BR> Ürünler Pazara Göre
Şekilleniyor
Geniş bir coğrafyaya hitap ediyor olmanızın
da bu çeşitliliğe etkisi oluyordur herhalde. Hindistan’daki yaşam tarzına ve
ihtiyaçlara göre mal üretmekle Belçika’ya mal üretmek farklı süreçler
olmalı…
Aslında çok farklılaşan bir durum yok. Hindistan’daki
çalışma kültüründe renkler çıkıyor ortaya. Bunun içerisine birtakım ekstralar
girebiliyor. Bizi diğerlerinden ayıran en önemli faktörlerden biri malzeme.
Avrupa pazarı soft, opak ve düz renklere doğru giderken, Türkmenistan’da
aynı malı daha kırmızı tonlu kaplamalarla sunuyorsunuz. Ona göre bir ürün seçimi
ve önerisi yapıyorsunuz.
Örneğin Hindistan pazarı için daha radikal,
daha düşük maliyetli ofis koltuğu ürettik. Aynı anda 1500 adet ofis koltuğu
satacağınız için fiyat önemli. Kurumun personele verdiği maaş ortadayken, belli
bir rakamın üzerindeki ofis koltuğuna para ödeyemez. Eğer o pazarda belli bir
ebatta olmak arzusundaysanız, belli fonksiyonları yerine getiren, pazara uygun
ürün çıkartmalısınız.
Volkswagen,
Hindistan
Ya da eğer Avustralya’ya mal satacaksanız, buradan malları
yükleyip göndermek pek çok ürün için makul olmayabilir. Olay sadece ürünü
üretmek değil. Demonte halde kutular içerisinde gönderilen ürünün hiçbir
vidasının eksik olmadan oraya ulaşabilmesi; sevkiyat mantığının binanın içine
önce gidecek ürünler ile sonra gidecek ürünlere göre düzenlenmesi ve projenin
baştan aşağı yönetilmesi söz konusu olan.
Credit
Suisse, Hindistan
"Bayi Ürünü Temsil
Edebilmeli"
Peki böyle bir iş yükünün altından nasıl bir
ekiple kalkıyorsunuz? Proje geliştirme süreciniz hakkında daha ayrıntılı bilgi
verebilir misiniz?
Fonksiyona göre hareket eden bir davranış
yapısı sergiliyoruz. Öncelikle bütün ihracatı yöneten bir grubumuz bulunuyor.
Onun altında bölgelerin yönetimiyle ilgili bir ekibimiz var. Bunun yanı sıra,
bayi ağı ile çalıştığımız yurtdışındaki pazarlarda, bayileri eğitip ekibimizin
bir üyesi gibi davranmalarını sağlıyoruz.
Ürünün nasıl sergilendiği
önemli bir konu. Burada olagelen bir üründen bahsetmiyoruz. Ürünü marka olarak
sattığınızda, yurtdışındaki bayinin onu temsil etmesi ve anlatması lazım.
Türkiye’de topu karşılayacak bir kitlemiz var. Diyelim ki büyük ebatlı
bir proje var ama bayi şu ana kadar o ebatta bir projede çalışmamış. Bu sefer
ihracatla ilgili ekibimiz de o projeyle ilgileniyor. Öncesinde yapılmış benzer
örnekler, onu ifade edecek sunumlar ile yurtdışına destek verilebiliyor. Yani
bir reklam ajansı gibi proje bazlı ekipler oluşturuyorsunuz.
Bunların
dışında yine yurt içerisinde kurumsal satış ve kanal yönetimi denen yapılarımız
var.
Hizmet sunduğunuz ofisin ölçeği ne olursa olsun ofis mobilyası
kurumsal bir ihtiyaç olduğundan kurumsal bir pazara mal satıyorsunuz. Bir finans
yönetimi mantığı var: Her bir proje o kurumun müşteri temsilcileri tarafından
yönetiliyor dolayısıyla, ilgili müşteri temsilcisine proje yönetimini de
öğretiyoruz.
Kanal yönetiminde ise, “iş ortakları” dediğimiz
Türkiye’deki mağazalarımız var.
|