Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Nurus Ezber Bozmayı Seviyor

Bundan 22 sene önce Türkiye'de kaliteli ofis mobilyası üretilebileceğini dünyaya kanıtlamak üzere yola çıkan Nurus, sürekli yeni nişler bularak, bölgesel lider olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Hedeflerini baştan net belirlediklerini söyleyen Nurus Genel Müdürü Güran Gökyay, Nurus'u 'ezber bozan' bir firma olarak nitelendiriyor. Gökyay'la

yapi.com.tr
Nurus Ezber Bozmayı Seviyor

BR>
Ürünler Pazara Göre Şekilleniyor

Geniş bir coğrafyaya hitap ediyor olmanızın da bu çeşitliliğe etkisi oluyordur herhalde. Hindistan’daki yaşam tarzına ve ihtiyaçlara göre mal üretmekle Belçika’ya mal üretmek farklı süreçler olmalı…

Aslında çok farklılaşan bir durum yok. Hindistan’daki çalışma kültüründe renkler çıkıyor ortaya. Bunun içerisine birtakım ekstralar girebiliyor. Bizi diğerlerinden ayıran en önemli faktörlerden biri malzeme.

Avrupa pazarı soft, opak ve düz renklere doğru giderken, Türkmenistan’da aynı malı daha kırmızı tonlu kaplamalarla sunuyorsunuz. Ona göre bir ürün seçimi ve önerisi yapıyorsunuz.

Örneğin Hindistan pazarı için daha radikal, daha düşük maliyetli ofis koltuğu ürettik. Aynı anda 1500 adet ofis koltuğu satacağınız için fiyat önemli. Kurumun personele verdiği maaş ortadayken, belli bir rakamın üzerindeki ofis koltuğuna para ödeyemez. Eğer o pazarda belli bir ebatta olmak arzusundaysanız, belli fonksiyonları yerine getiren, pazara uygun ürün çıkartmalısınız.


Volkswagen, Hindistan

Ya da eğer Avustralya’ya mal satacaksanız, buradan malları yükleyip göndermek pek çok ürün için makul olmayabilir. Olay sadece ürünü üretmek değil. Demonte halde kutular içerisinde gönderilen ürünün hiçbir vidasının eksik olmadan oraya ulaşabilmesi; sevkiyat mantığının binanın içine önce gidecek ürünler ile sonra gidecek ürünlere göre düzenlenmesi ve projenin baştan aşağı yönetilmesi söz konusu olan.


Credit Suisse, Hindistan

"Bayi Ürünü Temsil Edebilmeli"

Peki böyle bir iş yükünün altından nasıl bir ekiple kalkıyorsunuz? Proje geliştirme süreciniz hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?

Fonksiyona göre hareket eden bir davranış yapısı sergiliyoruz. Öncelikle bütün ihracatı yöneten bir grubumuz bulunuyor. Onun altında bölgelerin yönetimiyle ilgili bir ekibimiz var. Bunun yanı sıra, bayi ağı ile çalıştığımız yurtdışındaki pazarlarda, bayileri eğitip ekibimizin bir üyesi gibi davranmalarını sağlıyoruz.

Ürünün nasıl sergilendiği önemli bir konu. Burada olagelen bir üründen bahsetmiyoruz. Ürünü marka olarak sattığınızda, yurtdışındaki bayinin onu temsil etmesi ve anlatması lazım.

Türkiye’de topu karşılayacak bir kitlemiz var. Diyelim ki büyük ebatlı bir proje var ama bayi şu ana kadar o ebatta bir projede çalışmamış. Bu sefer ihracatla ilgili ekibimiz de o projeyle ilgileniyor. Öncesinde yapılmış benzer örnekler, onu ifade edecek sunumlar ile yurtdışına destek verilebiliyor. Yani bir reklam ajansı gibi proje bazlı ekipler oluşturuyorsunuz.

Bunların dışında yine yurt içerisinde kurumsal satış ve kanal yönetimi denen yapılarımız var.

Hizmet sunduğunuz ofisin ölçeği ne olursa olsun ofis mobilyası kurumsal bir ihtiyaç olduğundan kurumsal bir pazara mal satıyorsunuz. Bir finans yönetimi mantığı var: Her bir proje o kurumun müşteri temsilcileri tarafından yönetiliyor dolayısıyla, ilgili müşteri temsilcisine proje yönetimini de öğretiyoruz.

Kanal yönetiminde ise, “iş ortakları” dediğimiz Türkiye’deki mağazalarımız var.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6
http://www.yapi.com.tr/haberler/nurus-ezber-bozmayi-seviyor_81814.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!