Aydın-Güllük demiryolu projesi, Muğlalı yerel yönetimler ve
iş çevresinde sevinçle karşılandı. Milas Belediye Başkanı Muhammet
Tokat, "Proje hemen yapılsın" derken, Muğla Mermerciler Derneği
Başkanı Mustafa Ercan ise, "Projenin hayata geçmesi halinde
nakliye masraflarında yılda 12-15 milyon lira arasında kar edeceğiz" diye
konuştu.
Trafiğe çözüm
2006 yılında gündeme getirilen Denizli-Aydın-Muğla demiryolu hattı uygulama
projelerinin Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava
Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'ne (DLH) teslim edildiği haberi,
Muğla'dan tam destek gördü. Milas Belediye Başkanı Tokat, "İlçemiz sınırları
içinde yer alan Güllük Limanı şu anda sadece feldspat (endüstriyel hammadde)
ihracatı yapıyor. Yapılan bütün sevkiyatlar kamyonlarla limana taşınıyor. Ağır
tonajlı yük kamyonları ve TIR'lar, şehirlerin ve köylerin içinden geçiyor. Bu
anlamda, sevkiyatın demiryolu kanalıyla yapılması daha rantabl olacak. Demiryolu
ağı ile Aydın'dan Güllük'e bağlantı kurulması durumunda hem Denizli'nin hem
Aydın'ın hem de Muğla'daki yeraltı madenlerinin Güllük Limanı'na taşınması ülke
ekonomisine büyük katkı sağlayacak" dedi.
Ayrıcalık
getirir
Muğla'nın tek Organize Sanayi Bölgesi'nin Milas'ta yapıldığını hatırlatan
Tokat, "Demiryolu bağlantısının kurulması sonrası OSB'ye rağbet artacaktır. Biz
Milas olarak uluslararası bir havaalanına, ihracat kapısı olarak Güllük
Limanı'na karayolu bağlantı noktasında bulunuyoruz. Tek eksiğimiz demiryolu.
Bunun da kazandırılması durumunda ayrıcalıklı bir ilçe olacağız. Demiryolu Milas
ekonomisini de uçuracak bir proje" diye konuştu. Aydın'dan ilk demiryolu
bağlantısının yapılacağı Yatağan Belediye Başkanı Haşmet Işık
ise, "Aydın'dan Muğla'ya ilk bağlantı noktası olan Yatağan'da 20 mermer
fabrikası ve 15 de mermer ocağı bulunuyor. Demiryolu ağının kurulmasına
kesinlikle destek veriyoruz ve olumsuz bir tavır içinde asla olmayacağız.
Demiryolu taşımacılığının hem ülke ekonomisine hem de sanayicilerimize büyük
katkısının olacağını düşünüyorum" diye konuştu.
Ercan: Nakliye
ücreti önemli oranda azalır
Muğla Mermerciler Derneği Başkanı Mustafa Ercan, Muğla'da 82
mermer fabrikası ve 98 adet mermer ocağı bulunduğunu belirterek, "Muğla'daki
mermer ocak ve fabrikalarında toplam 7 bin kişi çalışıyor. Fabrikalarda işlenen
veya blok halinde satılan mermerler yurtiçi ve yurtdışına Güllük, İzmir ve
İstanbul limanlarından ihraç ediliyor. 82 fabrikada yıllık üretim 1.5 milyon
ton. 25 ton mermeri İzmir Limanı'na gönderdiğimizde en az 700 lira nakliye
ücreti ödüyoruz. Bu, yılda yaklaşık 30 milyon lira yapar. Eğer demiryolu ile
taşınırsa maliyet 12-15 milyona düşer" dedi.
Proje, DLH'ye
gönderildi
Mevcut Denizli-Aydın demiryoluna ilave edilecek Aydın-Güllük arasındaki 178
kilometrelik yeni hattın yapımı için etüd projesi tamamlandı. Ulaştırma
Bakanlığı, projeyi DLH'ye gönderdi. Denizli, Aydın ve Muğla arasındaki demiryolu
bağlantısının kurulmasıyla 13 milyon ton ürün, bu hattan taşınacak. Yıllık 50
milyar lira gelir elde edilmesi bekleniyor. Yaklaşık 450 milyon dolar
tutarındaki projede, Denizli'nin tekstili, Aydın'ın tarım, narenci ve feldspatı,
Muğla'nın da başta mermer olmak üzere madenlerinin Güllük Limanı'na taşınması
hedefleniyor.
|