Muğla, Yeni Demiryoluyla Ekonomisini Canlandıracak



Aydın-Güllük demiryolu projesi, Muğlalı yerel yönetimler ve iş çevresinde sevinçle karşılandı. Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, "Proje hemen yapılsın" derken, Muğla Mermerciler Derneği Başkanı Mustafa Ercan ise, "Projenin hayata geçmesi halinde nakliye masraflarında yılda 12-15 milyon lira arasında kar edeceğiz" diye konuştu.

Trafiğe çözüm

2006 yılında gündeme getirilen Denizli-Aydın-Muğla demiryolu hattı uygulama projelerinin Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'ne (DLH) teslim edildiği haberi, Muğla'dan tam destek gördü. Milas Belediye Başkanı Tokat, "İlçemiz sınırları içinde yer alan Güllük Limanı şu anda sadece feldspat (endüstriyel hammadde) ihracatı yapıyor. Yapılan bütün sevkiyatlar kamyonlarla limana taşınıyor. Ağır tonajlı yük kamyonları ve TIR'lar, şehirlerin ve köylerin içinden geçiyor. Bu anlamda, sevkiyatın demiryolu kanalıyla yapılması daha rantabl olacak. Demiryolu ağı ile Aydın'dan Güllük'e bağlantı kurulması durumunda hem Denizli'nin hem Aydın'ın hem de Muğla'daki yeraltı madenlerinin Güllük Limanı'na taşınması ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacak" dedi.

Ayrıcalık getirir

Muğla'nın tek Organize Sanayi Bölgesi'nin Milas'ta yapıldığını hatırlatan Tokat, "Demiryolu bağlantısının kurulması sonrası OSB'ye rağbet artacaktır. Biz Milas olarak uluslararası bir havaalanına, ihracat kapısı olarak Güllük Limanı'na karayolu bağlantı noktasında bulunuyoruz. Tek eksiğimiz demiryolu. Bunun da kazandırılması durumunda ayrıcalıklı bir ilçe olacağız. Demiryolu Milas ekonomisini de uçuracak bir proje" diye konuştu. Aydın'dan ilk demiryolu bağlantısının yapılacağı Yatağan Belediye Başkanı Haşmet Işık ise, "Aydın'dan Muğla'ya ilk bağlantı noktası olan Yatağan'da 20 mermer fabrikası ve 15 de mermer ocağı bulunuyor. Demiryolu ağının kurulmasına kesinlikle destek veriyoruz ve olumsuz bir tavır içinde asla olmayacağız. Demiryolu taşımacılığının hem ülke ekonomisine hem de sanayicilerimize büyük katkısının olacağını düşünüyorum" diye konuştu.

Ercan: Nakliye ücreti önemli oranda azalır

Muğla Mermerciler Derneği Başkanı Mustafa Ercan, Muğla'da 82 mermer fabrikası ve 98 adet mermer ocağı bulunduğunu belirterek, "Muğla'daki mermer ocak ve fabrikalarında toplam 7 bin kişi çalışıyor. Fabrikalarda işlenen veya blok halinde satılan mermerler yurtiçi ve yurtdışına Güllük, İzmir ve İstanbul limanlarından ihraç ediliyor. 82 fabrikada yıllık üretim 1.5 milyon ton. 25 ton mermeri İzmir Limanı'na gönderdiğimizde en az 700 lira nakliye ücreti ödüyoruz. Bu, yılda yaklaşık 30 milyon lira yapar. Eğer demiryolu ile taşınırsa maliyet 12-15 milyona düşer" dedi.

Proje, DLH'ye gönderildi

Mevcut Denizli-Aydın demiryoluna ilave edilecek Aydın-Güllük arasındaki 178 kilometrelik yeni hattın yapımı için etüd projesi tamamlandı. Ulaştırma Bakanlığı, projeyi DLH'ye gönderdi. Denizli, Aydın ve Muğla arasındaki demiryolu bağlantısının kurulmasıyla 13 milyon ton ürün, bu hattan taşınacak. Yıllık 50 milyar lira gelir elde edilmesi bekleniyor. Yaklaşık 450 milyon dolar tutarındaki projede, Denizli'nin tekstili, Aydın'ın tarım, narenci ve feldspatı, Muğla'nın da başta mermer olmak üzere madenlerinin Güllük Limanı'na taşınması hedefleniyor.