Mono Steel İhracat Hedefini Tutturdu, Sırada Kadın İstihdamı Var
2022 hedeflerini Eylül ayı itibariyle tutturan Mono Steel’in 2023 yılındaki hedefleri ise ekonomiye ve istihdama katkı sağlamak üzerine kurulu. Markanın 2023 planlarında, Sakarya’da 2 yeni tesis inşasına başlamak ve kadın istihdamını arttırmak var.
2022 yılında açtığı 2 yeni tesisle üretimlerine devam eden Mono Steel, 2022 yılı Eylül ayı itibariyle, çelik konstrüksiyon bölümündeki hedefi olan ihracat rakamlarına ulaştı. 2022 yılında aldığı kararla sadece Türkiye’deki tesislerinde üretimlerini sürdüren ve istihdamını Sakarya’daki fabrikalarında yoğunlaştıran Mono Steel, beyaz yakalı kadın istihdamının yanı sıra, önümüzdeki yıl mavi yakalı kadın çalışanlarını da arttırmayı hedefliyor. Markanın yıllık ihracat hedefi ise %20-25 büyüme üzerine kurulu. Markanın CEO’su ve ortağı Mustafa Toprakçeken 2023 yılı hedeflerini; “Geçen yıl bu zamanlarda öncelikli planımız bir dünya markası olmaktı... Bu yıl, bir dünya markası olarak ülkemizi dünyanın dört bir yanında temsil etmenin gururunu yaşıyoruz. Yer aldığımız dünyaca ünlü projelerdeki tek Türk firmayız. 2022 yılında hedeflediğimiz ihracat rakamlarına ulaştık. 2023 yılı hedefinde ise geçen yıla göre %20-25 büyümek var. Bu yıl olduğu gibi, gelecek yılın hedeflerini de tutturacağımıza eminim. Artık sektörde; çelik konstrüksiyon, üretim, tasarım denilince akıllara ilk biz geliyoruz. 2021 yılında girdiğimiz Amerika pazarında da artık tanınan bir oyuncuyuz. Bu yıl ki hedefimizde, Amerika pazarındaki yerimizi daha da sağlamlaştırmak var. Ayrıca ülkemizdeki istihdam ihtiyacının farkındayız. Yüzde 80 beyaz yakalı kadın istihdamıyla çalışan bir marka olarak, mavi yakalı kadın istihdamını da 2023 yılında yükseltmeyi hedefliyoruz.” Mono Steel, Dünyanın 5 Kıtasında 57 kilometre uzunluğu, 2300 metre derinliğiyle “dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli” olarak tarihe geçen Gotthard Base Tüneli’nde yaptığı başarılı işlerle sektörde beğeni toplayan Mono Steel, Paris’in mega projesi olarak tanıtılan ve banliyölerle şehri birbirine bağlayarak Paris trafiğini azaltması beklenen Grand Paris Express’in yapımına 2023 yılında da devam ediyor. Marka; Almanya’nın en kalabalık şehirlerinden birinin yolculuk süresini kısaltacak olan Münih Metrosu ve İskandinav ülkelerinin en büyük metrosu olma özelliği taşıyan Stockholm Metrosu’ndaki işlerini 2023’ün ilk çeyreğinde bitirecek. Avusturalya’nın en önemli ve en büyük hidroelektrik santrallerinden olan Snowy 2.0’ın ikinci etabında da yer alması istenen ve üretimlerini hız kesmeden sürdüren Mono Steel, Amerika’da yılın mega projesi olarak kabul edilen Seattle Kanalı Projesi’nde de yer almayı sürdürüyor. Yeni İşbirlikleri Devam Ediyor
* Mono Steel Hakkında Mustafa Toprakçeken ve Murat Özcan’ın ortaklığında kurulan Mono Steel, Türkiye’deki birçok projeyi (AVM’den stadyuma, konuttan köprüye kadar) takdirle tamamlayan köklü bir firma. Kanada, İngiltere, Avusturalya, Avrupa ve Afrika pazarlarında da deyim yerinde ise aranılan bir oyuncu haline gelen marka; tünel, metro, hidro elektrik santali gibi dünyaca isim yapmış projelerde yer alarak yerini sağlamlaştırıyor. Yurt dışında yaptığı yatırımların yanı sıra 2019 yılında, 35 yıllık geçmişiyle Almanya’nın Stuttgart bölgesinde yer alan ve sektörün lider firmalarından olan Villing Tech ile T-Steel GMBH firmasını kurarak ortak olan Mono Steel, Türkiye ve yurt dışında sağladığı istihdamla da ekonomiye katkı sağlıyor. |