İnşaat Mühendisliğini Kazanamadım...
Bu Mühendislik Hataları "Yok...
Mühendis ve Mimarlar da Tam...
"Mühendisler de Uzmanlık Sınavına...
Başkan'dan 'İthal Mühendis' Çıkışı
İmar Yönetmeliği'ndeki Değişiklik...
"TMMOB'u Ortaya Çıkaran İhtiyaçlar...
Saraçoğlu’nun Çapulcuları Mimarlar Oldu
Mühendisler Cetvel Kırdı!
Sahte Mühendislere Dikkat!
“Mimarlık Mühendislik YÖK Oluyor”
Mimarlar ve mühendisler YÖK önünde eylemdeydi. Mühendisler ve mimarlar, teknik öğretmenlere sınavla mimarlık mühendislik unvanı verilmesini protesto etti.
Mimarlar ve mühendisler, 21 Temmuz’da Ankara’da yapılacak olan “Teknik öğretmenler için, Mühendislik Tamamlama Programları Giriş Sınavı” olarak bilinen sınavın iptal edilmesini istedi. TMMOB Ankara İKK’nın çağrısıyla bir araya gelen mimarlar ve mühendisler YÖK’ü protesto etti. Sınavla teknik öğretmenlere mühendislik, mimarlık unvanının yolu açılırken, mimarlar ve mühendisler tepkiliydi. YÖK binası önünde toplanarak, “TMMOB yürüyor, mücadele büyüyor”, “AKP’nin mimarı olmayacağız”, “YÖK’ten adam çıksa dünya yerinden oynar”, “diplomayı yaktık geri dönüş yok” sloganları atan grup, YÖK’e verilmek üzere dilekçelere imza attı. İmzalı dilekçeleri, mimarlar ve mühendisler adına, TMMOB Genel Sekreteri Hakan Genç, TMMOB 2. Başkanı Züber Akgöl, Ankara İKK Sekreteri Bülent Tatlı YÖK’e iletti. Eyleme destek veren çok sayıda Oda yöneticisi arasında, Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Ali Hakkan, Ankara Şube Sekreter Üyesi Tezcan Karakuş Candan, Makine Mühendisleri Odası Genel Sekreteri Ercüment Çervatoğlu yer aldı.
Dilekçelerde, “TMMOB ve Odalarımız, bugün Teknik Eğitim Fakültesi,mezunlarına mühendislik unvanı verilmesi” uygulamasıyla bir bütün olarak mühendislik, mimarlık mesleklerinin itibarsızlaştırılması, öneminin azaltılması, niteliğinin tartışılır hale getirilmesinin bir başka tezahürü olduğunu düşünmektedir. ÖSYM’nin 07.06.2013 tarihli “Teknik öğretmenler için, Mühendislik Tamamlama Programları Giriş Sınavı” örnek soruları incelendiğinde, mühendislik, mimarlık ve üniversite sınavları bir yana, ortaokul öğrencilerine bile haksızlık edecek kadar basit kalacak kolaylıkta sorularla mühendislik unvanı dağıtılacağı görülmektedir. Tüm mühendisliklerin aynı torba sınav içinde değerlendirilmeye kalkılması da bilimsel açıdan itirazımızı haklı kılar. Bu haksızlığı teknik öğretmenlerin içine itildikleri işsizlik sorunuyla kabul edilebilir hale getirmek de mümkün değildir. Bütün bilimsel ve teknik veriler, Teknik Eğitim Fakülteleri’nde uygulanan programın, mühendislik için yeterli olmadığını ortaya koymaktadır. Ayrıca her meslek değerlidir, her mesleğin kendi dinamiği, dengesi, gelişme seyri vardır. Teknik eğitim veren fakültelerin müfredatı, kendi mesleki alanının ihtiyacını, karşılayacak özellikler içeriyor olması ne kadar doğalsa, mühendislik fakültelerinin müfredatının mühendislik mesleğinin gereklerini gözeterek hazırlandığı da o oranda gerçektir. Plansız bir şekilde, çok sayıda donanımsız üniversite, fakülte açmak, çok sayıda niteliksiz mühendis yetiştirmek, ve teknik öğretmenlere mühendis unvanı verilmesine yönelik uygulama, karar ve hazırlıklarından vazgeçilmeli, mühendislik, mimarlık, şehir plancılığı öğretiminin planlamasında TMMOB ve bağlı odaları mutlaka yer almalıdır.” İfadelerine yer verildi. Dilekçede ayrıca, mühendislik ve mimarlık eğitimi verilen pek çok okulda laboratuar olmadığı, yeterli kaynak ayrılmadığı, mevcut eğitim müfredatının gelişmiş teknoloji ile uyumlu olmadığına da değinildi. |