Bakanlık, Engellediği Metroyu...
Gebze OSB-Darıca Sahil Metro...
AKM-Gar-Kızılay Metrosu, 2023'te...
Milli Metro Projesinin Tasarımına...
23 Hükümet Konağı için 1 Milyar...
Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu...
İhale Süresi Uzatıldı, Bedeli...
Tamamlanamayan Yolun Maliyeti...
9 Yıldır Bitmeyen YHT Hattının...
Çay Çarşısının Maliyeti İkiye Katlandı
Danıştay Yok Sayıldı, Maliyet...
İhale Yenilendi Maliyet Üçe Katlandı
Metroya 11 Milyar TL Fazla Ödeme
Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptırdığı Gayrettepe-3. Havalimanı ile Halkalı-3. Havalimanı metro hatlarının maliyeti 14,7 milyar TL’den 25,7 milyar TL’ye fırladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yaptırdığı Gayrettepe-3’üncü Havalimanı ile Halkalı-3’üncü Havalimanı metro hatlarının maliyetinin milyarlarca lira arttığı ortaya çıktı. Böylece İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) devredilmeyeceği bilinen ve bakanlık tarafından işletilecek metro hatları için kamunun kasasından milyarlarca lira fazladan ödeme yapıldığı anlaşıldı. BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; Bakanlığa bağlı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, yapımına 2016’da başlanan Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunun maliyetini önce 8 milyar 64 milyon TL olarak açıkladı. Bakanlık daha sonra Cengiz, Kalyon ve Kolin İnşaat’a yaptırılan hattın bedelini güncelledi. Buna göre 37,5 kilometre uzunluğunda olan projenin bedeli, 7 milyar 472 milyon TL arttı ve 15 milyar 536 milyon TL’ye yükseldi. 3’üncü Havalimanı için yapılan bir diğer metro hattı olan Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosunun da yapımına 2018’de başlandı. Cengiz, Kalyon, Kolin İnşaat ve Özgün Yapı’ya yaptırılan 31,5 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu metro hattının maliyetinin ilk olarak 6 milyar 728 milyon TL olduğu bildirildi. Ardından maliyetin 3 milyar 492 milyon TL yükselerek 10 milyar 220 milyon TL’ye ulaştığı ifade edildi. Böylelikle İstanbul Havalimanı için inşa edilen iki ayrı metro hattının toplam maliyeti 25,7 milyar TL’ye ulaşmış oldu. Oysa bakanlık daha önce bu iki hattın toplam maliyetinin 14,7 milyar TL olduğunu duyurmuştu. Yani iki metro hattının toplam bedeli 11 milyar TL arttı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun dokuz duraktan oluşan ve günde 600 bin yolcunun taşınmasının hedeflendiği hat için son iki yılda beş farklı açılış tarihi duyurması da tartışmalara neden olmuştu. İlk olarak Nisan 2021’de hizmete gireceğini belirtilen metronun açılışı, geçen ağustos ayında yapılan son açıklamayla, kasım ayına ötelenmişti. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. (Fotoğraf: İHA) |