Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı...
İBB'ye 3 Metro Hattı için...
Kağıthane-İstanbul Havalimanı...
Bostancı-Dudullu Metrosu Açıldı
Metro Kredisi Bir Yıl Sonra Onaylandı
Metroya 11 Milyar TL Fazla Ödeme
"Metro İnşaatında Müteahhitler...
Metro için Kredi Onayı 6 Aydır...
Mersin Metrosu 10 Aydır İmza Bekliyor
Metro Hattına 3 Bin Lira Ödenek
Bakanlık, Engellediği Metroyu Devralmak İstedi
Ulaştırma Bakanlığı, AKP’li Sancaktepe Belediyesi’nin talebiyle İBB’nin metro projesini devralmak istedi. İBB, Cumhurbaşkanlığı’nın onay vermediği ve bakanlığın engellediği projeyi tamamlayacağını açıkladı.
Cumhurbaşkanlığı’nın Yatırım Programı’na dahil etmediği, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yapımına iki defa onay vermediği için tamamlanamayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek metro hattı projesinde yeni bir gelişme yaşandı. BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İBB’ye yazı yazarak, büyük bir kısmının Sancaktepe ilçesinden geçmesi planlanan 6 istasyonlu 6,95 kilometre uzunluğundaki Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek metro hattı projesinin bakanlığa devredilmesini istedi. İBB’ye gönderilen yazıda, AKP’li Sancaktepe Belediyesi’nin İBB’nin metro hattını devralması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na başvurduğu belirtildi. İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’nın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gönderdiği yanıtta ise metro hattının ihalesinin 3 Mart 2017’de (AKP döneminde) yapılarak yüklenici şirkete yer teslimi yapıldığı ama gerekli ödenek planlamasıyla ve yükleniciye biriken hakediş ödemeleri yapılamadığı için Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek kesiminde fiziki saha ilerlemesi yaklaşık yüzde 2 seviyesinde iken projenin 2017’nin sonunda tamamen durdurulduğu hatırlatıldı. Yazıda, metro hattının yapım işlerinde yurtdışı kredisi ve finansı kullanılabilmesi için öncelikle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın onayı ile Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı Kamu Yatırım Programı’na dahil edilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca yazıda, bakanlığın metro hattı için 24 Ağustos 2015 tarihinde ve 27 Mart 2020 tarihinde İBB’ye gönderdiği yazılarla metro hattının yapımına iki defa onay vermediği açıklandı. Bakanlığa gönderilen yazıda şu ifadelere de yer verildi: “Hattın Kamu Yatırım Programı’na alınabilmesi için, 17 Aralık 2019 tarihli yazımızla hattın güncel durumu ve önemi belirtilerek tekrar Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’na başvuruda bulunulmuştur. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı yazısında söz konusu başvurunun Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı onayı bulunmadığı için uygun görmemiştir.” İBB kabul etmedi Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |