Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Metro Hattına Altın Boynuz Manzarası

İstanbul'da Maslak ve Yenikapı'yı birbirine bağlayacak metro hattının en önemli ayağı Haliç Metro Geçiş Projesi'nin inşaatı başlatıldı. Koruma Kurulu'nun tam 12 yıl sonra onay verdiği köprünün 2011 yılı içinde bitirilmesi planlanıyor. Çalışmayı İtalyan inşaat devi Astaldi ve Türk ortağı Gülermak yürütecek.

Sabah Gazetesi
Metro Hattına Altın Boynuz Manzarası

İstanbul'da Maslak ve Yenikapı'yı birbirine bağlayacak metro hattının en önemli ayağı Haliç Metro Geçiş Projesi'nin inşaatı başlatıldı. Koruma Kurulu'nun tam 12 yıl sonra onay verdiği köprünün 2011 yılı içinde bitirilmesi planlanıyor. Çalışmayı İtalyan inşaat devi Astaldi ve Türk ortağı Gülermak yürütecek. İBB Başkanı Kadir Topbaş da her aşamada projeyi takip etti. Köprünün, Portekiz'de üretilen yüksek teknoloji ürünü çelik ayakların yıl sonuna kadar montajının yapılacağı belirtildi. Projenin hayata geçmesiyle birlikte İstanbul trafiği de önemli ölçüde rahatlayacak.

Son teknoloji ürünü köprü, Süleymaniye'nin eşsiz manzarasına gölge düşürmeyecek tarzda tasarlandı. Karaköy ve Galata Köprüsü'nün arasına inşa edilecek olan köprü, Koruma Kurulu'nun 12 yıllık bir değerlendirmesinden sonra onaylandı. Projeyi ise hem Türkiye'de hem de Avrupa'nın birçok ülkesinde yaratıcı tasarımlar yapan ünlü mimar Hakan Kıran yaptı. Şişhane ve Şehzadebaşı bölgesi deniz seviyesinin 45 metre üstünde yer aldığından denize yakın bir bölgede metro istasyonu yapılamıyor. Her iki yakada da istasyonlara giden yollar dar ve yokuş olduğu için mimar Kıran, köprü üzerine bir istasyon yapılmasını öngörmüş. İstasyon, köprünün tam ortasında inildiğinde tüm tarihi yarımadanın 360 derece görüleceği bir konumda düşünülmüş. Projeyle İstanbul'un 'Altın Boynuz'u olarak nitelendirilen Haliç ve birçok tarihi mekân köprü üzerinden rahatlıkla seyredilebilecek.

Balıkçılar unutulmadı

Büyük bir özenle dizayn edilmiş yaya yollarının üzerinde İstanbul'un adeta sembolü haline gelen balık tutma meraklıları da unutulmamış. Projede yaya yollarının kenarlarına balık tutanlar için özel bölümler de tasarlandı. Mimar Hakan Kıran SABAH'a şunları anlattı: "İstanbul'un tarihi görüntüsüne maksimum özen gösterdik. Kesitlerle çözülmüş yürüme yolları ile vatandaşlar her iki yakaya yüzer metre yürüyerek geçebilecekler. Açma kapama problemi yaşanmayacak. Teknelerin geçmesi için tek bir ayak üzerinde dönerek açılan yüksek teknolojili bir açma sistemi kullanıldı. Köprünün zemin, deprem, rüzgâr ve elektro mekanik çalışmaları otoritelerden onay aldı."

http://www.yapi.com.tr/haberler/metro-hattina-altin-boynuz-manzarasi_74367.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!