Alaçatı Port İmar Planı İptal Edildi
Güvenpark’ta Mahkeme Kararı...
Deprem Kaynaklı Mağduriyetlerin...
"Alaçatı Sulak Alanı Korunmalıdır"
Çeşme’de Kaçak Yapılaşma İddiası
Kıyılar İnşaat Halinde
İzmir’in Kıyıları Ranta Açılıyor
Ormanlardan Sonra, Sıra Kıyılara Geldi
Çeşme Projesi Çalışmaları...
Yanlış Yapılaşma Kıyıları Yok Ediyor
Meslek Odalarından Alaçatı Port Tepkisi
Alaçatı Port’ta inşa edilen 24 lüks villanın önüne tekne yanaştırabilmek için yapılan su kanalı derinleştirme ve genişletme faaliyetine meslek odalarının tepkisi artarak devam ediyor.
İzmir’in Çeşme ilçesinde Alaçatı Port mevkiinde, dere ile denizin birleştiği Karşıyaka Azmağı'nda başlatılan inşaat faaliyeti sürüyor. 4 bin 500 metrekarelik alanda inşa edilen 24 lüks villanın önüne teknelerin yanaştırılabilmesi için su kanalını derinleştirme ve genişletme işlemi yapılıyor. Sözcü’den Gökmen Ulu’nun haberine göre; Çeşme Belediyesi'nin, daha önce mahkeme tarafından iptal edilen kıyı kenar çizgisinin yeniden belirlenmesi yönünde başvuru olmaksızın inşaat ruhsatı verdiği öğrenildi. Su kanalının kazılması hakkında da İzmir 2 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'ndan izin alındığı ortaya çıktı. Şehir Plancıları Odası ve Mimarlar Odası İzmir Şubeleri her iki iznin de böylesine bir faaliyet için yeterli dayanak oluşturamayacağını açıkladı. Koruma kurulu ve belediye halen bir açıklama yapmazken, meslek odaları bir açıklama daha yaparak çarpıcı detaylar verdi. Yazılı açıklamada, söz konusu alanda neresinin kara, neresinin deniz olduğunun imar planında belirsiz kaldığı vurgulandı. Alaçatı Deresi ile denizin birleştiği noktada bulunan azmağın sulak alan olduğu görüntüler gözler önüne serildi ve imar planındaki belirsizliğe dayanılarak burasının kara kabul edilmesinin gülünç bir durum oluşturduğu ifade edildi. Bölgedeki hayvan türleri ve bitkiler hakkında ayrıntılı bilgi verildi. Su kanalı için iş makineleri ile doğaya müdahale etmenin kabul edilemez olduğu belirtildi. Alaçatı Liman bölgesinde mutlak çözüm bekleyen üç önemli sorun bulunduğunu belirten meslek odaları şu açıklamayı yaptı: “Herhangi bir bölgede inşaat yapabilmek için uygulama imar planlarının yapılmış olması gerekir. Deniz kenarı bir alanda plan yapabilmek için denizin nerede başladığını bilmek ve kıyı kanununu uygulayabilmek için kıyı kenar çizgisini bilmek gerekir. Bahsi geçen bölgede kıyı kenar çizgisi iptal edilmiş ancak yeni çizgi oluşturulması için talepte bulunulmamıştır. Bu nedenle neresinin kara neresinin deniz olduğu belli değildir. Talepte bulunulmamasının sebebi ise herhalde iptal edilenden önceki kıyı kenar çizgisinin yürürlükte olması durumunda Alaçatı Port projesinin yapılamayacak olmasıdır. Alaçatı Port projesinde tekneler evlerin ön tarafına bağlanmaktadır. Yani sahil olması gereken yer evlerin ön bahçeleridir. Sahil Şeridi, deniz ve tabii göllerin kıyı kenar çizgisinden itibaren kara yönünde yatay olarak en az 100 metre genişliğindeki alandır ve bu alanlar sadece kamusal yarar neticesinde tümüyle açık alan olarak toplumun kullanımına tahsis edilecek şekilde düzenlenir. Bu alan içinde toplumun yararlanmasına açık yapılar da dahil olmak üzere başka hiçbir yapı ve tesis yapılamaz. Alaçatı Port projesinde ise neresinin deniz neresinin kara olduğunu belirleyen kıyı kenar çizgisi çizilmediğinden denizin içine inşaat dahi yapıp burası aslında kara diyebilirsiniz. Sadece fıkralarda karşılaşabileceğiniz denizin kara olması durumu ne yazık ki Alaçatı'da gerçek olmaktadır.” Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |