BR> Temel görevim hizmet
etmek
Cumhuriyetin ilk üniversitesi olan Ankara
Üniversitesi’nin rektörü olmak size ekstra bir sorumluluk yüklüyor mu?
Bir kere Ankara Üniversitesi’nin Rektörü şunu biliyor. Ankara
Üniversitesi meslektaşlar yönetimine dayalı bir geleneği sürdürmektedir ve buna
sıkı sıkıya bağlıdır. Bizim üniversitemizde öğretim üyeliğinin üstünde hiçbir
bir makam yoktur. Ankara Üniversiteli olmanın onuru ve bize yüklediği sorumluluk
idari görevlerde olalım ya da olmayalım hepimiz için eşittir ve çok büyüktür.
Temel görevim, bu üniversitenin akademik ve idari çalışanlarına ve üniversitenin
varlık nedeni olan öğrencilerine hizmet etmektir. Üniversitemizin yüksek
değerlerinin zedelenmeden paylaşılmasını sağlamaktır. İç dayanışmamızı
yükseltmektir. Kuşkusuz artan uluslararası rekabet ortamında yaşanan gelişmeleri
izlemek, üniversitemiz için öğrenmeler ve öneriler çıkarmak, bunların içimizde
tartışılmasını sağlamak önemli bir görevdir.
Sanayi ile ilişkiler
gelişiyor
Üniversite sanayi işbirliği, yönetim olarak önem
verdiğimiz bir konu. Aslında sanayi talebi bir üniversitenin araştırmalarının
hayatın gerçekleriyle buluşması ve toplumun yaşadığı ihtiyaçlara cevap vermesi
açısından da önemli. Özel işbirliği anlaşması imzaladığımız kuruluşlar var.
Bunlar arasında OSTİM ve Makine Kimya Endüstrisi’ni sayabilirim. Türk Patent
Enstitüsü ile de protokolümüz var. Ankara Üniversitesinin teknoloji geliştirme
bölgesi konusunda geç kalmışlığını hızla giderebilmek için yoğun çaba harcadık
ve harcıyoruz. Gölbaşı’ndaki Teknoloji Geliştirme Bölgesi’nin I. Kısmını 2009
Aralık ayında tamamladık. Gelişmeler bizi mutlu ediyor.
Tarihi
binalarda engel kaldırmak zor
Ankara, engelli
vatandaşlar için zor bir şehir. Engelli öğrenciler için bir çalışmanız var
mı?
Hareket kabiliyeti kısıtlı olan öğrencilerimiz için büyük
yatırımlar gerekiyor. Yeni binaları yaparken her şeyi planlayabiliyorsunuz ama
eski yapılarda bunu değiştirmek büyük maddi imkânlar gerektiriyor. Fakat biz
bunu eksiksiz yapmak iddiasındayız yani bütün akademik yapılarımızı,
binalarımızı, engelli öğrencilerimizin hareketine uygun hale getirmek
iddiasındayız.
Engelli öğrencilerimiz için fiziki planlamalar yanında
eğitime erişmeleri ve eğitimde başarılı olmaları için de çalışıyoruz. Örneğin,
görmeyen öğrencilerimiz için özel okuma ortamları yapıyoruz, araçlar getiriyoruz
ve engelli öğrencilere yardımcı olan gönüllü öğrencilerimiz var. Çocuk, her yere
erişebilmedir, ulaşabilmelidir, “sınıfıma ben nasıl çıkacağım” diye
düşünmemelidir. Engelli tek bir öğrenciniz olsa bile “biz o binada bir şey
yapmayız” diyemezsiniz.
|