Mavi Tünel'de İlk Çeyrek Tamam
Göksu Nehri'ni Konya Ovası'na akıtacak olan KOP'un en önemli ayağı olan ve Bağbaşı Barajı'nda biriken suyu Çarşamba Çayı'na aktaracak tünel inşaatı 24 saat aralıksız devam ediyor. Yurt dışından getirilen ve boyu 170 metre olan tünel kazma makinesiyle yerin yaklaşık 200 metre altında devam eden inşaatta günde 25 metre tünel kazılarak yola devam
Türkiye'nin tahıl ambarı olan Konya Havzası'nı sulu
tarıma açacak olan Konya Ovası Projesi'nin (KOP) en önemli
ayağı olan Mavi Tünel inşaatında ilk çeyrek tamamlandı. Göksu
Nehri'ni Konya Ovası'na akıtacak olan KOP'un en önemli ayağı olan ve Bağbaşı
Barajı'nda biriken suyu Çarşamba Çayı'na aktaracak tünel inşaatı 24 saat
aralıksız devam ediyor. Yurt dışından getirilen ve boyu 170 metre olan tünel
kazma makinesiyle yerin yaklaşık 200 metre altında devam eden inşaatta günde 25
metre tünel kazılarak yola devam ediliyor. Yaklaşık 400 işçinin çalıştığı Mavi
Tünel inşaatının merkezine gitmek için ise küçük raylı bir sistem kullanılıyor.
İçeriye hava girişi sağlamak için dev borularla hava taşınan tünelde Temmuz ayı
itibariyle 3 bin 300 metreye ulaşıldığı bildirildi. Toplam uzunluğu 17 kilometre
olarak hesaplanan tünelin 2012 yılında Bağbaşı Barajı ile birlikte yapımının
tamamlanması ön görülüyor. |