b>İstanbul’da inşa edilmesi planlanan ve kısa adı “Marmaray” olan demiryolu tüp geçişi ile Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hattı projesinde ihale süreci başlıyor.
Boğaz tüp geçiş inşaatı ve yaklaşım tünelleri inşaatlarının da yer alacağı “Marmaray” sistemi ihalesine, Türkiye’nin önde gelen inşaat firmalarının yabancı firmalarla konsorsiyum oluşturarak katılmaları bekleniyor.
Mühendislik ve kontrolörlük hizmetleri çalışmaları son aşamaya getirilen boğaz tüp geçişi ile ilgili, ihale aşamasına doğru gelindiği ve inşaatla ilgili ön yeterlilik kriterleriyle ilgili, Japon kredi kuruluşu JBIC’tan onay beklendiği öğrenildi.
DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen yapım programına göre, Japon JBIC tarafından ön yeterlilik kriterlerinin onaylanmasının ardından, sistemin inşaatı ihalesi ile ilgili süreç başlatılacak.
Bu doğrultuda DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü, Ağustos ayı içinde çağrı yaparak ilgili firmalardan, belirleyeceği bir tarihte ön yeterlilik, daha sonra yeterli gördüğü firma gruplarından da fiyat tekliflerini alacak.
Boğaz tüp geçiş inşaatı ve yaklaşım tünelleri inşaatlarının da yer alacağı “Marmaray” sistemi ihalesine, Türkiye’nin önde gelen inşaat firmalarının yabancı firmalarla konsorsiyum oluşturarak katılmaları bekleniyor.
70 BİN YOLCU TAŞINACAK
Dünyanın en büyük metrolleri arasında yer alan İstanbul’da, saatte 70 bin yolcuya taşıma hizmeti verecek sistemin, inşaat harcamaları ile birlikte yaklaşık 2.5 milyar dolara malolması planlanıyor.
HEDEF 2005
Mühendislik ve kontrolörlük hizmetinde görev alacak olan Japon firmalarının, kredi sağladıkları için sistemin yapımında da yer almaları bekleniyor. Yaklaşık 70 kilometre uzunluğundaki sistemin 2005 yılı sonunda devreye alınması öngörülüyor.
Gebze-Halkalı arasında kurulması öngörülen banliyö hattı ise 43.4 kilometrelik bölümü Asya, 19.6 kilometresi Avrupa, 1.8 kilometre tüp tünel ve 11.5 kilometre Sirkeci-Yedikule arasında yaklaşım olmak üzere, toplam 76.3 kilometre uzunluğunda olacak.
|