Marmaray projesi 13 milyona yaklaşan nüfusu, 2,5 milyon araç
sayısı ile İstanbul'un en büyük problemi olan ulaşımın çözülmesine önemli katkı
sağlayacak. Halkalı'dan Gebze'ye 76 kilometrelik hattı 110 dakikada gidebilecek
İstanbullular, projeye yapılan eklemelerle Atatürk ve
Sabiha Gökçen havalimanlarına Marmaray'la ulaşabilecek.
Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'nün
(DLH) Marmaray'da yaptığı revizyonu sonrası Halkalı'dan Atatürk ve
Sabiha Gökçen Havalimanı'na rahatlıkla ulaşabilecek. Marmaray Ataköy
istasyonundan Atatürk Havalimanı'na 3 kilometrelik ek hat yapılacak. Asya
yakasında ise Pendik istasyonu ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasına 3 duraktan
oluşan 10 kilometrelik ek hat inşa edilerek İstanbul'un iki havalimanı demiryolu
ile birbirine bağlanmış olacak. Projenin 29 Ekim 2013'te tamamlanmasıyla
Halkalı'dan çıkan bir vatandaş 100 dakikalık yolculukla Sabiha Gökçen'e
ulaşabilecek.
Marmaray'ın İstanbul'un en doğusuyla en batısını sardığını belirten DLH
Marmaray Bölge Müdürü Haluk Özmen, "Marmaray, İstanbul
ulaşımının ana omurgası olacak. Büyükşehir Belediyesi ile yapılan entegrasyon
çalışmaları sonucu Kadıköy-Kartal metrosu ile Ayrılıkçeşme de Marmaray'a entegre
oluyor. Üsküdar-Ümraniye metrosu Marmaray'ın Üsküdar istasyonuna entegre oluyor.
Yenikapı'dan Taksim-4. Levent-Atatürk Organize Sanayi metrosuna geçiş
yapılabilecek. Sistem yük, yolcu ve banliyö trenlerinin çalışmasına uygun olarak
yapılıyor. 76 kilometrelik bu hatta gece saat 12'den sabah 5'e kadar yük
trenleri çalışacak." diye konuştu.
Marmaray'ın havaalanlarına bağlantısı için geçen yıl yapılan proje
çalışmalarının tamamlandığını kaydeden Özmen, "Marmaray'n Atatürk ve Sabiha
Gökçen'e uzatılması için yapılan fizibilite çalışması tamamlandı. Yapılacak ek
hatlarla projenin tamamlanmasıyla Marmaray'ın Atatürk ve Sabiha Gökçen ile
bağlantısı olacak. Ataköy'den havaalanına 1 durak, Pendik Kaynarca'dan Sabiha
Gökçen'e ise 3 durak ile ulaşılacak." dedi.
Marmaray ile İstanbul'un kent içi ulaşım sorununa toplu taşımacılıkla köklü
bir çözüm getirmeyi amaçladıklarını belirten Haluk Özmen, "Proje kapsamında,
Avrupa yakasındaki Halkalı'dan Anadolu yakasındaki Gebze'ye kesintisiz, çağdaş,
yüksek kapasiteli, hızlı, çevre ve tarihi dokuyu tahrip etmeyen, diğer ulaşım
sistemleriyle entegrasyonlu 76,3 kilometrelik yüzeysel metro inşa edilecek.
Ancak Marmaray, bir dünya kenti olan İstanbul'un sadece kent içi ulaşım sorununa
köklü çözüm getirmesi açısından değil, İstanbul'un tarihi ve doğal
güzelliklerinin korunması, demiryolu ulaşım sisteminin gelişmesi, ülkemizin
stratejik konumu açısından da önem taşıyor. Avrupa Birliği'nin hızlı tren
ağlarıyla uyumu yönünde önemli bir adım olan Marmaray, Ankara-İstanbul hızlı
tren, Kars-Tiflis projeleri gibi projelerin gerçekleştirilmesiyle birlikte,
Avrupa'dan Asya'ya, batıdan doğuya kesintisiz, hızlı, ekonomik bir demiryolu
bağlantısı sağlayacak." açıklamasında bulundu.
|