Marmaray, Ek Hatlarla Atatürk ve Sabiha Gökçen'e Bağlanacak



Marmaray projesi 13 milyona yaklaşan nüfusu, 2,5 milyon araç sayısı ile İstanbul'un en büyük problemi olan ulaşımın çözülmesine önemli katkı sağlayacak. Halkalı'dan Gebze'ye 76 kilometrelik hattı 110 dakikada gidebilecek İstanbullular, projeye yapılan eklemelerle Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarına Marmaray'la ulaşabilecek.

Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'nün (DLH) Marmaray'da yaptığı revizyonu sonrası Halkalı'dan Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanı'na rahatlıkla ulaşabilecek. Marmaray Ataköy istasyonundan Atatürk Havalimanı'na 3 kilometrelik ek hat yapılacak. Asya yakasında ise Pendik istasyonu ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasına 3 duraktan oluşan 10 kilometrelik ek hat inşa edilerek İstanbul'un iki havalimanı demiryolu ile birbirine bağlanmış olacak. Projenin 29 Ekim 2013'te tamamlanmasıyla Halkalı'dan çıkan bir vatandaş 100 dakikalık yolculukla Sabiha Gökçen'e ulaşabilecek.

Marmaray'ın İstanbul'un en doğusuyla en batısını sardığını belirten DLH Marmaray Bölge Müdürü Haluk Özmen, "Marmaray, İstanbul ulaşımının ana omurgası olacak. Büyükşehir Belediyesi ile yapılan entegrasyon çalışmaları sonucu Kadıköy-Kartal metrosu ile Ayrılıkçeşme de Marmaray'a entegre oluyor. Üsküdar-Ümraniye metrosu Marmaray'ın Üsküdar istasyonuna entegre oluyor. Yenikapı'dan Taksim-4. Levent-Atatürk Organize Sanayi metrosuna geçiş yapılabilecek. Sistem yük, yolcu ve banliyö trenlerinin çalışmasına uygun olarak yapılıyor. 76 kilometrelik bu hatta gece saat 12'den sabah 5'e kadar yük trenleri çalışacak." diye konuştu.

Marmaray'ın havaalanlarına bağlantısı için geçen yıl yapılan proje çalışmalarının tamamlandığını kaydeden Özmen, "Marmaray'n Atatürk ve Sabiha Gökçen'e uzatılması için yapılan fizibilite çalışması tamamlandı. Yapılacak ek hatlarla projenin tamamlanmasıyla Marmaray'ın Atatürk ve Sabiha Gökçen ile bağlantısı olacak. Ataköy'den havaalanına 1 durak, Pendik Kaynarca'dan Sabiha Gökçen'e ise 3 durak ile ulaşılacak." dedi.

Marmaray ile İstanbul'un kent içi ulaşım sorununa toplu taşımacılıkla köklü bir çözüm getirmeyi amaçladıklarını belirten Haluk Özmen, "Proje kapsamında, Avrupa yakasındaki Halkalı'dan Anadolu yakasındaki Gebze'ye kesintisiz, çağdaş, yüksek kapasiteli, hızlı, çevre ve tarihi dokuyu tahrip etmeyen, diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonlu 76,3 kilometrelik yüzeysel metro inşa edilecek. Ancak Marmaray, bir dünya kenti olan İstanbul'un sadece kent içi ulaşım sorununa köklü çözüm getirmesi açısından değil, İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerinin korunması, demiryolu ulaşım sisteminin gelişmesi, ülkemizin stratejik konumu açısından da önem taşıyor. Avrupa Birliği'nin hızlı tren ağlarıyla uyumu yönünde önemli bir adım olan Marmaray, Ankara-İstanbul hızlı tren, Kars-Tiflis projeleri gibi projelerin gerçekleştirilmesiyle birlikte, Avrupa'dan Asya'ya, batıdan doğuya kesintisiz, hızlı, ekonomik bir demiryolu bağlantısı sağlayacak." açıklamasında bulundu.