İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan
Yardımcısı Akın Kazançoğlu, marka kent olmanın çok büyük bir hedef
olduğunu ve İzmir'in marka kent olmasını istediklerini
belirtti.
İzmir Ticaret Odası'nın, İzmir Ekonomi Üniversitesi işbirliğinde
gerçekleştirdiği ''Kentsel Tasarımlar'' konulu toplantıda konuşan Kazançoğlu,
gelişen teknoloji ve küreselleşmeyle birlikte dünyanın giderek küçüldüğünü, 50
yıl önce dünya nüfusunun üçte ikisi köylerde yaşarken, günümüzde dünya nüfusunun
üçte ikisinin kentlerde yaşadığını vurguladı.
Kentler gittikçe ön plana çıkarken, ülkeler arasında rekabetin de kentler
düzeyine taşındığına işaret eden Kazançoğlu, ''Artık ülkelerin değil, kentlerin
tanıtımı yapılıyor'' dedi.
Bu doğrultuda da İzmir'in dünyanın marka kentleri arasında anılıp
anılmadığının önem kazandığını dile getiren Kazançoğlu, şunları söyledi:
''Biz İzmir'in marka kent olmasını istiyoruz. Çünkü değişen koşullarda, artık
dünya üzerinde fark yaratan kentler ön plana çıkıyor. Ülkelerin değil, kentlerin
tanıtımı yapılıyor ve kenti görmeye gelen turistler ile ülke ekonomisine önemli
katkılar yapılıyor. Fransa deyince aklımıza ilk gelen Paris, İtalya denilince
aklımıza ilk gelen Venedik, İngiltere deyince Londra, ABD denilince aklımıza ilk
gelen New York oluyor. Bu kentlerin hepsi dünya kenti, birer marka kent. Marka
kent olmak çok büyük bir hedef. İzmir'in marka kent hedefine giden yolda kentsel
mimari oldukça önemli. Var olan tarihi altyapıyı ortaya çıkarabilmek gerekiyor.
İzmir'in kentsel yenilemeye ihtiyacı vardır. İzmir'de, kendisine yakışacak
çağdaş konut ve merkezlerin yükselmesi gerekiyor.''
Toplantıda daha sonra mimar Phu Duong ve Christopher Kroner, dünyanın çeşitli
yerlerinde yaptıkları projelerle ilgili birer sunum yaptı.
|