''Marka Kent Olmak Çok Büyük Bir Hedef. Biz İzmir'in Marka Kent Olmasını İstiyoruz''



İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Akın Kazançoğlu, marka kent olmanın çok büyük bir hedef olduğunu ve İzmir'in marka kent olmasını istediklerini belirtti.

İzmir Ticaret Odası'nın, İzmir Ekonomi Üniversitesi işbirliğinde gerçekleştirdiği ''Kentsel Tasarımlar'' konulu toplantıda konuşan Kazançoğlu, gelişen teknoloji ve küreselleşmeyle birlikte dünyanın giderek küçüldüğünü, 50 yıl önce dünya nüfusunun üçte ikisi köylerde yaşarken, günümüzde dünya nüfusunun üçte ikisinin kentlerde yaşadığını vurguladı.

Kentler gittikçe ön plana çıkarken, ülkeler arasında rekabetin de kentler düzeyine taşındığına işaret eden Kazançoğlu, ''Artık ülkelerin değil, kentlerin tanıtımı yapılıyor'' dedi.

Bu doğrultuda da İzmir'in dünyanın marka kentleri arasında anılıp anılmadığının önem kazandığını dile getiren Kazançoğlu, şunları söyledi:

''Biz İzmir'in marka kent olmasını istiyoruz. Çünkü değişen koşullarda, artık dünya üzerinde fark yaratan kentler ön plana çıkıyor. Ülkelerin değil, kentlerin tanıtımı yapılıyor ve kenti görmeye gelen turistler ile ülke ekonomisine önemli katkılar yapılıyor. Fransa deyince aklımıza ilk gelen Paris, İtalya denilince aklımıza ilk gelen Venedik, İngiltere deyince Londra, ABD denilince aklımıza ilk gelen New York oluyor. Bu kentlerin hepsi dünya kenti, birer marka kent. Marka kent olmak çok büyük bir hedef. İzmir'in marka kent hedefine giden yolda kentsel mimari oldukça önemli. Var olan tarihi altyapıyı ortaya çıkarabilmek gerekiyor. İzmir'in kentsel yenilemeye ihtiyacı vardır. İzmir'de, kendisine yakışacak çağdaş konut ve merkezlerin yükselmesi gerekiyor.''

Toplantıda daha sonra mimar Phu Duong ve Christopher Kroner, dünyanın çeşitli yerlerinde yaptıkları projelerle ilgili birer sunum yaptı.