Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Salih
Bezci, Eskişehir Yolu üzerine yapılması planlanan
yatırımların, yükseklik sınırlaması getiren Mania Planı
yüzünden ertelendiğini belirterek, “Mania, Ankara’nın ayağındaki prangadır”
dedi. Eskişehir Yolu’nun gelişmeye açık bir bölge olduğunu, gökdelenleri ve
çevre düzenlemesi ile Türkiye’nin cazibe merkezi haline gelebileceğini
vurgulayan Bezci, “Mania Planı, yatırımcıyı kaçırıyor. Bu plan, Ankara’nın
gelişmesinin önündeki en büyük engellerden birini oluşturuyor. Ankara’ya çok
büyük haksızlık yapılıyor” diye konuştu. Keyfi
uygulamalar Güvercinlik ve
Etimesgut Askeri Hava Alanlarının uçuş güvenliğinin sağlanması
amacıyla 1930’lu yıllarda hazırlanan ancak 1990’lı yıllarda kadar hayata
geçirilen Mania Planı’nda keyfi uygulamalar olduğuna da dikkat çeken Bezci,
planın yürürlüğe girmesinden önce yapılan binaların öngörülen yükseklik sınırını
aştığını bildirdi. Bezci, Halk Bankası Genel Müdürlüğü, TOBB İkiz
Kuleleri, Gazi Orduevi, TPAO Genel Müdürlüğü, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı,
Elektrik İşleri Etüd İdaresi Genel Müdürlüğü, Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, Orman Bakanlığı binaları gibi bir çok kamu ve özel
yapının Mania Planı’nın sınırlarını 140 metreye kadar aştığını
söyledi. Güvercinlik Hava Alanı’na 2 kilometre mesafede bulunan bir
alanda Mania Planı dikkate alınmadan bina yapımına izin verildiğini anlatan
Bezci, buna karşılık Söğütözü mevkiinde çevrede mania tahditlerini aşmış çok
sayıda kamu binası olmasına rağmen, bu binalarla eşit yapı yüksekliğine dahi
izin verilmediğine işaret etti. Durumun Uluslararası Sivil Havacılık kurallarına
da aykırı olduğunu bildiren Bezci, “Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü
kurallarına göre mevcut bir yapıdan havaalanına daha uzak bulunan bir yapıya en
az mevcut yapı yüksekliği kadar izin verileceği hükmü getirilmiştir”
dedi. Yatırımlar iptal aşamasına
geldi Yatırım için başvuruda bulunan işadamlarına bu
yapıların varlığı ve bu husustaki Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün
kuralları dikkate alınmaksızın yapı yükseklik kotları verildiğini anlatan Bezci,
şunları söyledi: “Yine yapılmış bazı binalar; yapı yüksekliği
dışında hiçbir kusuru olmadığı halde ve kendilerinden daha yüksek ve
havaalanlarına kendilerinden daha yakın binalar bulunmasına rağmen yıkım tehdidi
ile karşı karşıyadır. Bu yapılardan bazılarının iskân ruhsatı bile varken
diğerleri sadece bu nedenle iskân ruhsatı alamamaktadır. Bu nedenle özellikle
Ankara’nın en önemli merkezi iş alanı olan Eskişehir yolu aksında yapılması
planlanan yatırımlar iptal edilme aşamasına
gelmiştir.” Askeri havalimanları
taşınsın Güvercinlik ve Etimesgut Hava Alanlarının şehir
dışına taşınması ile sorunun kökten bir çözüme kavuşturulabileceğini ifade eden
Bezci, şunları kaydetti: “Güvercinlik Askeri Hava Alanı, 1948
yılında faaliyet geçtiğinde şehrin dışındaydı. Aradan geçen 63 yılda şehir
büyüdü. Hava alanı şehrin ortasında kaldı. Bu iki askeri hava alanının artık
şehir dışına taşınması gerekiyor. Bu gerçekleştiğinde sorun kökten çözülecek,
Ankara’nın da önü açılacaktır.” Hava alanlarının şehir dışına
taşınmasına kadar geçecek süreçte de mania uygulamasının düzeltilmesi
gerektiğini kaydeden Bezci, “Ankara’nın yeni yatırım imkânlarını kaçırmasına
izin verilmemelidir” dedi.
|