Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

"Made in Bursa" Tramvaylar Geliyor

Bursa Büyükşehir Belediyesinin Durmazlar Makine işbirliğiyle hayata geçirdiği tramvay projesi, Bursa'yı otomotivden sonra tramvay ve vagon üretim merkezi haline getirmeyi amaçlıyor. İpek Yolu'nun başlangıç noktası olması dolayısıyla tasarımında ipek böceğinden esinlenilen tramvaylar, 2011 sonunda Bursa caddelerinde seferlerine başlayacak.

Gazete Habertürk
1 "Made in Bursa" Tramvaylar Geliyor

br />
2011'de Bursa caddelerinde

Altepe, numune araçları yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini belirterek, ''Hedefimiz; 2011'de Bursa'da kullanılacak olan araçların başlaması. 2011 sonunda da hedefimiz, Bursa'da belli yerlerde artık bunları çalıştırmak'' dedi. Projede, 60'a yakını Ar-Ge elemanı olmak üzere toplam 100 kişinin görev aldığını vurgulayan Altepe, proje ortaklığı yapılan firmalarda çalışanlarla birlikte, projede çalışanların sayısının yüzlerce olduğunu belirtti. Altepe, ''Made in Bursa'' damgalı yerli tramvayın Bursa'nın gücünü ve birikimini göstereceğini ifade ederek, ''Nasıl Bursaspor'un şampiyonluğu bizler için önemliyse, bu tür araçlarımızın dünyada gezmesi de bizler için çok önemli'' diye konuştu.

''Tasarımında ipek böceğinden esinlenildi"

Tramvay projesinin koordinatörü Taha Aydın da genel olarak ''cadde aracı'' denilen tramvay teknolojilerinde, şehirlere özgü değerlerden yararlanıldığını belirterek, ''Bursa da İpek Yolu'nun başlangıç noktası olduğu için biz de ipek böceğini düşündük. Tramvay tasarımını bunun üzerine geliştirdik. Dolayısıyla benzerlerinden farkı bu'' dedi. Aydın, yerli tramvayın, teknik olarak yürür aksamlarında, özellikle otomasyon ve kontrol sistemlerinde benzerlerine göre önemli farklılıkların bulunduğunu vurgulayarak, şöyle dedi:

''Biz bunu dizayn ederken, özellikle son teknoloji yakalanmış ve önü de Ar-Ge'ye açık olacak diye tasarlamıştık. Nitekim öyle oldu. Şu an geldiğimiz nokta, Avrupa ile ki rakiplerimiz onlar, aynı teknoloji, hatta onların ötesinde de kullanacağımız teknoloji. Şu an söylemeyelim bu teknolojiyi ama, otomatik kontrol. Yani uzaktan ray ve yol emniyeti kontrolü de var bu araçta. Gerektiğinde acil durumlarda otomatik pilota alarak, aracı emniyetli şekilde durdurabiliyor. Çünkü bunlar karışık trafik dediğimiz sistemlerde yürüyen araçlar, dolayısıyla bu anlamda da üstünlükleri var. Dünya standartlarını yakaladık şu anda hatta ötesine de geçeceğiz diye düşünüyoruz. Çünkü bu konuda yaklaşık 20 mühendis ve teknikerle şu an Ar-Ge çalışması yapıyoruz. yıl sonuna kadar bu Ar-Ge çalışmaları bitecek. Şu anki prototip araç, 2011'de de ikinci aracı artık kalıplara çıkartarak, bire bir modelleyeceğiz.''

Yerlilik oranı yüzde 55, hedef yüzde 70

Aracın yerlilik oranına ilişkin bilgi de veren Aydın, şunları kaydetti:

''Şu an yüzde 54-55'leri yakalamış durumdayız, yalnız şöyle bir şanssızlık var; Türkiye'de raylı sistem teknolojilerine ilişkin yan sanayi yok. Olsa da bunun Avrupa standartlarında bir sertifikasyonu yok. Otomotivde çok iyi olmamıza rağmen, raylı sistemlerde, demiryolu teknolojilerinde çok iyi değiliz. Dolayısıyla birçok komponenti yurt dışından almak durumundayız. İleride talep arttıkça yerlilik oranı da artacak. Tahmin ediyorum yüzde 70'lere varan oranda bu aracı yerlileştireceğiz. Bu da bu teknoloji için iyi bir orandır.''

Aydın, bir aracın 5 modülden oluştuğuna da değinerek, ilk tasarımında 3 modül olan aracın, dönüş kabiliyetini artırmak için modül sayısını 5'e çıkardıklarını belirtti. Aracın, uluslararası testleri geçtiğinde, uluslararası bir pazarının da olacağına dikkati çeken Aydın, ''Hedefimiz çok yüksek, dolayısıyla buna dönük olarak tasarımlar gerçekleştirildi. Uluslararası bütün testleri geçecek ve gerekli sertifikasyonu tamamladıktan sonra yolcu taşımaya başlayacağız. böyle bir aracın hem yurt içinde hem yurt dışında büyük şansı olacağını düşünüyorum. Çünkü biz ucuz değil, ama çok ekonomik bir araç ürettiğimizi iddia ediyoruz'' diye konuştu.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/made-in-bursa-tramvaylar-geliyor_81398.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Sayın Yetkililer, Bu haberi okuduğumda, ülkem ve milletim adına gurur duydum ve çok sevindim. Zaten yapabileceğimizi, yapmaya başladık. Mesleki deneyimlerime göre, bu konudaki genel olarak, ilgili bir çok hususların yanı sıra, ilk etapta önemli olan hususlar şunlardır: 1)İlk dönemlerde, hedeflenen yerlilik oranının, kalite hedeflerinin önüne geçmesi yanılgısına düşülmemesi (İleride yerlilik oranı, zaten artacaktır.İlk baştan, kaliteden ödün verilmemesi, daha önemlidir.), 2)Bu konuya ilişkin yan sanayi, olgunlaşıp yeterli kalite düzeyine erişinceye kadar, tedarikçi kalite denetimlerinin daha sıkı kalite kriterleri ile sistematik olarak gerçekleştirilmesinin sağlanması. Başarı dileklerimle... Oğuz Ulusoy - Mak. Yük. Müh. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!