br />
Mühendis olmayı hep istedim
Her zaman ilk tercihi mühendis olmak olan Çamlıbel, Soyak Holding'in 15
şirketinin yönetim kurullarında görev yaparken bile kendisini hâlâ şantiye
mühendisi olarak hissediyor. Detaylara takılan ayrıntıcı bir yönetici olan Emre
Çamlıbel, başarılı yönetici olmak için mutlaka bazı özelliklere sahip olunması
gerektiğini, bu sebeple de iç eğitime önem verdiklerini söylüyor. "Eğitim, uzak
görüşlülük, analiz kabiliyeti ve şans da önemli ama çalışkan olmak her birinden
daha da önemli." diyen Çamlıbel'in kendisi de çok çalışıyor. Emekli olduğunda
öğretim görevlisi olmayı isteyen Soyak Holding CEO Vekili bir yandan doktora
yaparken, diğer yandan üniversitede ders veriyor. Yaptığı işi ciddiye
almayanlara kızan Emre Çamlıbel, "Beni kızdıranları da anlamaya çalışırım."
diyor.
Şehir nasıl çirkinleştirilir, İstanbul nasıl bir
şehirdir?
Yanlış ve çirkin yapılaşmayla ilgili o kadar çok hikâye var ki! Her gün bir
yeni gökdelen şehrin sokaklarında yükselirken bu binaların şehri ne kadar
çirkinleştirdiğinden doğal ortamı bozduğuna kadar pek çok düşünce geçiyor
insanın aklından. Çamlıbel'e aklımdan geçenleri soruyorum, cevaplandırıyor:
"Yoğun şehirleşmenin kentin doğal iklimini etkilediğini, rüzgârını kestiğini,
şehri çirkinleştirdiğini, atık suyu ve karbon salınımını artırdığını hepimiz
biliyoruz. Yoğunluğun trafikte can tehlikesi oluşturduğunu da görüyoruz. Ancak
bütün bunlara rağmen birlikte yaşamanın getirdiği tasarrufu, avantajları da
biliyoruz. 10 binaya ayrı ayrı altyapı yapmak ve çevreye zarar vermek yerine
ortak kullanımla çevreyi korumak daha doğru bir yaklaşım.
İyi bir şehirleşmede insan yoğunluğuna bağlı olarak yeşil alan, sosyal ortam
ve ulaşım imkanı sağlamak durumundasınız. İstanbul'u şehircilik açısından
değerlendirir ve notu kaç olur derseniz; bu kocaman şehri bir notla tanımlamak
da mümkün değil. Bazı bölgeleri farklı açılardan gelişmişken diğer bazı
bölgeleri daha başka açılardan gelişmiş oluyor. Ancak İstanbul şehir nüfusunun
ihtiyacı olan yeşil alana sahip olmadığını söyleyebiliriz. Ayrıca bazı yerlere
yan yana çok sayıda alışveriş merkezi yapılıyor; dolayısıyla hiçbiri iyi iş
yapamıyor ya da düzenleme ve iyileştirme ardından geliyor. Örneğin Levent ve
Maslak'a önce yüksek binalar yapıldı, ardından metro yapımına başlandı. İstinye
Park da bir alışveriş merkezi olarak konumlandırıldı. Bu yapılar trafik
sorununun çözülmesini de beraberinde getirdi."
|