Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Köprü Maliyetine Metro

Ulaşım uzmanları, İstanbul’da 3. köprü için harcanacak 5 milyar dolarlık kaynağın, raylı sistem yatırımlarına aktarılması durumunda İstanbul’un ulaşım sorununun çözüleceğine dikkat çekti. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın 10 milyar dolarlık bütçe ile 100-150 kilometre metro yapılabileceği yönündeki açıklamaları dikkate

Cumhuriyet Gazetesi
Köprü Maliyetine Metro

Ulaşım uzmanları, İstanbul’da 3. köprü için harcanacak 5 milyar dolarlık kaynağın, raylı sistem yatırımlarına aktarılması durumunda İstanbul’un ulaşım sorununun çözüleceğine dikkat çekti. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın 10 milyar dolarlık bütçe ile 100-150 kilometre metro yapılabileceği yönündeki açıklamaları dikkate alındığında ise 5 milyar dolarla İstanbul’a en az 75 kilometre metro hattı inşa edilebileceği ortaya çıkıyor.

Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güngör Evren, 3. köprü projesinin bir tutkuya dönüştüğünü belirterek, “Köprü yatırımı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve Topbaş’ın helikopter gezisiyle karara bağlanamayacak kadar önemli bir konu” dedi. 3. köprünün transit geçiş için inşa edilmesinin “ölü yatırım” olduğunu da söyleyen Evren, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Yetkililerin açıklamaları akıl alır gibi değil. Köprüyü transit geçiş için yapıyoruz diyorlar. Sonradan üzerine demiryolu da inşa edileceğini söylediler. Ormanlara zarar vermemek için viyadüklerden ve tünellerden geçireceğiz diyorlar. Tüneller ve viyadükler ekonomik açıdan kolayca inşa edilecek şeyler değildir. Yap-işlet-devret modeli bedavaymış gibi sunuluyor. Bu yöntemin uygulanması için yatırımcılara minimum gelir garantisi verilmesi gerekir. Yüzde 2’lik transit geçişle bu garantinin verilmesi mümkün değildir. Bu yük devletin sırtına binecektir. ”

İstanbul’un karayolu yatırımlarında doyuma ulaştığını, raylı sistemlere ve deniz ulaşımına kaynak aktarılması gerektiğini de vurgulayan Evren, “3. köprü acil bir ihtiyaç değildir. Marmaray’ın tamamlanması beklenerek, mevcut 2 hat üzerinden transit geçiş denenebilir” dedi.

Gökçe:?Tek çözüm raylı sistem

İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe ise İstanbul’un ulaşım ve trafik sorununun köprülerin yetersizliğinden kaynaklanmadığına dikkat çekti. Gökçe şu görüşleri dile getirdi:

“İstanbul’un yol kapasitesi 1 milyon 330 bin araca göre düzenlenmiştir. Bugün kentteki araç sayısı 2 buçuk milyona dayandı. İstanbul’da yeni yol yapmanız, mevcut yolları genişletmeniz mümkün değil. Yapılacak şey ulaştırma ile ilgili tercihler değiştirilerek, raylı sistemlere, metroya ve deniz ulaşımına yatırım yapmaktır. Marmaray ile saatte 70 bin kişiyi taşıyabilirsiniz. Oysaki köprülerden saatte en fazla 4 bin kişi taşıyabilirsiniz.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/kopru-maliyetine-metro_71735.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!