İzmir Büyükşehir Belediyesi, katılım olmadığı için iki kez
iptal etmek zorunda kaldığı yolcu vapuru alım ihalesini yeniden yapmak için
çalışma başlattı. Yaklaşık 1 yıl süren araştırmaların sonucunda körfeze
katamaran cinsi yolcu taşıma araçlarının alınması kararlaştırıldı. İlk etapta 10
katamaran, 1 arabalı ikinci etapta ise 5 katamaran ve 1 arabalı vapurun alımı
öngörüldü. İhale için fizibilite çalışmalarını tamamlayan Büyükşehir Belediyesi,
dış kredi ile alımı öngörülen katamaranlar için Devlet Planlama Teşkilatı'na
(DPT) başvuruda bulundu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, DPT'den
onayın en geç 45 güne kadar çıkmasını beklediklerini belirterek katamaran ve
arabalı vapurların alımı için gerekli olan kaynak için kredi görüşmelerinin
devam ettiğini söyledi. Alınması öngörülen katamaranların hem hızlı hem de daha
güvenli olacağını belirten Kocaoğlu, "2000 yılında Türkiye Denizcilik
İşletmeleri'nden devraldığımız 7 yolcu vapuru ekonomik ömrünü misli misli
bitirdi. Yeni alınacak katamaran cinsi deniz araçları hem hızlı hem güvenli hem
de eleman ve yakıt tasarrufu konusunda çok verimli olacak. Tüm fizibilite
çalışmalarını tamamlayıp DPT'ye, yatırım portföyüne alınabilmesi için başvuruda
bulunduk. Bir yandan da düşük faizli uygun dış kredi için de finans kuruluşları
ile görüşmelerimiz devam ediyor. Daha uygun koşullarda kredi alabilmemiz için
DPT onayı gerekiyor" diye konuştu.
İskele sayısı artacak
İç körfezden daha etkin yararlanmak ve yolcu sayısını artırmak için iskele
sayısını da artırmayı planladıklarını belirten Başkan Kocaoğlu, Karantina'da
yapılması öngörülen iskele için çalışmaları başlattıklarını, iskele kurulması
öngörülen diğer yerler üzerinde de çalışacaklarını belirtti. 25 bin ölçekli
İzmir Kentsel Bölge Nazım İmar Planı'nda Mavişehir'de bir marina yeri
ayırdıklarını hatırlatan Başkan Kocaoğlu, "Mavişehir'de kurmayı planladığımız
marinanın yanına bir de vapur iskelesi yapacağız" dedi.
450 yolcu taşıyabilecek
Yeni alınacak katamaranlarla iç körfezdeki yolcu taşımacılığı 25 dakikadan 15
dakikaya düşecek. Böylece konforlu ve keyifli bir ulaşım için deniz yolunu seçen
İzmirliler daha kısa sürede gidecekleri yere varacak. Med-cezir olayları
nedeniyle yolcu indirip bindirmede zorluklar yaşayan vapurların imdadına yüzer
iskeleler yetişecek. Mevcut iskelelere önümüzdeki süreçte Mavişehir ve Karataş
eklenecek. Böylece hem körfez ulaşımından daha etkin yararlanma hem de yolcu
sayısında artış sağlanabilecek. 400 ile 450 yolcu kapasiteli olacak katamaranlar
için körfeze kıyısı olan bir noktada bakım ve tamir atölyesi inşa edilecek.
Yaklaşık 6 bin metrekarelik bir alana yayılacak olan tamir atölyesi sayesinde
vapurlar Alaybey Tersanesi'ne tamir ve bakım için gitmeyecek.
Eskiler kaldırılacak
İzmir Büyükşehir Belediyesi deniz ulaşımında halen, kendi mülkiyetinde olan 7
yolcu gemisi, 14 kiralık yolcu gemisi ve yine kendi mülkiyetinde olan 3 arabalı
vapur ile İzmirlilere hizmet veriyor. Yeni filo hizmete girdiğinde eskiler
tamamen deniz ulaşımından kaldırılacak. Yeni teknelerle birlikte İzmir
Büyükşehir Belediyesi'nin iç körfezdeki deniz ulaşımına destek veren Turyol
tekneleri de tarihe karışacak. Turyol'un sözleşmesi yenilenmeyecek. Taşıma
hizmeti tamamen Büyükşehir Belediyesi tarafından sağlanacak. Yeni teknelerde
maksimum 3 personel görev yapacak. Personel sefer öncesi hizmet içi eğitimden
geçiriliecek.
|