Katamaranlar Dış Kredi ile Alınacak



İzmir Büyükşehir Belediyesi, katılım olmadığı için iki kez iptal etmek zorunda kaldığı yolcu vapuru alım ihalesini yeniden yapmak için çalışma başlattı. Yaklaşık 1 yıl süren araştırmaların sonucunda körfeze katamaran cinsi yolcu taşıma araçlarının alınması kararlaştırıldı. İlk etapta 10 katamaran, 1 arabalı ikinci etapta ise 5 katamaran ve 1 arabalı vapurun alımı öngörüldü. İhale için fizibilite çalışmalarını tamamlayan Büyükşehir Belediyesi, dış kredi ile alımı öngörülen katamaranlar için Devlet Planlama Teşkilatı'na (DPT) başvuruda bulundu.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, DPT'den onayın en geç 45 güne kadar çıkmasını beklediklerini belirterek katamaran ve arabalı vapurların alımı için gerekli olan kaynak için kredi görüşmelerinin devam ettiğini söyledi. Alınması öngörülen katamaranların hem hızlı hem de daha güvenli olacağını belirten Kocaoğlu, "2000 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nden devraldığımız 7 yolcu vapuru ekonomik ömrünü misli misli bitirdi. Yeni alınacak katamaran cinsi deniz araçları hem hızlı hem güvenli hem de eleman ve yakıt tasarrufu konusunda çok verimli olacak. Tüm fizibilite çalışmalarını tamamlayıp DPT'ye, yatırım portföyüne alınabilmesi için başvuruda bulunduk. Bir yandan da düşük faizli uygun dış kredi için de finans kuruluşları ile görüşmelerimiz devam ediyor. Daha uygun koşullarda kredi alabilmemiz için DPT onayı gerekiyor" diye konuştu.

İskele sayısı artacak

İç körfezden daha etkin yararlanmak ve yolcu sayısını artırmak için iskele sayısını da artırmayı planladıklarını belirten Başkan Kocaoğlu, Karantina'da yapılması öngörülen iskele için çalışmaları başlattıklarını, iskele kurulması öngörülen diğer yerler üzerinde de çalışacaklarını belirtti. 25 bin ölçekli İzmir Kentsel Bölge Nazım İmar Planı'nda Mavişehir'de bir marina yeri ayırdıklarını hatırlatan Başkan Kocaoğlu, "Mavişehir'de kurmayı planladığımız marinanın yanına bir de vapur iskelesi yapacağız" dedi.

450 yolcu taşıyabilecek

Yeni alınacak katamaranlarla iç körfezdeki yolcu taşımacılığı 25 dakikadan 15 dakikaya düşecek. Böylece konforlu ve keyifli bir ulaşım için deniz yolunu seçen İzmirliler daha kısa sürede gidecekleri yere varacak. Med-cezir olayları nedeniyle yolcu indirip bindirmede zorluklar yaşayan vapurların imdadına yüzer iskeleler yetişecek. Mevcut iskelelere önümüzdeki süreçte Mavişehir ve Karataş eklenecek. Böylece hem körfez ulaşımından daha etkin yararlanma hem de yolcu sayısında artış sağlanabilecek. 400 ile 450 yolcu kapasiteli olacak katamaranlar için körfeze kıyısı olan bir noktada bakım ve tamir atölyesi inşa edilecek. Yaklaşık 6 bin metrekarelik bir alana yayılacak olan tamir atölyesi sayesinde vapurlar Alaybey Tersanesi'ne tamir ve bakım için gitmeyecek.

Eskiler kaldırılacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi deniz ulaşımında halen, kendi mülkiyetinde olan 7 yolcu gemisi, 14 kiralık yolcu gemisi ve yine kendi mülkiyetinde olan 3 arabalı vapur ile İzmirlilere hizmet veriyor. Yeni filo hizmete girdiğinde eskiler tamamen deniz ulaşımından kaldırılacak. Yeni teknelerle birlikte İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin iç körfezdeki deniz ulaşımına destek veren Turyol tekneleri de tarihe karışacak. Turyol'un sözleşmesi yenilenmeyecek. Taşıma hizmeti tamamen Büyükşehir Belediyesi tarafından sağlanacak. Yeni teknelerde maksimum 3 personel görev yapacak. Personel sefer öncesi hizmet içi eğitimden geçiriliecek.