Şırnak-Van Karayolunun Temeli Atıldı
Karayolları "Bire Üç Kazandırdı"
Karayolları Binası Yenilenecek
Karayolu Ödenekleri Yetersiz Kaldı
Karayolları Genel Müdürlüğünce yapımı devam eden, aralarında "dev" otoyolların da bulunduğu 405 proje için toplam 43 milyar 941 milyon liraya ihtiyaç duyulurken, bu yıl için 3 milyar 593 milyon lira ödenek ayrıldı.
Karayolları Genel Müdürlüğünce yapımı devam eden, aralarında "dev" otoyolların da bulunduğu 405 proje için toplam 43 milyar 941 milyon liraya ihtiyaç duyulurken, bu yıl için 3 milyar 593 milyon lira ödenek ayrıldı. Bu ödenekle 12-13 yılda tamamlanması öngörülen projelerin, gereken tutarın sağlanması halinde 3-4 yılda hizmete girmesi mümkün olabilecek.
Karayolları Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Türkiye şartlarında ekonomik yapım süresi, karayolu projelerinde 4 yıl olarak görülüyor. "Ulaştırma" başlığı altında toplam 405 projeyi hayata geçirecek Karayolları Genel Müdürlüğüne 2013 yılında devlet ve il yolları için 2 milyar 953 milyon 540 bin lira, otoyollar için 528 milyon lira ödenek verildi. Yatırım ödenekleri göz önüne alındığında projelerin bitirilme süresi devlet ve il yollarında 13 yıl, otoyollarda 6 yılı buluyor. Karayolları yatırımlarına ait tüm sektörler itibariyle verilen yatırım ödenekleri göz önüne alındığında ise projelerin tamamının bitirilmesi süresi 12-13 yıla ulaşıyor. Bununla birlikte kuruluşun 2013 yılındaki proje stokunun, 2003'e göre yüzde 30 artmasına rağmen yapım süresinde iyileşme görüldü. Karayollarında yapım süresi son 10 yılda 24 yıldan 12-13 yıla düştü. Gerek devlet ve il yolları gerekse otoyol projelerine 2013'te tahsis edilen ödeneğin en az yüzde 100 artırılması durumunda karayolu yatırımlarında verimlilik sağlanabilecek. Projeler için gereken tutarların sağlanması halinde 3-4 yılda bitirilmeleri mümkün olabilecek. |