Karayolu Ödenekleri Yetersiz Kaldı



Karayolları Genel Müdürlüğünce yapımı devam eden, aralarında "dev" otoyolların da bulunduğu 405 proje için toplam 43 milyar 941 milyon liraya ihtiyaç duyulurken, bu yıl için 3 milyar 593 milyon lira ödenek ayrıldı. Bu ödenekle 12-13 yılda tamamlanması öngörülen projelerin, gereken tutarın sağlanması halinde 3-4 yılda hizmete girmesi mümkün olabilecek.

Karayolları Genel Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, Türkiye şartlarında ekonomik yapım süresi, karayolu projelerinde 4 yıl olarak görülüyor.

"Ulaştırma" başlığı altında toplam 405 projeyi hayata geçirecek Karayolları Genel Müdürlüğüne 2013 yılında devlet ve il yolları için 2 milyar 953 milyon 540 bin lira, otoyollar için 528 milyon lira ödenek verildi.

Yatırım ödenekleri göz önüne alındığında projelerin bitirilme süresi devlet ve il yollarında 13 yıl, otoyollarda 6 yılı buluyor. Karayolları yatırımlarına ait tüm sektörler itibariyle verilen yatırım ödenekleri göz önüne alındığında ise projelerin tamamının bitirilmesi süresi 12-13 yıla ulaşıyor. Bununla birlikte kuruluşun 2013 yılındaki proje stokunun, 2003'e göre yüzde 30 artmasına rağmen yapım süresinde iyileşme görüldü. Karayollarında yapım süresi son 10 yılda 24 yıldan 12-13 yıla düştü.

Gerek devlet ve il yolları gerekse otoyol projelerine 2013'te tahsis edilen ödeneğin en az yüzde 100 artırılması durumunda karayolu yatırımlarında verimlilik sağlanabilecek. Projeler için gereken tutarların sağlanması halinde 3-4 yılda bitirilmeleri mümkün olabilecek.