Güllük Liman Sahası Özelleştirilecek
ÖİB, 7 İldeki 21 Gayrimenkulü...
51 Milyar Doları Yollara Saçtık!
Köprü ve Otoyollar Para Bastı!
"3. Havaalanı 70 Kotunda Olursa...
Tarihi Milli Park Üstü Yol!
Ağaçlar için Yol Güzergahı Değiştirildi
'Kapalı Yolların Nedeni de Özelleştirme'
Yoğun kar yağışı nedeniyle günlerce kapalı kalan yolların arkasından da özelleştirme çıktı. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Çakar, ‘’Kış özelinde konuşuyoruz ama artık yolun yapımı da bakımı da kar mücadelesi de özelleştirilmiş durumda’’ dedi.
Birgün Gazetesi'nden Yılmaz Demir'in haberine göre, TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar, yoğun kar yağışı nedeniyle günlerce kapalı kalan yolların nedeninin özelleştirme olduğunu söyledi. Kar mücadelesini özel sektöre verilmesinin bu sonuca yol açtığını kaydeden eski bir karayolu çalışanı olan Çakar, “Yetkin olmayan personel ve yetersiz ekipmanlarla yol açma çalışmalarının sonucunda yollar uzun süre kapalı kalıyor. Özelleştirmeden sonra karayolları bünyesindeki yetkin personel ve araçlar işlevsizleştirilirken yollar da vasıfsız taşeron firmalara emanet ediliyor” dedi.
Can güvenliği yok Çakar, karayollarında ortaya çıkan sorunlara ilişkin konuştu. Çakar, şunları söyledi: “Kar mücadelesini özel sektöre verecekseniz, ihaleye giren firmaların hangi araç gereçlere sahip olması gerektiğini hangi makinaların olması gerektiğini, yeterli personel ve bunların yetkin olması gerektiğini belirtmeniz lazım. İhaleden sonra da sizin onu denetleyip takip ediyor olmanız gerekiyor. Bugün, Balıkesir-İzmir, Tekirdağ-Malkara yolları 40 saat boyunca kapalı kaldı. Bir sürü insanın can güvenliği ortadan kalktı. Bunun temel nedenleri ya firmanın araç gereç yetersizliği ya da yeterli araçları varsa da onu kullanacak yetkin personelinin olmamasıdır. Kış özelinde konuşuyoruz ama artık yolun yapımı da bakımı da kar mücadelesi de özelleştirilmiş durumda.’’ Yolları karayolları açtı Taşeron yapının yol yapım ile yol bakımında etkinleştirildiği ve bunun birçok insanın hayatını tehlikeye attığını belirten Çakar sözlerini şöyle sürdürdü: “Taşeronun temel gayesi ucuz işçi, eski araç ile daha fazla kazanmaktır. Karayolları’nın kar mücadelesi ile ilgili yeterli miktarda araç ve eğitimli işçisi var aslında. Bu araçlar özelleştirme kapsamında da kiralanabilir ama bunları kullanabilecek işçi bulması lazım taşeronun. Karayollarında şu an muhtemelen 9 bin 500 civarında işçi çalışıyor. Ama maalesef ekipmanları ile birlikte oturuyorlar. 45 saat kapalı kalan Balıkesir-İzmir yolunun kapanmasına sebep olan taşeron, ama açan yine karayolları ekipleri” diye konuştu. |