Belediye, Sahilden Kaçak Kum...
Marmara Denizinde Plankton İstilası
TEMA Vakfı’ndan Kanal İstanbul’a Dava
Barolardan Kanal İstanbul...
İBB Kanal İstanbul ÇED Raporunun...
AYM'nin Kanal İstanbul Projesi...
TMMOB’den Bakanlık'a ÇED Davası
AYM'den Kanal İstanbul Kararı
Çöplüğe Dönen Sahilin İhalesi...
Mega Projelere Kitle Fonlaması Geliyor
Alanya Belediyesi, Keykubat...
Diyanet Çalışanları Kanal...
Kanal İstanbul’a Halkın Yüzde...
Emekli Büyükelçiler: “Kanal...
Çeşme ve Urla’da Kamulaştırılan...
İmamoğlu: “Kanal İstanbul’un...
Kanal İstanbul ÇED Raporu Onaylandı
Türkiye, Kanal İstanbul’u...
Kanal İstanbul Güzergahı Mülkiyet...
İşte TÜBİTAK’ın Kanal İstanbul Raporu
Jeoloji Mühendisleri Odası,...
“Kanal İstanbul Marmara’da Sahil Bırakmaz”
Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, Kanal İstanbul yapılırsa Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki kot farkı nedeniyle Marmara’da sahil kalmayacağını söyledi.
Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki kot farkı nedeniyle Kanal İstanbul'un yapılması halinde Marmara Denizi kıyısındaki tüm sahilleri su basacağını, plajların tümden yok olacağını söyledi. Sözcü’den Erdoğan Süzer’in haberine göre; Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, bir grup gazeteciyle yaptığı sohbet toplantısında Kanal İstanbul, imar barışı ve deprem risklerine yönelik çok kritik uyarılarda bulundu. Kanal İstanbul projesinin çok büyük doğal felaketlere yol açabileceğini belirten Alan, olası tehlikeleri şöyle anlattı: “Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki kot farkı Marmara için büyük bir tehlike oluşturuyor. Denizdeki 1 santimlik kot farkı kıyıda 10 santimlik erozyona neden oluyor. Eğer bütün uyarılara rağmen Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz'den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara'ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi'nin kıyılarında hiçbir plaj, sahil kalmayacak, hepsini su basacak. Ayrıca kıyıda büyük dolgu alanları yapılmıştı. Denizin doldurularak yapıldığı bu dolgu alanları da zaman içerisinde erozyona uğrayıp deniz suyunun altında kalacak. Deniz suyunun zaten dünya genelinde yükseldiği bir dönemde bir de kot farkıyla Marmara'ya riske atmak büyük hata olur.” Ülke genelinde 100 bin civarında konutun doğrudan fay hattı üzerinde olduğunun tahmin edildiğini ve ilk depremde hepsinin yıkılacağını anlatan Hüseyin Alan, “Bu binalarda güçlendirme işe yaramaz, boşaltılmalı” dedi. Alan, İstanbul-Ankara hızlı tren hattı ile otobanın da fay hattı üzerine denk geldiğini, Ankara-İzmir hızlı tren hattının ise obruklara gömülebileceğini söyledi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |