Martı Projesi'nde Yeni Bir Dava!
Kabataş Martı Projesi: Ne...
Kabataş Martı Projesi İnşaatı...
Kabataş Martı Projesi'nin...
Kabataş Martı Projesi Mimarları Böldü!
Kabataş’taki "Martı Projesi" İlerliyor
Kabataş Martı Projesi Şekillenmeye...
Kabataş'ta Denizin Ortasındaki...
“Kabataş Martısı” Havadan Görüntülendi
Martı, Galata Köprüsü'ne Kondu
İşte Kabataş Martı Projesi
Kabataş Vapur İskeleleri Kapatılıyor
'Beton Martı’ya Geçit Yok'
CHP, 'Martı Projesi' için...
Kabataş'ta 2 Yıllık Çalışma Başlıyor
“Mesele, Projenin Martısının...
'Kabataş'ı Rantçı Çetelere...
10 Maddede Kabataş Martı Projesi'ne...
Kabataş Martı Projesiyle İlgili 4 Soru
Deniz Ulaşımı Martı için Duracak!
Kabataş Martı Projesi'ne Gerek Var mı?
Kabataş'a 'Martı' Formunda...
Kabataş Martı Projesi 'Oldu Bittiye' Getiriliyor
Kabataş Transfer Merkezi tekrar gündemde. Kabataş iskelesinden motor seferleri yapan firmanın yolcularına ‘inşaat sürecinde seferlerin nereye yönlendirilmesini’ tercih ettikleriyle ilgili anket yapmaya başlaması ve 17 Haziran’da ilk çalışmaların başlayacağı söylentilerine rağmen İBB’den net bir bilgi alınamaması, çevrecileri harekete geçirdi.
Birgün Gazetesi'nden Fatih Kıyman'ın haberine göre, konuyla ilgili dün Fındıklı’da bir araya gelen İstanbullular, endişelerini dile getirdi. Yurttaşlar, projenin tarihi siluetle uyumsuz oluşunun altını çizdi.
Belediye soruları cevaplamıyor Yurttaşların bilgi edinme yasası doğrusunda İBB’ye yaptığı başvurular yanıtsız kalırken, halihazırda 1300’e yakın imzanın toplandığı change.org kampanyasında, “Yönetimin kamusal alanlara müdahale biçimini artık değiştirmesini istiyoruz. Kararların tepeden inmeci yöntemlerle değil, İstanbul halkının görüşleri alınarak, çoklu ve bağımsız bir düşünce ortamı yaratılarak geliştirilmesini istiyoruz,” ifadeleri kullanıldı. Martı Projesi için izin çıktı mı? Konuyla ilgili konuşan Şehir Plancıları Odası (ŞPO) İstanbul Şube Sekreteri Akif Burak Atlar, Transfer Merkezi projesinin geçmişinin 2008 yılında onaylanan avan projeye dayandığını, fakat bu projenin Martı Projesini kapsamadığının altını çizdi. Bu projeyi mümkün kılmak için yapılan plan değişikliklerinin ise komisyondan geçtiğini, fakat gelinen nokta itibariyle halen ilgili Koruma Kurulu tarafından onaylanması gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili daha önce de görüş belirten Atlar, Kabataş’ta tarihi silueti etkilemeyecek mütevazi bir projeye ihtiyaç olduğunu söylemiş, ŞPO olarak olarak temel kaygılarının mesleki bilgiler ışığında, hukuki olarak doğru olanın ‘insani bir yaklaşımla’ yapılması olduğunu ifade etmişti. Diğer yandan, “Maalesef bu tip yukarıdan alınan kararlarla uygulamaya çalışılan projelerin önünde uzun yıllardır hiçbir kurum direnemiyor. Buna yargı da dahil; artık yargı mekanizması da burada direnç gösteremiyor,” şeklinde konuşmuştu. Atlar son olarak, Martı Projesi konusunda halkın etraflıca bilgilendirilmesi gerektiğini de vurgulayarak, “Kabataş iskeleleri her gün binlerce insan tarafından kullanılıyor, böyle bir proje uygulamaya konacaksa, halk aylar önceden bilgilendirilmelidir,” dedi. Önce yap, sonra ‘kamu yararı’ gözet Diğer yandan, son zamanlarda ülkenin dört bir yanındaki uygulamalara bakıldığında, Martı Projesi’nin hukuki güvenceye henüz kavuşmamış olması endişeleri gidermiyor. Daha önce aynı bölgede, İnönü Stadı’nın yanından geçen tünel bağlantılarının parkı tahrip eden bölümü mahkemeye taşınmış, fakat yürütmeyi durdurma kararı çıkıncaya kadar proje neredeyse tamamlanmış, bu aşamadan sonra ise inşaatın geldiği noktaya dayanarak ‘kamu yararı’ gerekçesiyle onaylanmıştı. |