Mimarlar Odası: Kabataş Projesini...
Martı Projesi'nin Mimarı Eleştiriye...
Martı Projesi'nde Yeni Bir Dava!
Kabataş Martı Projesi: Ne...
Kabataş Martı Projesi İnşaatı...
Kabataş Martı Projesi'nin...
Kabataş Martı Projesi Mimarları Böldü!
Martı Projesi'nin Mimarına...
Kabataş’taki "Martı Projesi" İlerliyor
Kabataş Martı Projesi Şekillenmeye...
Kabataş'ta Denizin Ortasındaki...
“Kabataş Martısı” Havadan Görüntülendi
Martı, Galata Köprüsü'ne Kondu
İşte Kabataş Martı Projesi
Kabataş Vapur İskeleleri Kapatılıyor
'Beton Martı’ya Geçit Yok'
CHP, 'Martı Projesi' için...
Kabataş'ta 2 Yıllık Çalışma Başlıyor
“Mesele, Projenin Martısının...
'Kabataş'ı Rantçı Çetelere...
Kabataş Martı Projesiyle İlgili 4 Soru
Kabataş Martı Projesi 'Oldu...
Kabataş Martı Projesi'ne Gerek Var mı?
Kabataş'a 'Martı' Formunda...
"Kabataş Perşembe Pazarı Arası...
Kabataş'ta "Yassıada'dan Elini...
Kabataş-Mecidiyeköy Metrosu Start Alıyor
10 Maddede Kabataş Martı Projesi'ne Hayır
28 Temmuz'da Kabataş martı projesi nedeniyle iskeleler ile Kabataş Meydanı kapatılacak. İstanbul Kent Savunması, 10 maddede Kabataş projesine karşı görselli bir metin hazırladı.
Kabataş’a yapılması planlanan martı formundaki transfer merkezi nedeniyle iskeleler ile Kabataş Meydanı 28 Temmuz 2016 sabahı kapatılıyor.
Proje kapsamında Kabataş’ta deniz doldurulacak, trafik yeraltına alınacak, meydana kanat çırpan martı şeklinde transfer merkezi yapılacak. İstanbul Kent Savunması, 27 Temmuz Çarşamba günü saat 18:00’de İBB’yi uyarmak için açık kürsü kuracak. İstanbul Kent Savunması, 10 maddede Kabataş projesine karşı görselli bir metin hazırladı. 1-) Kamu yararı yok En az 3 sene Kabataş iskeleleri kullanılamayacak. Açıldığı zaman da halka bugünkünden daha iyi bir hizmet vermeyecek. 2-) Kamu hizmeti değil rant Yapılmak istenen devasa bir yapı ve inşaat ile Rant sağlanmasıdır, transfer merkezi için bu kadar büyük bir inşaat projesine ihtiyaç yoktur. 3-) Hukuka ve İmara aykırı İstanbul çevre düzenleme planında yok. Koruma mevzuatına, şehircilik bilimine aykırı. Boğaziçi İmar yönetmeliğine uygun değil. ÇED raporu mevcut değil. Sahil güvenliği onayı yok. 4-) Beton yığını - denizin doldurulması 83 bin metrekare beton yığını söz konusu. Boğaz’ın ekosistemine zarar verecek. 5-) Sahil vatandaşa kapatılacak Sahil alışveriş merkezi ve otoparklarla İstanbullulara kapatılacak. Kabataş’ta deniz kenarına ulaşamayacağız. 6-) Sit alanına zarar verecek Bir yanda Mimar Sinan’ın Molla Çelebi Camisi diğer yanda Valide Sultan Cami ve Dolmabahçe Sarayının olduğu sahil şeridinin tarihi dokusu tamamen bozulacak. 7-) Düzenlemeye ihtiyaç var Etap etap çalışlamalarla iskeleler rehabilite edilebilir. Kabataş şu anda da bir transfer merkezi. Basit iyileştirmelerle kamu yararına uygun şekilde o alan geliştirilebilir. 8-) Tramvay ve Füniküler de kapanacak Kabataş 3 sene kullanılamayacak. Hem o bölgede yaşayanlar hem de ulaşım için orayı kullananlara maliyeti çok ağır olacak. 9-) Deprem riski Deprem riski olan bir bölgede denizin doldurularak böyle büyük bir inşaat yapılması ve kullanıma açılması çok tehlikelidir. 10-) Demokratik, bilimsel değil Kimseye danışılmadı. Gerekli izinler alınmadı. Ulaşım istatistik bilgileri yok. Katılımcılık yok. |
-
Bu projeyi de hiçbir akılcı yere koyamıyorum. Bir Mimar olarak da Mimar Belediye Başkanı Sayın Kadir TOPBAŞ'a anlam veremiyorum. Yalnızca bu değil, daha pekçok uygulamaya da akıl sır erdirmek mümkün değil. Rant uğruna güzelim şehir katledildi. YANITLA