Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İzmir Limanı’na Yargıdan Şok

Özelleştirme sürecinin gerçekleşmemesi nedeniyle İzmir Limanı'nda yaşanan belirsizliğe bir yenisi daha eklendi. Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü'nün 2004'te İstanbullu bir denizcilik firmasıyla yaptığı ancak daha sonra feshettiği sözleşme, limana pahalıya patladı. TCDD'nin kararı üzerine mahkemeye giden Reha Denizcilik, 5 yıl sonra fesih

Yeni Asır Gazetesi
İzmir Limanı’na Yargıdan Şok

STRONG>Özelleştirme sürecinin gerçekleşmemesi nedeniyle İzmir Limanı'nda yaşanan belirsizliğe bir yenisi daha eklendi. Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü'nün 2004'te İstanbullu bir denizcilik firmasıyla yaptığı ancak daha sonra feshettiği sözleşme, limana pahalıya patladı. TCDD'nin kararı üzerine mahkemeye giden Reha Denizcilik, 5 yıl sonra fesih kararını iptal ettirmeyi başardı.

Firma o dönem kamuoyunda 'kıyak' ve 'ballı sözleşme' olarak nitelenen 15 yıllık sözleşmenin devreye sokulmasını, limandaki konteyner yükleme-boşaltma ve taşıma işlemlerinin kendisine verilmesini istiyor.

Mahkeme kararı doğrultusunda firmaya işin iadesi için verilen süre çarşamba gecesi dolarken, Alsancak Limanı İşletme Müdürlüğü'nün Reha Denizcilik'e yaptırılacak iş olmadığını gerekçe göstererek, sözleşmeyi yürürlüğe koymadığı öğrenildi. TCDD Genel Müdürlüğü ise Ankara 2. İdare Mahkemesi'nin kararını iptal etmek için temyize başvurdu.

2 katına çıkarırım

Alınan bilgiye göre, sözleşme yürürlüğe girerse, bir konteynerin yükleme-boşaltma işlemlerinden liman idaresinin aldığı ortalama 100 dolarlık ücretin 25 doları firmaya gidecek. Mevcut sistemde TCDD 100 dolar alırken, taşeron firmalar ise ekstra ücret kazanıyor. Sözleşme uygulanmazsa liman idaresini yüklü miktarda tazminat ödenmesinin gündeme gelebileceği öne sürülüyor. Sözleşme uygulanmaya başlarsa, liman özelleşse bile firmanın hakları devam edecek.

Her iki durumda da limanın milyonlarca dolarlık gelir kaybına uğrayacağı, sıkıntılı olan özelleştirme sürecinin darbe alacağı belirtiliyor. Limana 2 yıda en az 40 milyon dolar yatıracağını söyleyen Reha Denizcilik Limited Şirketi sahibi Hasan Basri Güner, "Devlet elini cebine atmadan limanın kapasitesi 2 katına çıkacak, liman kârlı hale gelecek" dedi. Güner, sözleşme uygulanmazsa tekrar mahkemeye gideceğini açıkladı.

"Amaç devletten tazminat koparmak"

Limanda hizmet veren taşeron bir firmanın yöneticisi, Reha Denizcilik'in derdinin devletten tazminat koparmak olduğunu öne sürdü. Liman-İş Sendikası İzmir Şube Başkanı Niyazi Tuncer ise, firmanın limandaki tüm işçileri sendika üyesi yapacağı taahhüdünde bulunduğunu açıkladı.

Çelebi Holding'in davet mektubu gitti

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, İzmir Limanı ihalesini 2. sırada kazanan Çelebi Holding'e davet mektubunu gönderdi. Özelleştirme sürecinde ihaleyi kazanan Global-Hutchison-EİB Limaş konsorsiyumunun çekilmesinden sonra gözlerin çevrildiği Çelebi Holding yetkilileri, "Davet elimize ulaşsın, incelemelerimizi yapıp kamuoyunu bilgilendireceğiz. Şu aşamada bir açıklama yapmak doğru olmaz" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/izmir-limanina-yargidan-sok_75970.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!