Bakanlık Kaçak İskele Avına Çıkacak!
Başkandan ‘Kıyı’ İsyanı: Bu...
Ataköylüler Sahilini İstiyor
Sayıştay Belgeledi: Devlet...
"Kıyı Kanunu Anayasa Gibi Olmalı"
Kıyılardaki Kaçak Yapılar...
Kıyılar Yiğit Bulut'a Emanet!
Metronun Yolu "Resmen" Açıldı!
İzmir Körfezi'ne Yeni Çehre!
İzmir'in Fay Haritası Yok!
Yeni Fuar Alanında ‘Tema’ Krizi
İmar Yönetmeliğine Mimarlardan Tepki
İzmir'de Şaşırtan Kentsel...
İzmir'de Onbinlerce Tapu Peşkeş...
Bakanlıktan İzmir’e İkinci Dönüşüm Şoku!
İzmir’in Vizyon Projesine ÇED Şoku!
Romanlara Dönüşümde ‘Koca’ Güvence
‘İmar’ Krizine Bakanlık Freni
İzmir Artık "Venedik" Olmayacak!
İzmir’e Dev Sosyal Yaşam Alanı!
"Kentsel Dönüşüm Yasasında Sorunlar Var"
İzmir Sular Altında Kaldı!
Körfez'in Büyük Projesi İçin...
İzmir Metrosu Bakanlar Kurulu'nda...
İşte İzmir'in Kıyı Şeridi Böyle Olacak!
İzmir Büyükşehir Belediyesi, uzun süreden bu yana kapalı devre çalıştığı kıyı tasarımında ilk ihaleye 26 Mart'ta çıkıyor.
Proje kapsamında, Mithatpaşa Parkı önüne 400 metrelik karayolu geçidi yapılarak trafik akışı alta alınacak. Kazanılan alanlar yayalaştırılıp denizle bütünleştirilecek.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 100'e yakın mimar ve tasarımcıyı bir araya getirerek çalışmalarına başladığı İzmir Körfezi kıyı tasarım projesinde, uzun süreden bu yana kapalı devre devam eden hazırlık çalışmaları ardından somut adımlar atılmaya başlandı. İzmirlilerin denizle bağının güçlendirilmesi için Mavişehir'den İnciraltı'na dek uzanan 40 kilometrelik kıyı şeridinin ve Körfez'in yeniden tasarlanmasını hedefleyen kıyı tasarım projesinde, ilk ihale için adım atıldı. Buna göre, 26 Mart 2013 tarihinde yapılacak uygulama projesi ihalesi kapsamında, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda karayolu geçidi yapılarak Mithatpaşa Parkı önündeki trafik akışı alta alınacak. Kentlinin deniz ve sahilden daha rahat faydalanması, gürültüsüz ve keyifli bir ortamda vakit geçirmesi ve denizle iç içe olabilmesi için uygulanacak proje, karayolu geçidi üstünde kazanılan alanların yayalaştırılıp denizle bütünleştirilmesini de öngörüyor. 400 metre uzunluğunda yapılacak karayolu geçidinin üstünde kazanılan alanda kentliyi denizle buluşturacak uygulamalar yapılacak. Hatay'dan gelen aksın genişlediği nokta olan Mithatpaşa Endüstri Meslek Lisesi önündeki alan, yayalaştırılarak denize doğru genişleyecek ve yeşil alanlarıyla yeni bir meydan olarak düzenlenecek. Yolun yer altına alınması ile meydan, yoğun trafik gürültüsünden de uzaklaşacak. Ayrıca yeni düzenleme sayesinde Mithatpaşa Parkı'nın kara tarafında kalan tarihi doku da daha görünür ve algılanır hale gelecek. Büyükşehir Belediyesi, düzenlemenin tamamlanması ardından, bölgede vapur iskelesi ve semt marinası da planlıyor. Uygulama projesi, ihalenin sonuçlanıp yer tesliminin yapılması ardından 90 gün içinde tamamlanacak ve yapım için ihalesine çıkılarak, uygulama aşamasına gelinecek. Türkiye'de bir ilk İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan ve 'İzmirliler'in Denizle İlişkisini Güçlendirmekte Uygulanacak Tasarım Stratejisi Planı' adıyla yürütülen çalışma, Mavişehir'den İnciraltı'na kadar uzanan 40 kilometrelik kıyı şeridinin ve Körfez'in yeniden tasarlanmasını hedefliyor. Çoğu İzmirli olan Türkiye'nin önemli mimarlarıyla kentsel ve endüstriyel tasarımcılarının yer aldığı 100'ü aşkın gönüllünün oluşturduğu tasarımlar çerçevesinde Körfez Mavişehir-Alaybey, Alaybey-Alsancak Limanı, Alsancak Limanı-Konak ve Konak-Üçkuyular olarak 4 bölgeye ayrılıyor. İnciraltı Kent Ormanı'ndan Mavişehir'e kadar 40 kilometre uzunluğundaki hatta dolaşım özgürlüğü ve süreklilik sağlamak ve yolların kıyıyı kesen değil kıyıya kolay ulaşım sağlayan bir hale getirilmesinin hedeflendiği proje kapsamında İzmirlinin denizle daha fazla bütünleşebilmesi için kent terasları, deniz balkonları, yüzer platformlar, kent kumsalı gibi uygulamaların hayata geçirilmesi öngörülüyor. |
-
Sayın başkanım Aziz Kocaoğlu'nu çok severim, partilimdir saygı duyarım. 40km.lik sahil şeridimiz yıllardır kullanılmakta, 40km lik sahil şeridinde bir tane tuvalet yoktur, 3 yıldır iletmemize rağmen yapılmamakta ve devamlı kapalı olan Alsancak vapur iskelesi ve barların tuvaletleri kullanılması söylenmektedir. Bu mudur vizyon? Bostanlı'da oturan bir vatandaş olarak, vapur iskelemizde tekerlekli merdivenden inen cambazlardık, şimdi 4 ayda biten düz zeminde otopark iyileştirmesi ile çamurlu ayaklı cambazlar olduk. 2 aydır devam eden 100m.lik Turan otobüs durağı alan genişletmesini anlatmayacağım. Sevgili başkanım, lütfen ekibinizi silkeleyin. Bu ekip, bu güzel projede sizide bizi de çok üzer. Saygılarımla. YANITLA
-
Bari bu proje metro gibi olmasa,Hatay'ın kaderidir zira.. YANITLA