Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İstanbul'da İşe Bisikletle Gitmek Hayal mi?

İstanbul'da bisiklet yolları yok denecek kadar az, var olan yollar engellerle dolu, sürücü ve yayalar bisikletten 'rahatsız' olabiliyor. Ama bu şehirde işine, okuluna, çarşıya, pazara bisikletine atlayıp giden İstanbullular var. Ve ısrarcılar: Gelecek bisikletin!

Radikal Gazetesi
1 İstanbul'da İşe Bisikletle Gitmek Hayal mi?

strong>Meriç Demiray: ‘Şüpheniz olmasın, gelecek bisikletin’

35 yaşında. Senaryo yazarı ve yönetmen. Barışa Pedal aktivist bisiklet grubunun üyesi. Moda’da oturuyor. Sekiz aydır bisiklet kullanıyor, toplamda bin 300 kilometreye ulaşmış.

1. Acınacak bir durumumuz var, Kadıköy’den Pendik’e 30 kilometrelik bisiklet yolu var ancak Google’a ‘eurovelo’ yazarsanız bütün Avrupa’nın bisiklet yolu ağıyla örüldüğünü göreceksiniz. Konya ve Kayseri’nin bu konuda sessiz bir devrime gittiklerini duydum, umarım doğrudur.

2. Başlıca iki sorunumuz, otobüsler ve dolmuşlar. Hep aynı güzergahta gittiklerinden hız yapmanın tehlikesiz olduğunu düşünüyorlar. “Geleceğin dünyasında dolmuşlar ve hızlı otobüsler olmayacaksa neden çalışmaya şimdiden başlamıyoruz?” diye belediye başkanımıza sormuş olalım.

3. Tehlikeli ama 01.00’de Taksim’de yürümekten düşük bir tehlike.

4. Nisanda Münih’teydim, şehrin terk edildiğini zannettim, öyle sessizdi. İstanbul’da gündoğumunda yaşanabilecek bir sessizlik. Yaşadığı çevrenin insanı belirlediğini düşünüyorum. Trafiğin ruhumuzun üstünden geçtiğini düşünüyorum. “Yayalar ve bisikletliler için düzenlemiş bir şehirde yaşamak istiyorum” desem İstanbullu kardeşlerim güler, ama dünyada var bu. Kimsenin şüphesi olmasın, gelecek bisikletin.

Ahmet Atıf Akın: ‘Toplu taşımaya bisiklet yeri yapılmalı’

31 yaşında. İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarım Bölümü’nde öğretim görevlisi ve fotoğraf sanatçısı. Galata Kulesi yakınlarında oturuyor, iş yeri Bilgi Üniversitesi’nin Santral Kampüsü’nde. Dört yıldır bisikleti ulaşım amaçlı kullanıyor. Rotası; Galata Kulesi- Haliç’in en ucunda ki santralistanbul arası. Git-gel 17 kilometre...

1. Haliç boyunu ve Eminönü’nden Yeşilköy’e giden sahil yolunu çok kullanıyorum. İkisinde de bisiklet yolu var ama bu yolları kullanmıyorum çünkü sürekli ritim bozuluyor. Yayalar, yürüyüş ve koşu amaçlı kullanıyorlar buraları, onları rahatsız etmemiş oluyorum.

2. Bisiklet kıyafeti çevrenin tavrını çok değiştiriyor. Profesyonel bisikletçi sanıp saygı duyuyorlar.

3. Biraz tehlikeli ama İstanbul’da yürümek, vapura binmek, karşıdan karşıya geçmek, bankta oturmak bile tehlikeli.

4. Her yerde bisiklet yolu olması İstanbul için çok gerçekçi değil. Bisikletin park problemi yok, park yeri inşa etmek gereksiz. Ben salonuma park ediyorum.

Metrobüs hattına bisiklet şeridi ekleyebilirlerdi. Önemli bir adım, toplu taşımaya bisiklet yeri yapmak veya buna müsaade edip ekstra ücret almamak. Şehir hatları vapurları hariç bisikletle binebileceğiniz araç yok. Deniz otobüsü ve banliyö trenleri ücret istiyor, metro, tramvay, otobüs kabul etmiyor. Toplu taşıma hatlarının bağlantılarını insanlar bisikletle yapabilir. İş yerinde kıyafet değiştirebilecek yer olması park yerinden önemli.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbulda-ise-bisikletle-gitmek-hayal-mi_84900.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Bisiklet yolları yaya yolu tasarımı ile birlikte ele alınmalı. Bisiklet trafik aracı olarak sınıflandırılmamalı . Okullar, Devlet daireleri, topluma hizmet veren kurumlar bisiklet parkı yapmaya zorlanmalı. Duraklar,terminaller,kültür merkezleri istasyonlar iskelelerde zorunlu olarak bisiklet park yerleri bulunmalı. bisiklet fabrikaları teşvik edilmeli. toplu taşıma araçlarında bisiklet konulacak alanlar sağlanmalı (vagonon en önü veya en arkası gibi. bisiklet ile toplu taşıma araçlarına binebilme imkanı sağlanmalı. Belediyeler imar planlarında bisiklet yolu yapma zorunluluğu getirmeli. bisiklet yolu olmayan imar planları onanmamalı. katlanabilir bisiklet vb gibi yeni araç türleri piyasaya çıkarılmalı. gibi çeşitli alanlarda, tasarımdan planlmaya imalatta teşvik ve araştırmaya yön veren politikalar üretilmeli. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!