Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İstanbul'da İşe Bisikletle Gitmek Hayal mi?

İstanbul'da bisiklet yolları yok denecek kadar az, var olan yollar engellerle dolu, sürücü ve yayalar bisikletten 'rahatsız' olabiliyor. Ama bu şehirde işine, okuluna, çarşıya, pazara bisikletine atlayıp giden İstanbullular var. Ve ısrarcılar: Gelecek bisikletin!

Radikal Gazetesi
1 İstanbul'da İşe Bisikletle Gitmek Hayal mi?

Bisikletlilere dört soru

  1. Güzergâhınızda bisiklet yolu var mı?
  2. Sürücüler ve yayalarla aranız nasıl?
  3. İstanbul’da bisiklete binmek tehlikeli mi?
  4. Bisiklet kullanan bir insan olarak sizce bu şehirdeki eksikler neler?

İmre Balanlı: ‘Yoldu bilerek sıkıştıranlar çıkıyor’

35 yaşında. Belgeselci. Gayrettepede oturuyor. 20 yaşından beri bisiklet kullanıyor. Sık pedal çevirdiği hatlar: Gayrettepe - Maslak, tarihi yarımada, Kadıköy, Bostancı, Göztepe. Günde 10-20 km pedal çeviriyor.

1. Kadıköy - Bostancı sahili dışında bisiklet yoluna rastlamadım. Bisiklet yolu, ulaşım taleplerinin yoğun olduğu güzergâhlarda olmalı. Mecidiyeköy – Taksim, Mecidiyeköy - Maslak arası, tarihi yarımada gibi.

2. Yayalardan bile “Senin ne işin var bu yolda?” diye bağıranlar çıkıyor. Ben yoldan gidiyorum, o kaldırımdan, bana bağırıyor. Yadırgamıyorum, insanlar alışmamış. Belki beni görenler cesaretlenir bisiklete biner diye umuyorum.

3. Son derece tehlikeli. Paris ve New York’ta senelerce bisiklete bindim. Oralarda da tehlikeliydi ama burası gibi değildi. En büyük tehlike yalnız olmanızdan kaynaklanıyor. Yola çıkmaya hakkınız yokmuş gibi davranıyorlar. Bisiklet yolu olmaması birinci derecede bu işi tehlikeli kılıyor. Yollar bozuk, mazgallar çok büyük tehlike. Trafikte bilerek sıkıştıranlar çıkıyor. Uyanık ve atik olmalı. Hiçbir şoför beni görmüyormuş gibi davranır, sürekli arkama bakarım.

4. İlk yapılması gereken insan odaklı kent planlaması. Araba odaklı bir kent otoyollar, hava kirliliği, uzak mesafeler ve daha azman bir kent getirir. Köprülerden geçen araçların trafikteki oranı yüzde 82 iken, taşıdıkları yolcu oranı yüzde 24. Yollar yolcu değil araç taşıyor ve bunun sürdürülebilirliği yok. Yayalara (bisiklet, engelliler) öncelik veren bir planlama yapılmalı. Yaygın, konforlu ve ucuz toplu ulaşım ve özel araba kullanımını caydırıcı tedbirler gerekli. Araba ve inşaat lobilerinin bu kadar güçlü olduğu ülkemizde bu zor. Sermaye, kâr için kentlerimizi yaşanmaz hale getiriyor. Buna dur dememiz gerekir.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbulda-ise-bisikletle-gitmek-hayal-mi_84900.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Bisiklet yolları yaya yolu tasarımı ile birlikte ele alınmalı. Bisiklet trafik aracı olarak sınıflandırılmamalı . Okullar, Devlet daireleri, topluma hizmet veren kurumlar bisiklet parkı yapmaya zorlanmalı. Duraklar,terminaller,kültür merkezleri istasyonlar iskelelerde zorunlu olarak bisiklet park yerleri bulunmalı. bisiklet fabrikaları teşvik edilmeli. toplu taşıma araçlarında bisiklet konulacak alanlar sağlanmalı (vagonon en önü veya en arkası gibi. bisiklet ile toplu taşıma araçlarına binebilme imkanı sağlanmalı. Belediyeler imar planlarında bisiklet yolu yapma zorunluluğu getirmeli. bisiklet yolu olmayan imar planları onanmamalı. katlanabilir bisiklet vb gibi yeni araç türleri piyasaya çıkarılmalı. gibi çeşitli alanlarda, tasarımdan planlmaya imalatta teşvik ve araştırmaya yön veren politikalar üretilmeli. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!