BR> Taksim’den kesintisiz metro Mart
sonunda…
Bugün ilk
seferini yaptıkları 2 bin kişilik 8’li vagon sistemini devreye sokacaklarını, bu
nedenle şu anda 32 olan vagon sayısını çok yakında 124’e çıkartacaklarını
belirten Başkan Kadir Topbaş, “Taşıma kapasitesi böylece 4 kat artmış olacak. Şu
anda 4.5 dakikada bir kalkan trenlerin 70 saniyeye çekilmesi için de
sinyalizasyon sistemini New York metrosuyla aynı hale getiriyoruz. Mart sonunda
bu çalışmalar tamamlandığında Taksim’den Atatürk Oto Sanayi’ye kadar aktarmasız,
kesintisiz ulaşım başlayacak. Tren sefer aralığı da 70 saniyeye inmiş olacak. Bu
adeta yeni bir metro hattı anlamına geliyor. Çünkü derdimiz en iyisini yapmak.
Bunu da ekibimizle birlikte gayet güzel başarıyoruz. Hacıosman İstasyonu da
devreye girdiğinde bu bölge rahatlayacak ve insanlar aracıyla şehrin merkezine
girmeyecek. Yaptığımız ulaşım yatırımlarıyla göreve geldiğimizde 57 dakika olan
trafikte kalma süresini 40’lı dakikalara indirdik. Bazıları metrobüse bile laf
atıyor. Oysa dünyadaki uzmanlar gelip bizim metrobüs modelimizi inceliyor ve
örnek almak istediklerini söylüyorlar. Gidin İstanbul’u yurtdışında yaşayan
insanlara, iş adamlarına sorun. ‘Oralardan İstanbul nasıl gözüküyor?’ diye.
Diyorlar ki ‘İstanbul değişti, Türkiye değişti. Bu nasıl oldu diyorlar?’ İşte
bunu milletimizin bize verdiği destekle, ekibimizle birlikte çalışarak başardık”
diye konuştu.
Metro uzunluğu 6 yılda yüzde 72
arttı
Test sürüşlerine başlanan Darüşşafaka İstasyonu ile
birlikte Hacıosman’a ulaşmak için kalan mesafe 1.348 metreye iniyor. 4.Levent –
Darüşşafaka istasyonları arasındaki test sürüşünde, yeni sistem için hazırlanan
2 bin kişi kapasiteli 8’li dizi tren de ilk defa kullanıldı.
Toplam
uzunluğu 8 bin 120 metre olan 4. Levent – Hacıosman hattının 5,5 kilometresi
(4.Levent - Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası) 30 Ocak 2009’da törenle
açılmıştı. Taksim – 4.Levent Metro Hattı, Şişhane – Yenikapı hattı ile Marmaray
ve hafif metro ile entegre edilirken, 4.Levent – Hacıosman hattındaki
çalışmalarda da son aşamaya gelindi.
2004’de 44 kilometre olan raylı
sistem uzunluğu bugün 75,3 kilometreye çıkarak yüzde 72 oranında arttı. Taksim -
4.Levent arasında hizmet veren hat, aynı dönemde Şişhane ile Ayazağa A.O.S.
yönüne yapılan ilavelerle yüzde 100 büyüyerek 8,5 kilometreden 17 kilometreye
çıktı. Şu anda aktarmalı olarak işleyen bu hat, yeni sinyalizasyonun
tamamlanması ile kesintisiz yolculuk imkanı verecek. En geç Haziran ayında yolcu
taşımaya başlayacak olan Darüşşafaka hattı ile birlikte bu güzergahtaki işleyen
metro hattı 18,3 kilometreye ulaşacak. Test sürüşüne başlanan Darüşşafaka hattı
ile Taksim – Darüşşafaka güzergahında yolculuk 22 dakika
olacak.
Yıllardır beklemede kalan Haliç Metro Geçişi’nin ise 2010 sonunda
tamamlanması planlanıyor. Bu geçişle birlikte 15 kilometresi Başkan Topbaş
döneminde olmak üzere Yenikapı-Taksim-Hacıosman (23,5 km – 32 dakika) aksı
kesintisiz işleyebilecek ve havaalanına kesintisiz ulaşım da sağlanmış olacak.
Şişhane-Hacıosman arasında 19,5 kilometrelik hatta ise, yolculuk süresi 28
dakikaya inecek.
Mesafeler
Yenikapı- Hacıosman
23,5 km – 32 dk Yenikapı-Şişhane arası : 3,55 km Şişhane-Taksim
arası : 1,65 km Taksim-4.Levent arası : 8,5 km 4.Levent-
Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası: 5,5 km Atatürk Oto Sanayi - Darüşşafaka
arası: 1.272 m Darüşşafaka –Hacıosman arası: 1.348 m Sanayi-Seyrantepe
arası: 1.670 m
|