etro yatırımlarını sürdüren İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB),
4.Levent - Hacıosman hattındaki Darüşşafaka
İstasyonu’nda test sürüşlerini başlattı. İstasyonun Haziran ayında
hizmete açılacağını belirten Başkan Topbaş, “Metro Geçiş Köprüsü tamamlandığında
Yenikapı-Taksim-Hacıosman arası 32 dakikaya inecek” dedi.
4.Levent -
Hacıosman hattında inşaatı ve ray döşeme çalışmaları tamamlanan Darüşşafaka
İstasyonu’nda test sürüşleri başladı. İstanbul Büyükşehir Belediye
Başkanı Kadir Topbaş, ilk test sürüşünü dün (17 Şubat
2010) basın mensuplarıyla birlikte gerçekleştirdi. Test sürüşünde
Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu, Ulaşım
Daire Başkanı Dursun Balcıoğlu, Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Ömer Yıldız, Meclis
Üyeleri ile AK Parti Sarıyer İlçe Teşkilatı ve mahalle muhtarları yer
aldı.
Başkan Topbaş: “Metroyu 76 kilometreye
ulaştırdık”
Gazetecilerle birlikte Maslak Oto Sanayi
İstasyonu’ndan metroya binen Başkan Kadir Topbaş, ilk defa denenen 2 bin kişi
kapasiteli 8’li dizi treni kendisi kullanarak, Darüşşafaka İstasyonu’na ulaştı.
Burada bir açıklama yapan Başkan Kadir Topbaş, 6 ay kadar önce Darüşşafaka
hattında tünel birleşimini gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, hattın bugün
hazır hale getirildiğini ve test sürüşlerinin ardından Haziran ayında hizmete
gireceğini söyledi.
İstanbul’da metroyu 44 kilometre devraldıklarını ve
yaklaşık 6 yıl sonra bugün 76 kilometreye çıkardıklarını anlatan Başkan Topbaş,
“Burada gururumu ifade etmek isterim. Yapımını başlattığı metroları açan bir
belediye başkanı olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Eskiden yılda 3 kilometre ray
döşenirken, dönemimizde raylı sistem yapım ortalaması 15 kilometreyi buldu”
dedi.
“Yatırımlara hız kesmeden devam
ediyoruz”
“Belediyede kaynak bitti, yatırım yapamıyor, belediye
batakta” gibi sözlerin asla gerçeği yansıtmadığını vurgulayan Kadir Topbaş,
şöyle konuştu; “Laf ebeliği yapanlar var. Fikir üretemeyen, çare bulamayan ve
konuşmalarıyla gündemde kalmak isteyenleri görüyoruz ve üzüntü duyuyoruz.
İstanbul, Türkiye’de yapılan tüm yatırımların yüzde 26’sını gerçekleştiriyor.
İstanbul dursa Türkiye sarsılır. Biz İstanbul’a durdurmadan hizmet etmeyi
sürdüreceğiz. 2004 yılından bu yana yaptığımız ve hedeflediğimiz metro
yatırımlarımızın miktarı 5 milyar 993 milyon dolar. Şu ana kadar bu yatırımların
2 milyar 971 milyon dolarını bitirmişiz. İnşaatı devam edenler var. Bu Ağustos
ayında inşallah Darüşşafaka’dan Hacıosman’a test sürüşünü yine birlikte
gerçekleştireceğiz. Şu anda devam eden metro inşaatlarımızın tutarı 3 milyar 32
milyon dolar. İstanbul’da yaptığımız işler ortada.”
Kendilerinden önce
metronun, 4. Levent’ten sadece Sanayi Mahallesi ve İTÜ’ye uzatılmasının
planlandığını, göreve geldiklerinde bu sisteme Maslak Atatürk Oto Sanayi,
Ayazağa, Darüşşafaka ve Hacıosman Mahallesi istasyonlarını da ilave ettiklerini
ifade eden Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Bu ne demek biliyor musunuz? Bütün
bu metro hatları tamamlandığında Sarıyer Hacıosman’daki bir vatandaşımız 32
dakikada Yenikapı’ya ulaşacak. Şu anda 19 yıldır bekletilen Haliç Metro Geçiş
Köprüsü’nü yapmaya başlıyoruz. Mimarisi son derece güzel olan bu köprü 5 kazık
üzerine kablolu taşıma dediğimiz bir sistemle inşa edilecek. Efendim, ne zor bu
memlekette iş yapmak. Muhsin Ertuğrul’u bütün haksız eleştirilere rağmen ne
kadar kısa sürede bitirdik, gördünüz. AKM hala orada bekliyor. AKM’yi
yaptırmadık, başardık diye kutlama yaptılar. 4. Levent’teki İETT arazisinin
satışını engellediler. 3 yıl önce kasamıza 1 milyar 156 milyon lira girecekti.
Metro olacaktı, yol olacaktı. Buna mani oldular. Sonrasında da gidip bu arazide
köfte ızgara yaptılar. Bu ne keyif ya. İş yapanları engellemek, iş yapanları
durdurmak onlara mutluluk veriyor. Aynı şekilde Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nü
engellemek için ellerlinden geleni artlarına koymuyorlar. Bizi UNESCO’ya şikayet
ediyorlar. Şikayetlerinde de diyorlar ki İstanbul’u ‘Tehlikede olan dünya mirası
listesine alın.’ UNESCO bizim haklı olduğumuzu söylüyor, fakat ‘üzerimizde çok
baskı var’ diyorlar. Biz yolumuza devam ediyoruz. Elimizde Koruma
Kurulu’nun verdiği olumlu kararlar da var.”
“Haliç Metro Geçiş
Köprüsü İstanbul’a yakışıyor”
Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün
ihalesini yaptıklarını, malzemelerin geldiğini ve inşatın devam ettiğini
hatırlatan Topbaş, “Hala ‘nasıl durdurabiliriz’ gibi uğraşlar içerisindeler.
Efendim şimdi de ‘Süleymaniye Camisi'nin silueti etkileniyor’ diyorlar. El
insaf… Bu şehirde büyüyen, mimar olan ve sanat tarihi doktorası yapmış bir
belediye başkanı hiç Mimar Sinan’a saygısızlık yapacak bir eser ortaya
koyar mı? Veya arkasından kötü sözler söylenmesine sebep olacak izler bırakmak
ister mi? Bu proje bazı uluslararası yarışmalara katılıyor. Ödüller alacağına
inanıyorum. Değerlendirme raporunda köprünün taşıyıcı sisteminin minareler şehri
İstanbul’u ne kadar güzel temsil ettiğinden bahsediyorlar. Demek ki doğru
tarafından bakarsanız güzel şeyler görürsünüz” şeklinde
konuştu.
|