Bosch Grubu tarafından açıklanan ön rakamlara göre Grup, 2014 yılında küresel satışlarını yüzde 6,2 oranında artırdı ve 48,9 milyar avroya yükseltti. Döviz kurunun etkilerinden arındırıldığında, satışlardaki büyüme yüzde 7,2 düzeyinde gerçekleşti. Gelirlerinde de iyileşme kaydeden Bosch Grubu’nun ön rakamlara göre faiz ve vergi öncesi karı (FVÖK) yaklaşık 3 milyar avro, FÖK marjı da yaklaşık yüzde 6,1 oldu. “Zorlu ekonomik koşullara rağmen, 2014 için ticari hedeflerimize ulaşmayı başardık” diyen Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, başarının anahtarı olarak inovasyon vurgusu yaptı:
“İnovasyon stratejimiz meyvelerini veriyor. Geçtiğimiz yıl boyunca elde ettiğimiz ticari başarı da bunu kanıtlar nitelikte. 2014 yılında, pazardaki konumumuzu ve birçok alandaki rekabet gü-cümüzü daha da geliştirdik”.
Ayrıca, BSH Ev Aletleri’nin ve ZF Lenksysteme GmbH’nin tamamının satın alınmasına yönelik planlar, Bosch’un akıllı ev ve otonom sürüş gibi iki büyüme alanındaki konumunu daha da güçlendirmesine yardımcı olacak.
Bosch’un Avrupa satışları, bölgenin yaşamakta olduğu ekonomik zorluklara rağmen yüzde 2 civarında yükseldi. Asya Pasifik bölgesindeki satışlarda da yüzde 17 civarında bir büyüme kaydedildi. Buradaki büyüme, döviz kurunun etkisinden arındırıldığında yaklaşık yüzde 20 düzeyine çıkıyor. Kuzey Amerika’daki satışlarda ise bir önceki yıla göre yüzde 8,6 artış oldu.
Bosch Grubu’nun 31 Aralık 2014 itibarıyla dünya çapındaki toplam çalışan sayısı da 290 bine ulaştı. Bu, bir önceki yıla göre yaklaşık 9 bin 100 kişilik bir artışa işaret ediyor.
Dr. Volkmar DennerÖncelik, gelişmekte olan pazarlarda kendini gösterecek iş fırsatları
Bosch Grubu, önümüzdeki yıllarda bağlanabilirlik, otonom, elektrifikasyona geçiş ve enerji verimliliği alanlarındaki gelişmeler yoluyla gelişmekte olan pazarlarda kendini gösterecek iş fırsatlarını yakalamayı hedefliyor. Bosch Grubu CEO’su Dr. Volkmar Denner, “Pazarımız ve teknolojik ortamımızda geniş alana yayılan ve derin değişikliklerin şekillendirilmesinde aktif bir rol oymak istiyor ve ağa bağlı bir dünyaya hazırlanmayı arzuluyoruz” dedi. Bunun, özellikle de mobilite çözümleri sektörü için geçerli olduğunu vurgulayan Dr. Denner, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Biz kendimizi geleceğin otonom, ağa bağlı ve elektrifikasyona yönelik çözümlerin tedarikçisi olarak görüyoruz. Buna, hizmetlerin yanı sıra bileşenler, sistemler ve yazılım çözümleri de dahil. Sistem entegrasyonu alanındaki becerilerimiz ile bir araya getirildiğinde; bu, müşterilerimiz için yenilikçi mobilite çözümleri geliştirilmesi konusunda neredeyse diğer tüm şirketlerden daha iyi bir konumda olduğumuz anlamına geliyor”.
Bosch, yenilikçi çözümlerini geliştirirken halen gelişmekte olan pazarlardaki yerel geliştirme deneyimine büyük bir önem atfediyor. Bosch Grubu CEO’su Dr. Denner, “2015 yılında da, inovasyonlar satış büyümemizin ana itici güçle-rinden biri olacak. Her bir pazardaki yerel gelişmeler özellikle önemli” dedi.
|