Bosch Grubu’nun, ürün, hizmet, üretim tedariklerinde öne çıkan şirketleri ödüllendirmek amacıyla sunduğu 'Bosch Global Tedarikçi Ödülü', bu yıl 13. kez sahiplerini buldu. 9 ülkeden toplam 28 tedarikçinin 5 farklı kategoride ödüllendirildiği törende Türkiye'den Çelikel Aluminyum, 'Mekanik ve İkinci El Ürünler' kategorisinde ödül aldı. Stuttgart’ta düzenlenen ödül töreninde konuşan Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, “Bosch Global Tedarikçi Ödülü bir yandan başarıları tasdik ederken diğer yandan da yeni başarılara ilham veriyor. En iyi tedarikçilerimizi ödüllendirerek diğer tüm tedarikçilerimizi de aynı performansı göstermeleri için motive etmeyi hedefliyoruz” dedi.
İnovasyonlar rekabetçiliği artırıyor
Bu yıl verilen Bosch Global Tedarikçi Ödülü’nün teması, 'inovasyon ile rekabetçiliği artırmak' oldu. Bu yeni kategoride ilk defa verilen ödül ise, mıknatıslar üzerine gerçekleştirdiği çalışmalarla öne çıkan Japon şirketi Shin Etsu Electronics Co Ltd’ye verildi. Bosch, bu mıknatısları başta ABS sistemleri ve motorlar olmak üzere, birçok uygulamasında kullanıyor.
Törende yaptığı konuşmada “Bosch’un rekabet yeteneğini korumasının temel koşullarından biri inovasyon” diyen Robert Bosch GmbH Satın Alma ve Lojistikten Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Stefan Asenkerschbaumer, tedarikçilerin en önemli ortaklar olduğunu da sözlerine ekledi. İnovasyonların tedarikçilere de yarar sağladığını belirten Asenkerschbaumer, “İnovasyonlardan herkes fayda sağlıyor. Bosch’tan sipariş alabilmek için gösterilen gayret, yeni fikirler ve yaratıcı yaklaşımlar, hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiş durumda” dedi. Asenkerschbaumer, tedarikçilerin bu inovasyonları kendilerine yeni pazarlar açmak ve yeni iş fırsatları yaratmak için de kullanabileceklerinin de altını çizdi.
Potansiyeli gerçekleştirmek için erken entegrasyon
Bosch, tedarikçilerinin ürün geliştirme çalışmalarına daha da erken bir aşamada entegre olmayı hedefliyor. Dr. Volkmar Denner, “Tedarikçilerimiz, inovasyon stratejimizin ayrılmaz bir parçasını oluşturuyorlar. Geliştirme aşamasının başlarından itibaren onların uzmanlığından ve yaratıcılığından yararlanmamız gerekiyor” dedi. Denner, “Yeni fikirler, sonraki üretim maliyetleri üzerindeki en büyük etkiyi bu erken aşamada yapıyor. Bir ürünün rekabetçi olup olmadığı, büyük ölçüde geliştirilmesi sırasında belirleniyor” şeklinde konuştu.
Global satın alma – tedarikçi tabanı uluslararası düzeye daha da fazla yayılacak
2012 yılında, Bosch Group’un toplam satın alma hacmi 27 milyar avro düzeyine ulaştı. Bundan aslan payını ise, halen satın alma hacminin yüzde 65’ini oluşturan Avrupa alıyor. Bosch, Avrupa dışındaki satın alımlarının büyük bölümünü ise Çin, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’dan gerçekleştiriyor. Bosch, parça ve hizmetleri ihtiyaç duyuldukları noktalarda yerel olarak temin etmek amacıyla, uluslararası alanda yaptığı satın alımların oranını artırmayı amaçlıyor. Satın alımlar, büyük ölçüde elektronik bileşenler, mekanik ve elektromekanik bileşenler ve plastik parçalardan oluşsa da; mal, gereçler, hizmetler ve makineleri de içeriyor.
|