Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İhracat Şehri Bursa Hızlı Trende Israrlı

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa- Balıkesir- İzmir Otoyol Projesi'ne hızlı tren hattının dahil edilmemesine tepki gösteren Bursa'nın, İstanbul-Ankara demiryoluna dahil edilmesi gündeme geldi. Otoban gelişimi riske atılmak istenmediği için Körfez Geçişi'ndeki demiryolu köprüsünün iptal edildiğini açıklayan Türkiye Devlet Demiryolları (TCDD) Genel

Referans Gazetesi
İhracat Şehri Bursa Hızlı Trende Israrlı

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa- Balıkesir- İzmir Otoyol Projesi'ne hızlı tren hattının dahil edilmemesine tepki gösteren Bursa'nın, İstanbul-Ankara demiryoluna dahil edilmesi gündeme geldi. Otoban gelişimi riske atılmak istenmediği için Körfez Geçişi'ndeki demiryolu köprüsünün iptal edildiğini açıklayan Türkiye Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Bursa belki Körfez köprüsüyle değil ama, bir şekilde Ankara–İstanbul demiryolu hattına dahil edilecek" dedi.

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yaptırılacak olan ve 6.5 saatlik İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate indirmesi öngörülen İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu Projesi ihalesi bir süre önce sonuçlanmıştı. Körfez üzerine inşa edilecek asma köprüden demiryolu şeritlerinin kaldırıldığı projede, hızlı tren hattına yer verilmemişti. Projeye tepki gösteren Bursa iş dünyası temsilcileri, alınan kararda, "Karayolu lobisi"nin etkili olduğunu savunmuştu. CHP Bursa milletvekili Kemal Demirel de, Bandırma'dan Bursa'ya kadar yürüyerek, demiryolu eksikliğini protesto etmişti.
 
Planlarda Bursa var

Eleştirileri yanıtlayan TCDD Genel Müdürü Karaman, Bursa'nın Körfez Geçişi ile İstanbul'a bağlanmasının şart olduğunu, ancak her ikisinin de yap-işlet-devret modeli ile yapılmasının mümkün olmadığını söyledi. Tüm demiryolları haritalarında bulunan Bursa'nın her zaman TCDD gündeminde de yer aldığını belirten Karaman, "Demiryolunun bir ucunun Bursa'da olmasını istiyoruz. Ancak bunun ne zaman ve nasıl yapılacağı daha sonra belli olacak" açıklamasında bulundu.

Bursa'nın sadece demiryolu açısından değil otoban olarak da önemli bir geçiş noktası olduğunu vurgulayan Karaman, "Türkiye'de otobanın gelişimi de riske atılmak istenmediği için körfez geçişindeki demiryolu köprüsü iptal edildi. Ancak bu her şey bitti anlamına gelmez. 2023 yılına kadar 11 bin 599 kilometre demiryolunu 22 bin 504 kilometreye ulaştırmaya çalışıyoruz ve Bursa bu hattın bir ucunda mutlaka olacak" dedi ve ekledi: "Sonuç itibarıyla Bursa belki körfez köprüsüyle değil ama bir şekilde Ankara – İstanbul demiryolu hattına dahil edilecektir" dedi.
 
Finansman aldatmacası

Bursa Kent Konseyi'nin, "Bursa Konuşuyor" toplantılarında konuşan, İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve İstanbul Okan Üniversitesi Ulaşım Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Güngör Evren ise Bursa'nın, İstanbul, Ankara ve İzmir arasında bir kavşak konumunda olduğuna dikkat çekerek, finansman konusunun demiryolu iptali için gerekçe olamayacağını ifade etti. Hızlı tren körfez geçişinin maliyet gerekçesiyle iptal edilmesinin kabul edilebilir bir durum olmadığını kaydeden Evren, "Başlangıcında körfezden demiryolu geçişi maliyetli gelebilir. Ancak bunlar ileride daha büyük faydalar sağlayacaktır. Körfez geçişinin iptali yalnızca 1 milyar 200 bin lira dolayındabir tasarruf sağlar. Ancak Bursa'nın eklenmesiyle hatta 150 kilometrelik güzergâh kısaldığı için daha büyük faydalar sağlanacak. Körfez köprüsü geçişi yapıldığında Osmaneli – Bursa bağlantısına da gerek kalmayacak" diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ihracat-sehri-bursa-hizli-trende-israrli_74882.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!