İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprünün kentin kuzeyindeki ormanları
tahrip edeceği öne sürülüyor. Karayolları Genel Müdürü
Cahit Turan, orman tahribatının önüne geçmek için
Poyrazköy-Garipçe güzergâhının seçildiğini söyledi. Turan,
"Eğer daha güneyde olsaydı, şehir köprünün geçtiği güzergaha doğru genişleyecek,
orman alanları da tahrip olacaktı. Şimdi İstanbul'un dışından gittiği için
yapılaşma neredeyse olmayacak." dedi. Zaman'a açıklamalarda
bulunan Turan, köprü için şehre en uzak noktanın seçilme sebeplerinden birinin
de, İstanbul'daki nüfus artışını önlemek olduğunu ifade etti. Genel Müdür, "Eğer
köprü şehre yakın yerden geçseydi, yeni yapılanmalar, yeni işyerleri açılacak,
böylece nüfusun artışını tetikleyen bir sarmalın içine girilecekti." diye
konuştu.
3. köprünün güzergâhına yönelik bir diğer eleştiri de, İstanbul trafiğinin
yüzde 3'üne denk gelen transit geçişler için seçilen güzergâhın yanlış olduğu
iddiası. Bu eleştiriye de cevap veren Turan, planlamanın sadece köprüler dikkate
alınarak yapılmadığına, Marmaray ve lastik tekerlekli tüp geçit projesinin de
göz önünde bulundurulduğuna dikkat çekti. Marmaray ve tüp geçidin hayata
geçmesiyle şehir içi trafiğin önemli ölçüde rahatlayacağını ifade ederken, "O
zaman 3. köprünün mevcut güzergahının önemi daha da bir ortaya çıkacak. Transit
geçişlerde, İstanbul'un şehir trafiğine girmek istemeyenler üçüncü köprüyü
kullanacak. Bir kamyonun trafikteki yükü 6 otomobildir. Bu, İstanbul'da 10
otomobile kadar çıkıyor. Yani kamyonların şehir trafiğinden çekilmesiyle büyük
bir rahatlama sağlanacak." değerlendirmesini yaptı.
|