br />
Metrobüs hızlı ve güvenli ulaşım sağlıyor…
Metrobüse yapılan eleştirilere de cevap veren Büyükşehir Belediye Başkanı
Kadir Topbaş, İstanbul’a kazandırdıkları metrobüsle günde günde 715 bin yolcunun
hızlı ve güvenli bir şekilde taşındığını hatırlatarak, bu sayede vatandaşların
her gün 3–4 saatte kat ettiği Avcılar–Söğütlüçeşme güzergâhını 1 saate
indirdiğinin altını çizdi. Trafikten de 80 bin aracın metrobüs hizmete girdikten
sonra çekildiğini ve günde 242 bin litre yakıt tasarrufu sağlandığını anlatan
Topbaş, "Üç ayrı hattan oluşan 42 kilometre uzunluğundaki metrobüs hattını tek
hatta indirdik. Boğaz geçişlerindeki otobüslerde uygulanan çift bilet
uygulamasına bakıldığında metrobüsn ucuz bir ulaşım sistemi. Ancak şöyle de bir
hazırlık içerisindeyiz. Ne kadar mesafe ne kadar durak geçerse o kadar bedel
ödenecek. Yani kişinin başlangıçta verdiği bedel inerken kaç durak gitmişse ona
göre elektronik ortamda hesaplanacak. Yolcu ücretin fazlasını geri alacak.
Diyelim ki Avcılar'da binen bir insan Kadıköy'e geçmiyorsa Topkapı'da indiğinde
ödediği bedelin bir kısmını geri alacak. Zincirlikuyu'ya gittiği zaman da daha
az bir bedeli geri alacak. Böyle bir sistem üzerine çalışıyoruz. Tabi kolay
değil ve zaman alacak" diye konuştu.
Yatırım yapan bir belediye olma niteliğini muhafaza etmedikleri taktirde
bundan sadece 12,5 milyon nüfusa sahip İstanbul’un değil, tüm Türkiye’nin
olumsuz etkileneceğini ifade eden Başkan Kadir Topbaş, ülke genelinde toplanan
vergilerin yüzde 43’ünün İstanbul’da toplanması dikkate alındığında, kamu
yatırımlarının durmasının vergilerin azalmasına neden olacağını ve bunun tüm
ülkeyi etkileyeceğini kaydetti.
Yatırımların yüzde 46’sı ulaşıma…
İstanbul’da inşa ettikleri tünel yollardan Kâğıthane-Piyalepaşa tüneli 14
Mart’ta açıldığını, Bomonti-Dolmabahçe Tüneli’nin kısa bir süre sonra
açılacağını, Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli’nin de iki ucunu birleştirdiklerini ifade
eden Başkan Topbaş, toplam 3 bin 870 metre olan bu tünel yolun 2010 yılının
Mayıs’ında hizmete alınacağını ve 1 saatlik güzergâhı 5 dakikaya indireceğini
belirtti.
İstanbul’a 205 kavşak ve yol yaparak karayolu trafiğini rahatlattıklarını,
diğer yandan İstanbul’da yer altında örümcek ağı gibi bir raylı sistem
kurduklarını dile getiren Topbaş, konuşmasını şöyle sürdürdü; “Kentin mevcut 44
kilometrelik raylı sisten hattına 5 yılda 32 kilometre ekledik. Sanayi
Mahallesi-Seyrantepe Metrosu’nu Galatasaray’ın yeni stadı bitmeden tamamladık.
Şu anda İstanbul’da 51,5 kilometre metro inşaatımız devam ediyor. 22
kilometrelik Kartal-Kadıköy Metrosu’nun TBM makinesinin çıkışını yaptık. Bu hat
4,5 kilometre daha giderek Pendik Kaynarca’ya kadar devam edecek. Toplamda 26,5
kilometre olacak bu hattı 2011 yılı içerisinde de hizmete alacağız. Yani
Kartal’dan metroya binen bir insan 29 dakika sonra Kadıköy de, 35 dakika sonra
Üsküdar da, 47 dakika sonra Yenikapı’da, 55 dakika sonra Taksim’de olacak. Yine
Şişhane - AOS hattını 2010 içinde Darüşşafaka ve Hacıosman Mahallesi’ne kadar
uzatacağız. Hedefimiz, en geç 2011’de Yenikapı’ya varmak. Bütün bu işlerin
tamamlanması için bütçemizde ulaşıma en büyük payı ayırdık. Bu amaçla Büyükşehir
Belediyesi olarak bütçemizden 2 milyar 482 milyon TL ayırdık. Bu Büyükşehir
yatırım bütçesinin yüzde 62’ine denk geliyor. Konsolide bütçe açısından
baktığımızda İETT 648 milyon TL ve şirketler de 142 milyon TL ulaşıma ayırıyor.
Böylece 2010 yılında ulaşıma konsolide bütçeden 3 milyar 272 milyon TL ayırmış
olacağız. Bu rakam konsolide bütçemizin yüzde 46’sına denk geliyor.”
|