Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İBB’den Dev Metro İhalesi

İBB, Kirazlı-Halkalı Metrosu için yeniden ihale yaptı. Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı ortaklığı, 21 milyar 982 milyon 861 bin TL ile en düşük teklifi verdi.

yapi.com.tr
İBB’den Dev Metro İhalesi (Fotoğraf: İBB)

Kirazlı-Halkalı Metrosu için yeniden ihale yapıldı. İBB Bakırköy Ek Hizmet Binası İhale Salonu’nda Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden dün gerçekleştirilen ihaleye, metro yapımı konusunda tecrübe sahibi Türkiye’nin en büyük şirketleri davet edildi. ENKA İnşaat Sanayi A.Ş- Cengiz İnşaat- Yapı Merkezi- Kalyon İnşaat- Nurol İnşaat- Alsim Alarko-Makyol İnşaat-Ağa Enerji-Doğuş İnşaat ve IC İçtaş İnşaat’ın davet edildiği ihalenin ilk oturumunda 6 firma teklif verdi. Yapı Merkezi ve Limak İnşaat İş Ortaklığı, Makyol İnşaat ve IC İÇTAŞ İnşaat İş Ortaklığı, Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı İş Ortaklığı, Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı İş Ortaklığı, Doğuş İnşaat, Aga Enerji ve 58Yapı İnşaat İş Ortaklığı teklifte bulundu. İkinci oturumda yaklaşık maliyetin altında indirim yapan Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı ortaklığı, 21 milyar 982 milyon 861 bin TL ile en düşük teklifi verdi.

İhale komisyonu kesin kararını önümüzdeki günlerde duyuracak
“Kirazlı-Halkalı Üniversite Metro Hattı İnşaat ve Elektromekanik İşler ile M1 Hattı Elektromekanik” işine katılım gösteren firmaların teklif ve ihale dosyalarını inceledikten sonra ihale kararı yayınlanacak.

Süreçte neler yaşandı?
“Kirazlı-Halkalı Metrosu”nun ilk ihalesi 3 Mart 2017’de yapıldı. Yaklaşık 10 kilometre uzunluğunda ve 9 istasyondan oluşan metro hattı inşaatı, 2017 yılının Aralık ayında İstanbul’daki tüm metro inşaatları gibi durduruldu. Hattaki ilerleme henüz sadece yüzde 4’dü.

Tek taraflı fesih hakkı kullanıldı
İBB’nin 2021 yılı Mart ayında bulduğu dış finansmanla 4 yıl sonra hatta çalışmalara tekrar başlandı. İnşaat bu kez müteahhidin, 5546 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi doğrultusunda tek taraflı fesih hakkını kullanması ile durdu. Metro hattında artık fesih süreci başlamıştı.

İhaleye yeni işler dahil edildi
5 Nisan 2024 tarihinde bu kez 9 değil, sadece 5 istasyonu kapsayan, kaba inşaat ihalesi gerçekleştirildi. Bu ihalenin 14 Ağustos tarihli Kamu İhale Kurumu kararı ile iptalinin kesinleşmesi sonucu yeni ihale hazırlığına başlayan İBB, ihalenin kapsamını genişletti. Kaba İnşaat İşlerine ilave olarak İnce İnşaat İşleri, Demiryolu İşleri, Tüm Elektromekanik İşler (Mekanik- Elektrik-Elektronik-Sinyalizasyon vd.) ve yolculu işletmesine devam edilen 26.8 km uzunluğunda ve 23 İstasyondan oluşan M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile M1B Yenikapı- Kirazlı Metro hatlarının sinyalizasyon ve Elektrifikasyon sistemleri ihaleye dahil edildi.

Rekabet koşullarının sağlanması için yeni ihale
Yenilenen ihalede oluşan rekabet koşullarını kamu yararına görmeyen İBB, geniş kapsamlı ihaleyi iptal etti ve yeni ihale süreci başlatıldı. Bahse konu ihale içeriği bakımından son derece önemli. Çünkü günlük 400.000 yolcuya hizmet eden M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı ile M1B Yenikapı- Kirazlı Metro hatlarının işletmesinin güvenli bir şekilde sürdürülebilirliği söz konusu. Ayrıca, Kirazlı-Halkalı Üniversite Metrosunun tüm işlerinin tek bir ihale ile gerçekleştirilmesi sonucunda hem maliyet hem zaman açısından kamunun kazanımları olacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ibbden-dev-metro-ihalesi_206931.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!