İBB’den Dev Metro İhalesi
İBB Yatırım Programına Alınmayan...
İBB'den Kentsel Dönüşümde...
Bakanlığın İBB'ye Karşı Açtığı...
İBB, Beylikdüzü Metrosu için 5. Kez Cumhurbaşkanlığı'na Başvurdu
İBB, Cumhurbaşkanlığı Kamu Yatırım Programı’na alınmayarak 4 kez reddedilen Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metro Hattı projesi için 5.kez başvuruda bulundu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından proje ve finansı hazırlanan, şehrin batı yakasında 4 milyon kişiye hizmet verecek 18.4 km’lik Sefaköy - Beylikdüzü - Tüyap Metrosu, 10 istasyondan oluşuyor. Büyükçekmece, Esenyurt, Avcılar, Beylikdüzü, Küçükçekmece ve Bakırköy ilçelerini kapsayan; Avrupa yakasında raylı sistem erişimi olmayan yaklaşık 4 milyon İstanbullu için hizmet potansiyeline sahip proje, 2000’li yılların başından beri gündemdeydi. İBB yönetiminin 2019 yılında CHP’ye geçmesinin ardından yapılan incelemede, projenin güncelliğini yitirdiği tespit edildi. Sözcü’de yer alan habere göre; 2020 yılında hat için güncel bir proje hazırlandı. 2021 yılının mayıs ayında hattın finansmanı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile İBB arasında Yeşil Şehir Aksiyon Planı (GCAP) mutabakatı imzalandı. 2022 Temmuz ayında projeleri ve fizibilite raporu tamamlanarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca onaylandı ve 2022 Eylül ayında Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci tamamlandı. 4 kez reddedildi İBB’den yapılan açıklamada, 2024 Kamu Yatırım Programına ara dönem projesi olarak alınması için tekrar başvuruda bulunduğu belirtildi. 5. kez yapılan resmi başvuru sürecinin tamamlanmak üzere olduğu kaydedildi. Batı kesiminin ilk metrosu olacak Küçükçekmece’de mevcut Halkalı – Gebze Marmaray Hattı ile, tasarım çalışmaları tamamlanan Esenyurt-Saadetdere Uzatma Hattı ve ekspres metro HIZRAY projesi ile entegrasyon sağlanacak. Esenyurt-Saadetdere uzatmasıyla hattın, aynı zamanda İBB tarafından yapım çalışmaları devam eden Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattı’na da entegrasyonu sağlanmış olacak. Söz konusu güzergahta hattın işletmeye açılması beklenen yıl için günlük 969.630 yolcunun taşınması; 2050 yılında ise günlük 1 milyon 307 bin 66 yolcunun taşınması öngörülüyor. İmamoğlu tepki göstermişti |