BR> METRO
ÇALIŞMALARI
Kadir Topbaş, dünyada ikinci metronun 1950'li
yıllarda İstanbul'da yapıldığını, ancak devam edilmediğini belirterek,
"1950'lerde İstanbul'da 150 kilometre tramvay vardı. 150 kilometrelik raylar
söküldü yok edildi. Daha sonra yeni bir araç getirdiler troleybüs. Bir türlü
ulaşım kararı verilmedi bu şehirde.
1990'lı yıllarda yine raylı sistem
getirildi. Biz göreve geldiğimiz zaman 44 kilometre raylı sistem teslim aldık,
buna 32.5 kilometre ilave ettik. Şu anda 76.6 kilometre raylı sistem aktif
olarak çalışıyor İstanbul'da. Raylı sistemlere yaptığımız yatırım 5.9 milyar
dolar. Bunun yarısı hizmete alındı ve devam ediyor" diye
konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, metroyla ilgili
"Haliç Geçiş Projesi, Süleymaniye'nin silüetini bozuyor" eleştiride bulunanların
Edirne'deki Selimiye Camisi'nin çevresindeki yapılaşmanın neden olduğu kötü
görüntüye ses çıkarmadıklarını belirtti.
Topbaş, metro çalışmalarında son
teknolojileri kullandıklarını belirterek, Kadıköy- Kartal metro hattının 18
metre çapında 12 metre yüksekliğinde bir alana sahip olduğunu, 6 vagonun aynı
anda bu alana gelebileceğini belirtti.
Bu hatta çalışacak metro
araçlarının, makinistsiz olacağını anlatan Topbaş, kullanıcı olmadan hizmet
verileceğini, tek yönde 70 bin, günde 1 milyon 260 bin yolcunun taşınacağını
kaydetti. Topbaş, bu sistemin, inşaat çalışmalarının dünyada bir rekor olduğunu
belirterek, şunları söyledi:
"22 kilometrelik hattın yapımı 45 ayda
tamamlanacak. Bu hattın deneme seferleri 2011'in yaz aylarında başlayacak ve
2011 yılı sonu itibarıyla yolcu taşınacak. 22 kilometrelik hatta ilave olarak
4.5 kilometre daha eklenecek. Metro hattı, Kaynarca'dan sonra da Sabiha Gökçen
Havaalanı'na gidecek. Bu hatta kullanılacak 120 vagon için 39 milyon avro kredi
aldık. Üç yıl ödemesiz, 13 yıl vadeyle aldık krediyi."
Bugüne kadar
ulaşıma 18.5 milyar TL yatırım yaptıklarını, 3.5 milyar TL kavşaklara
harcadıklarını anlatan Topbaş, İDO'ya da 18 gemi ilave ettiklerini, 82 iskelede,
104 gemiyle 1300 sefer yaparak yılda 100 milyon yolcu, 7 milyon araç
taşıdıklarını belirtti.
DERE ISLAH
ÇALIŞMALARI
Kadir Topbaş, 2010 yılında 19 derede ıslah çalışması
yapacaklarını da söyledi.
İSKİ'nin, havzalarda 11 ayda 450 kaçak yapıyı
yıktığını belirten Topbaş, Ayamama Deresi'nde 118 tane işgaliyeyi yıktıklarını
ve dere ıslah çalışmalarının devam ettiğini aktardı.
2004 yılından önce
18 kilometre olan denize girilebilir sahillerin uzunluğunun bugün 421
kilometreye ulaştığını kaydeden Topbaş, Belediyenin, çöp depolama sahalarından
elektrik üretimi ve çevreyle ilgili projelerine de değindi.
Yenikapı'daki
bulgular sayesinde 8 bin 500 yıl öncesine ulaşıldığını, bu bulguları gün yüzüne
çıkardıklarını bildiren Topbaş, "Bu şehirde hangi dönemlerde hangi eserlerin yok
edildiğini gayet iyi biliyoruz. Tarihe saygıyı konuşanların, bize hiç söz
söylemeye hakkı yok" dedi.
Topbaş, Çamlıca Tepesi'ne kenti temsil edecek
bir televizyon anten kulesinin dikileceğini ve bununla ilgili proje yarışmasının
başladığını da anlattı.
3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ
Kadir
Topbaş, 3. Boğaz Köprüsü'nün gerekli ve doğru yerde yapılacağını, projeyle
ilgili son aşamaya gelindiğini söyledi.
Boğaz Köprüsü projesinin netleşme
noktasına geldiğini belirten Topbaş, "Henüz 'Tamamdır' noktasına gelmedi, ama
yakın bir noktadayız. Yakın bir tarihte Başbakanımızın talimatıyla Ulaştırma
Bakanımızı davet eder ve birlikte İstanbulululara anlatırız. Bunun artılarını ve
eksilerini değerlendireceğiz. Bu şehre gerekliyse doğru yerlerde, doğru işlerin
yapılması normaldir" dedi.
|