İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş,
Kadıköy-Kartal metro hattında, gelecek yılın yaz aylarında
deneme seferleri yapılacağını, yıl sonuna doğru da yolcu taşınmaya başlayacağını
bildirdi.
AK Parti İstanbul İl Başkanlığınca Kadıköy-Kartal Metro
İstasyonu'nda düzenlenen toplantıda, partinin, yerel yönetim
vizyonu ve İstanbul yerel yönetimlerindeki bir yıllık
çalışmaları değerlendirildi.
İstanbul Büyükşehir Belediye
Başkanı Kadir Topbaş, inşaat çalışmaları devam eden istasyona,
kendi kullandığı minibüsle, bazı belediye başkanlarıyla geldi. Topbaş,
istasyonda bir süre incelemelerde bulundu.
AK Parti İstanbul İl Başkanı
Aziz Babuşcu ve ilçe belediye başkanlarının katılımıyla
düzenlenen toplantıda konuşan Topbaş, 2009 yerel seçimlerinin üzerinden bir yıl
geçtiğini anınıstarak, "İstanbulluların geleceğini emanete aldım, bunun
bilincindeyim. İstanbulular bize, geleceği verdiler ve geleceklerinin
güzelliklerle dolu olmasının, emanete ihanet etmeden layık oldukları hizmetleri
verebilmenin heyecanını yaşıyoruz" dedi.
"Bir
misyonumuz var o da Başbakanımızın yerel yönetimlerde başlattığı hareketin
yansımasıdır. Onun hizmet anlayışıyla biz hizmeti yürütüyoruz" diyen
Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: "Birileri çok şeyler söyleyecekler, karalamayı
devam ettirecekler.
Medyada görüyoruz, 'Bu ülkeye bunu kattık, şunu
getirdik. Şu hizmetimiz vardı' diyecek izleri yok. Hizmetler ardı ardına bizim
dönemimizde başladı. İstanbul'un çehresi değişti. Dünya standartlarının üzerine
çıktı. Yabancı misafirler ve Anadolu'dan gelen insanlar bunu söylüyor.
Bazılarının, görseler bile, yapılan hizmetleri, güzellikleri anlatma özellikleri
yok. Hükümet ve Belediye olarak 7.5 yılda bizler hiç doğru iş
yapmadık mı? Tablet kadar fikirleri olanlarla hiç konuşulmaz ki. İncir
çekirdeğini doldurmaz. Biraz konuşsanız, derinlikleri yok. Ezberledikleri birkaç
kelimenin ötesine geçemezler."
YATIRIMLAR
Kadir
Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin, İstanbul'a 6 yılda28.5 milyar TL yatırım yaptığını ifade ederek, "İstanbul
Büyükşehir Belediyesinin bir yılda yaptığı yatırım, Hükümetin, özel idarelerin,
tüm belediyelerinyaptığı yatırımın toplamının
yüzde 26'sını oluşturuyor" dedi.
İstanbul'a 5 yılda
yaptıkları işlerin istihdama yansımasına bakıldığında, 100 bin civarında insanın
bu yatırımlardan dolayı iş sahibi olduğunu belirten Topbaş, Türkiye'nin
ekonomisini düzeltirken, istihdam oluşturmaya devam ettiklerini dile
getirdi.
Küresel krize rağmen, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin
bütçesinin dengeli olduğunu vurgulayan Topbaş, "Kredi verilirken, bu yatırımlara
bakılıyor.
3 milyar TL'den fazla kredi almışız başkanlık imzasıyla.
(Borçları var, battı batacak) deniyor belediye için. Öyle olsa verirler mi
krediyi? 120 vagon almak için 138 milyon avroluk bir kredi
anlaşması imzaladık" dedi.
Ana muhalefet partisinin İstanbul'da
yerel yönetimin başında olduğu 1989-1993 yıllarında bütçenin
realize olma oranının yüzde 64 olduğunu ifade eden Topbaş, kendilerinin son 6
yılda bütçe gerçekleşme oranının ortalama yüzde 98 olduğunu
belirtti.
2009 yılında 17 milyar 766 milyon TL olan
belediye bütçesinin gerçekleşmesi oranının yüzde 99.7, 2010 yılında konsolide
bütçenin, 18 milyar TL olduğunu anlatan Topbaş, bu bütçenin 7 milyar 110 milyon
TL'sinin yatırım için kullanıldığını ifade etti.
Konsolide bütçenin yüzde
40'ının 2010 yılında yatırıma yönelik olduğunu ve bu yatırımı
39 ilçeyi dikkate alarak yaptıklarını kaydeden Topbaş, "İlçelere 6 yılda 23
milyar TL yatırım yaptık. 2009 yılında ise ilçelerde
yaptığımız yatırımların toplamı 2 milyar TL.
İstanbul'un çevre düzeni planını hazırlarken neler öncelikli,
ona baktık" dedi.
METRO
ÇALIŞMALARI
Kadir Topbaş, dünyada ikinci metronun 1950'li
yıllarda İstanbul'da yapıldığını, ancak devam edilmediğini belirterek,
"1950'lerde İstanbul'da 150 kilometre tramvay vardı. 150 kilometrelik raylar
söküldü yok edildi. Daha sonra yeni bir araç getirdiler troleybüs. Bir türlü
ulaşım kararı verilmedi bu şehirde.
1990'lı yıllarda yine raylı sistem
getirildi. Biz göreve geldiğimiz zaman 44 kilometre raylı sistem teslim aldık,
buna 32.5 kilometre ilave ettik. Şu anda 76.6 kilometre raylı sistem aktif
olarak çalışıyor İstanbul'da. Raylı sistemlere yaptığımız yatırım 5.9 milyar
dolar. Bunun yarısı hizmete alındı ve devam ediyor" diye
konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, metroyla ilgili
"Haliç Geçiş Projesi, Süleymaniye'nin silüetini bozuyor" eleştiride bulunanların
Edirne'deki Selimiye Camisi'nin çevresindeki yapılaşmanın neden olduğu kötü
görüntüye ses çıkarmadıklarını belirtti.
Topbaş, metro çalışmalarında son
teknolojileri kullandıklarını belirterek, Kadıköy- Kartal metro hattının 18
metre çapında 12 metre yüksekliğinde bir alana sahip olduğunu, 6 vagonun aynı
anda bu alana gelebileceğini belirtti.
Bu hatta çalışacak metro
araçlarının, makinistsiz olacağını anlatan Topbaş, kullanıcı olmadan hizmet
verileceğini, tek yönde 70 bin, günde 1 milyon 260 bin yolcunun taşınacağını
kaydetti. Topbaş, bu sistemin, inşaat çalışmalarının dünyada bir rekor olduğunu
belirterek, şunları söyledi:
"22 kilometrelik hattın yapımı 45 ayda
tamamlanacak. Bu hattın deneme seferleri 2011'in yaz aylarında başlayacak ve
2011 yılı sonu itibarıyla yolcu taşınacak. 22 kilometrelik hatta ilave olarak
4.5 kilometre daha eklenecek. Metro hattı, Kaynarca'dan sonra da Sabiha Gökçen
Havaalanı'na gidecek. Bu hatta kullanılacak 120 vagon için 39 milyon avro kredi
aldık. Üç yıl ödemesiz, 13 yıl vadeyle aldık krediyi."
Bugüne kadar
ulaşıma 18.5 milyar TL yatırım yaptıklarını, 3.5 milyar TL kavşaklara
harcadıklarını anlatan Topbaş, İDO'ya da 18 gemi ilave ettiklerini, 82 iskelede,
104 gemiyle 1300 sefer yaparak yılda 100 milyon yolcu, 7 milyon araç
taşıdıklarını belirtti.
DERE ISLAH
ÇALIŞMALARI
Kadir Topbaş, 2010 yılında 19 derede ıslah çalışması
yapacaklarını da söyledi.
İSKİ'nin, havzalarda 11 ayda 450 kaçak yapıyı
yıktığını belirten Topbaş, Ayamama Deresi'nde 118 tane işgaliyeyi yıktıklarını
ve dere ıslah çalışmalarının devam ettiğini aktardı.
2004 yılından önce
18 kilometre olan denize girilebilir sahillerin uzunluğunun bugün 421
kilometreye ulaştığını kaydeden Topbaş, Belediyenin, çöp depolama sahalarından
elektrik üretimi ve çevreyle ilgili projelerine de değindi.
Yenikapı'daki
bulgular sayesinde 8 bin 500 yıl öncesine ulaşıldığını, bu bulguları gün yüzüne
çıkardıklarını bildiren Topbaş, "Bu şehirde hangi dönemlerde hangi eserlerin yok
edildiğini gayet iyi biliyoruz. Tarihe saygıyı konuşanların, bize hiç söz
söylemeye hakkı yok" dedi.
Topbaş, Çamlıca Tepesi'ne kenti temsil edecek
bir televizyon anten kulesinin dikileceğini ve bununla ilgili proje yarışmasının
başladığını da anlattı.
3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ
Kadir
Topbaş, 3. Boğaz Köprüsü'nün gerekli ve doğru yerde yapılacağını, projeyle
ilgili son aşamaya gelindiğini söyledi.
Boğaz Köprüsü projesinin netleşme
noktasına geldiğini belirten Topbaş, "Henüz 'Tamamdır' noktasına gelmedi, ama
yakın bir noktadayız. Yakın bir tarihte Başbakanımızın talimatıyla Ulaştırma
Bakanımızı davet eder ve birlikte İstanbulululara anlatırız. Bunun artılarını ve
eksilerini değerlendireceğiz. Bu şehre gerekliyse doğru yerlerde, doğru işlerin
yapılması normaldir" dedi.
İTFAİYE İŞÇİLERİNİN
EYLEMİ
Kadir Topbaş, sözleşme imzalamayan itfaiyecilerin "Ne
olur biz ettik siz etmeyin, çok kötü durumdayız bizi kullandılar" dediklerini
belirterek, şunları söyledi:
"Ben de şimdi söylüyorum, sayın ana
muhalefetin parlamenteri Kemal Kılıçdaroğlu, Türkiye Partisi Genel Başkanı
Abdüllatif Şener, Saadet Partisinin İstanbul Büyükşehir belediye başkan adayı
Mehmet Bekaroğlu, gittiniz sendikalarla birlikte bu adamları tetiklediniz, güzel
laflar ettiniz. İleri geri konuştunuz. Aç olduklarını söyleyenlere, bir el
uzatın. Bunları tahrik ettiler."
Hiçbir özlük hakları değişmeden diğer
539 itfaiye çalışanının işine devam ettiğini belirten Topbaş, "Kadro açıldıkça
almaya devam ediyoruz. 2 bin 500 lira brüt maaş alıyorlar. 1600 lira net para
ellerine geçiyor, ikramiye hariç" dedi.
Toplantının ardından Kadir
Topbaş, metro istasyonunda çalışan işçilerle fotoğraf çektirdi ve onların
baretlerini imzaladı.
RAKAMLARLA İSTANBUL'DAKİ
YATIRIMLAR
Toplantıda verilen bilgilere göre, İstanbul'da 143
kilometre tünel ve yol yapmayı hedefleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi,
Kağıthane-Piyalepaşa tünel yolunu açtı, Bomonti-Dolmabahçe tünel yollarını da
yakında İstanbulluların hizmetine açacak.
Raylı sistemlerde 635
kilometrelik yol inşa etmeyi planlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, mevcut
44,1 olan raylı sisteme 32.5 kilometre raylı sistem ekleyerek 76.6 kilometreye
çıkardı.
Geçen yıl hizmete alınan Taksim-Şişhane, 4 Levent-Atatürk Oto
Sanayi metro hatlarının ardından, Haziranda Darüşşafaka İstasyonu, Eylülde
Hacıosman İstasyonu, İstanbulluların hizmetinde olacak.
İstanbul'da 331
kilometre dere ıslahı yapan Belediye, Düzce-Melen suyunun Bakırköy ve Sarıyer'e
ulaşmasını sağladı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentteki 71 iskeleyi
yeniledi, 11 yeni iskele yaptı, 5 yeni hat açtı, 9 hattı rehabilite etti, İDO'yu
105 gemi, 82 iskele ve 33 hatta hizmet veren dünyanın en büyük araç ve yolcu
taşıyan denizcilik şirketi haline getirdi.
2004 yılından bugüne, 48.6
kilometresi atıksu tüneli, 813 kilometresi atıksu toplayıcısı ve 2 bin 927
kilometresi atıksu şebekesi olmak üzere 3 bin 788.6 kilometre atıksu hattı inşa
edildi.
İstanbul'un geleceğini planlamak amacıyla Metropolitan Planlama
Merkezi kurularak 1/100.000 ölçekli İstanbul çevre düzeni planı tamamlandı ve
uygulanmaya başlandı.
Kentteki 116 eser restore edildi ve 51 eserin
restorasyonu devam ediyor.
15 sosyal tesiste 34 milyon 344 bin kişiye
hizmet sunuldu, tarihi köşk ve kasırlarda 5 milyon 895 bin kişi
ağırlandı.
35 bin 819 konut yapıldı. 34 Kadın ve Aile Sağlığı Merkezi, 5
görüntüleme merkezi açıldı. 45 bin öğrenciye karne hediyesi olarak 45 bin
bisiklet verildi.
130 okula 130 kapalı spor salonu yapıldı. İSMEK'de 960
bin kişiye ücretsiz sanat ve meslek eğitimi kursu verildi. 18 milyon
metrekarelik alan yeşillendirildi ve yeşil alan oranı yüzde 60
arttırıldı.
Kentte 2 yeni kongre merkezi, 5 yeni tiyatro, İslam Bilim ve
Teknoloji Tarihi Müzesi açıldı. (AA)