Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Hızlı Trenin Deneme Sürüşleri Başladı

Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme sürüşleri, Esenkent-Polatlı arasında başladı. Temmuz başında önce hızlı trenin elektriği aldığı sistemin testleri yapıldı. Daha sonra trenin cer ve fren mekanizmaları test edildi. Hızlı tren setinin değişik hızlarda duruş mesafesi ölçüldü. Tüm bu testlerden elde edilen

CNN Türk
2 Hızlı Trenin Deneme Sürüşleri Başladı

Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme sürüşleri, Esenkent-Polatlı arasında başladı. Temmuz başında önce hızlı trenin elektriği aldığı sistemin testleri yapıldı. Daha sonra trenin cer ve fren mekanizmaları test edildi. Hızlı tren setinin değişik hızlarda duruş mesafesi ölçüldü. Tüm bu testlerden elde edilen veriler standart değerlerle kıyaslandı.
 
Deneme sürüşü için hızlı trene yolcuların ağırlığına eşdeğer olarak her biri 80 kilogram ağırlığında toplam 417 kum torbası yerleştirildi. Böylece hızlı trenin boş ve dolu olduğu farklı durumlara ilişkin duruş mesafeleri ölçüldü. Saatte 60 kilometre hız ile başlatılan deneme sürüşlerinde maksimum hız olan 250 kilometrenin yüzde 10 fazlası olan 275 kilometre hıza ulaşıldı. Esenkent-Polatlı arasındaki deneme sürüşlerinin tamamlanmasının ardından sırasıyla Polatlı-Biçer ve Biçer-Hasanbey arasında deneme sürüşleri yapılacak. Deneme sürüşlerinin yaklaşık 3 ay sürmesi bekleniyor.
 
TCDD Genel Müdürlüğü, deneme sürüşlerinin ardından yıl sonuna kadar hızlı trenle yolcu taşımacılığına başlamayı planlıyor. Hızlı tren yolcu taşımacılığına başladığında Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.
 
Hızlı trenin özellikleri
 
Türkiye'nin ilk hızlı treninin üretiminde son teknolojiler kullanıldı. Saatte 250 kilometre hız yapabilen tren, 17.5 milyon euroya mal oldu.
 
Dağıtılmış 8 motor tarafından çekilen tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek.
 
Trende, işletmeyi temsil eden kurumsal renkler olan mavi ve kırmızı renkler yer alıyor. 6 setten oluşan vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi.
 
Business vagonların oturma düzeni 2 artı 1 şeklinde, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 koltuk şeklinde sağlandı. Tek seferde toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya için monte edildi.
 
Business bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplandı. Business bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerine 4 ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şekilde LCD ekran görsel yayın sistemleri konuldu.
 
Taşınabilir bilgisayarlar için güç kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım için ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi. Yolculukta maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi yükseltildi. Bu sayede dışarıdan düşük gürültü gelmesi sağlandı.
 
Tünellerde ve karşılıklı tren geçişlerinde yolcuların basınçtan etkilenmemesi için basınç dengeleme sistemi kuruldu. Bu sayede yolcuların olası kulak rahatsızlıkları önlenecek.
 
Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği vagonda, çağrı butonları, vakumlu tuvaletler bulunuyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/hizli-trenin-deneme-surusleri-basladi_62846.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Bu çok doğru bir tespit. Ben 21 yıldır HASLER kayıt cihazları ile çalışıyorum. Bu konuyu her seviyede ilgili ve yetkililerin dikkatlerine getirmiştim. Fakat ne yazık ki İspanyollar kendi trenlerinde kullanmadıkları ucuz ve ileride fonksiyonlara açık olmayan bir cihazı vermişlerdir. YANITLA
  • TCDD de bu tren için alınan bilgi kayıt cihazları tamamen maksada uygunluğu da denenmelidir. Zira üretici İspanyol CAF firması İspanyadaki hızlı trenlerde İsviçre HASLER firmasının TELOC-2500 cihazlarını kullanırken Türkiye ye SEPSA firmasının düşük kaliteli ucuz cihazını takması bu trenlerde kullanılan diğer komponent ve sistemler konusunda şüphe uyandırabilir.Söz konusu insan hayatı olunca ucuz ve kalitesiz sistem ve cihazların alınmayacağına ilişkin teminat verilmelidir.SEPSA firmsının cihazları referansları iyi incelenmelidir.Sigorta şirketleri araştırma yapmaya başlamıştır. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!