Hızlı Trenin Deneme Sürüşleri Başladı
Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme sürüşleri, Esenkent-Polatlı arasında başladı. Temmuz başında önce hızlı trenin elektriği aldığı sistemin testleri yapıldı. Daha sonra trenin cer ve fren mekanizmaları test edildi. Hızlı tren setinin değişik hızlarda duruş mesafesi ölçüldü. Tüm bu testlerden elde edilen
Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği
Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme sürüşleri,
Esenkent-Polatlı arasında başladı. Temmuz başında önce hızlı
trenin elektriği aldığı sistemin testleri yapıldı. Daha sonra trenin cer ve fren
mekanizmaları test edildi. Hızlı tren setinin değişik hızlarda duruş mesafesi
ölçüldü. Tüm bu testlerden elde edilen veriler standart değerlerle
kıyaslandı. |
-
Bu çok doğru bir tespit. Ben 21 yıldır HASLER kayıt cihazları ile çalışıyorum. Bu konuyu her seviyede ilgili ve yetkililerin dikkatlerine getirmiştim. Fakat ne yazık ki İspanyollar kendi trenlerinde kullanmadıkları ucuz ve ileride fonksiyonlara açık olmayan bir cihazı vermişlerdir. YANITLA
-
TCDD de bu tren için alınan bilgi kayıt cihazları tamamen maksada uygunluğu da denenmelidir. Zira üretici İspanyol CAF firması İspanyadaki hızlı trenlerde İsviçre HASLER firmasının TELOC-2500 cihazlarını kullanırken Türkiye ye SEPSA firmasının düşük kaliteli ucuz cihazını takması bu trenlerde kullanılan diğer komponent ve sistemler konusunda şüphe uyandırabilir.Söz konusu insan hayatı olunca ucuz ve kalitesiz sistem ve cihazların alınmayacağına ilişkin teminat verilmelidir.SEPSA firmsının cihazları referansları iyi incelenmelidir.Sigorta şirketleri araştırma yapmaya başlamıştır. YANITLA