Alman teknik cam üreticisi SCHOTT AG ve Schott Robax Türkiye
Distribütörü UTT’nin 4 Mayıs 2012 tarihinde WOW Otel ve Kongre Merkezinde
gerçekleştirdiği, ‘Güvenli yaşam alanları için teknik camların önemi’ başlıklı
sempozyumu, sektör katılımcıları tarafından beğeniyle izlendi.
Schott ve UTT yetkililerinin birer konuşma yaptığı sempozyumda, her iki
şirketin de gelişme süreçleri, ürünlerin teknik detayları ve sektörle ilgili
dünya trendleri hakkında sunumlar yer aldı.
Toplantının başında söz alan Schott Türkiye Satış Müdürü Esra Sezer,
Schott’un kurumsal tarihçesinden bahsederek konuşmasında başladı. 127 yıldır,
özel cam, özel malzeme ve sistemler geliştirip üreten Schott’un, mimariye, ilaç
ve otomotiv sektörüne ve özellikle ev gereçlerine yönelik sunduğu birçok farklı
marka ürünle, pazar lideri olduğuna dikkat çeken Sezer, şirket olarak
araştırma ve geliştirmeye çok önem verdiklerini ve bu süreçte müşterilerinin
görüşlerinin de kendileri için çok önemli olduğunu vurguladı. Sezer, dünyanın
birçok farklı noktasında yerleşik 42 ofis sayesinde müşterileri ile direkt
iletişime geçebilme fırsatına sahip olduklarını belirtti.
Sempozyumda söz alan bir diğer yetkili, UTT Genel Koordinatörü Recep Topcu,
UTT’nin 1989 yılında kuruluşundan bugüne kadar gelen ticari gelişiminden
bahsederek, marka değeri en yüksek camların üreticisi SCHOTT ile
temsilciliklerinin 16 yılı aşkın süredir devam ettiğini dile getirdi.
Konuşmasında; özellikle şu anki piyasa koşullarına dikkat çeken Topçu,
Bulgaristan, Romanya ve Macaristan’da başlayan krizin, Yunanistan, Polonya ile
devam ederek, İspanya, Portekiz, İrlanda, hatta İtalya ve Fransa’da derin
izler bıraktığını, Euro bölgesinde üretim maliyetlerinin yüksek oluşu sebebiyle
bu bölgelerde kapanan ya da faaliyetlerine ara veren birçok firmanın Çin başta
olmak üzere üçüncü dünya ülkelerine fason cihaz üretim arayışında olduklarını,
bunun da Türkiye’deki sobacılar ve şömineciler için bir fırsat olduğunu
belirtti. Topcu, düşük profilli ürünleri, alım gücü bitmiş ülkelerde Çin
firmalarıyla rekabeti göze alarak satmaya çalışıp, ayakta kalmayı denemenin
hüsran olacağını, bunun yerine değişimi iyi anlayıp, katma değerli ürünler
yapmak, yapılamıyorsa marka değerli ürünlerin fasonculuğuna talip olmak
gerektiğini vurguladı. UTT olarak, ihracat pazarlarındaki tüm gelişmeleri,
yenilikçi fikir ve yeni modelleri takip edip, kendilerine gelen iş birliği
taleplerini ülke bazında hazırlayıp bu bilgileri müşterileri ile paylaşmaya da
devam edeceklerini söyleyen Topcu, sözü şirketin Satış ve Pazarlama Müdürü Sinem
İskipci’ye bıraktı.
Konuşmasında, Schott’un seramik cam üretiminde sahip olduğu yüzde 70’lik pay
ile dünyada Pazar lideri olduğunu vurgulayan İskipci, Robax markasıyla
üretilen bu camın 30 yıldır şömine ve soba gibi ev tipi ısıtma cihazlarında
güvenilir seyir camı olarak kullanıldığını dile getirdi. Ürünün sahip olduğu
700°C gibi yüksek ısılara dayanıklılık, ani ısı değişimlerinden etkilenmeme ve
bakıra yakın ısıyı iletme özelliklerine dikkat çeken İskipci, Robax‘ın
ısıtma cihazlarında uygulanmasıyla, elde edilen enerji tasarrufunun yanında,
alev ve kıvılcımların ortama sıçrama tehlikesinin de önlenmiş olacağını
belirterek, katılımcılara tasarımlarında Robax’ı kullanarak, birçok farklı ürün
seçeneği yaratıp, istenilen ortamlara güvenli bir sıcaklıkla, görsel bir estetik
de kazandırabileceklerinden söz etti.
Toplantıya Almanya’dan gelen Schott Robax Satış Müdürü Matthias Gries’in
sunumunda yer verdiği, dünyada şu an kabul gören trend malzemeler ve
tasarımlarla ilgili görseller, hem ithalatçı hem de üretici firmalara yeni
fikirler sunarken, katılımcılar sempozyum sonrası verilen kokteylde, farklı
şekillerde üretilen, kaplamalı, baskılı ve dekoratif yeni Robax ürünleri görme
ve ürünlerle ilgili yerinde bilgi edinme şansına sahip oldular.
|