'Güvenli Yaşam Alanları için Teknik Camların Önemi' Sempozyumu Gerçekleştirildi



Alman teknik cam üreticisi SCHOTT AG ve Schott Robax Türkiye Distribütörü UTT’nin 4 Mayıs 2012 tarihinde WOW Otel ve Kongre Merkezinde gerçekleştirdiği, ‘Güvenli yaşam alanları için teknik camların önemi’ başlıklı sempozyumu, sektör katılımcıları tarafından beğeniyle izlendi.

Schott ve UTT yetkililerinin birer konuşma yaptığı sempozyumda, her iki şirketin de gelişme süreçleri, ürünlerin teknik detayları ve sektörle ilgili dünya trendleri hakkında sunumlar yer aldı.

Toplantının başında söz alan Schott Türkiye Satış Müdürü Esra Sezer, Schott’un kurumsal tarihçesinden bahsederek konuşmasında başladı. 127 yıldır, özel cam, özel malzeme ve sistemler geliştirip üreten Schott’un, mimariye, ilaç ve otomotiv sektörüne ve özellikle ev gereçlerine yönelik sunduğu birçok farklı marka ürünle,  pazar lideri olduğuna dikkat çeken Sezer, şirket olarak araştırma ve geliştirmeye çok önem verdiklerini ve bu süreçte müşterilerinin görüşlerinin de kendileri için çok önemli olduğunu vurguladı. Sezer, dünyanın birçok farklı noktasında yerleşik 42 ofis sayesinde müşterileri ile direkt iletişime geçebilme fırsatına sahip olduklarını belirtti.

Sempozyumda söz alan bir diğer yetkili, UTT Genel Koordinatörü Recep Topcu, UTT’nin 1989 yılında kuruluşundan bugüne kadar gelen ticari gelişiminden bahsederek, marka değeri en yüksek camların üreticisi SCHOTT ile temsilciliklerinin 16 yılı aşkın süredir devam ettiğini dile getirdi. Konuşmasında; özellikle şu anki piyasa koşullarına dikkat çeken Topçu, Bulgaristan, Romanya ve Macaristan’da başlayan krizin, Yunanistan, Polonya ile devam ederek,  İspanya, Portekiz, İrlanda, hatta İtalya ve Fransa’da derin izler bıraktığını, Euro bölgesinde üretim maliyetlerinin yüksek oluşu sebebiyle bu bölgelerde kapanan ya da faaliyetlerine ara veren birçok firmanın Çin başta olmak üzere üçüncü dünya ülkelerine fason cihaz üretim arayışında olduklarını, bunun da Türkiye’deki sobacılar ve şömineciler için bir fırsat olduğunu belirtti. Topcu, düşük profilli ürünleri, alım gücü bitmiş ülkelerde Çin firmalarıyla rekabeti göze alarak satmaya çalışıp, ayakta kalmayı denemenin hüsran olacağını, bunun yerine değişimi iyi anlayıp, katma değerli ürünler yapmak, yapılamıyorsa marka değerli ürünlerin fasonculuğuna talip olmak gerektiğini vurguladı. UTT olarak, ihracat pazarlarındaki tüm gelişmeleri, yenilikçi fikir ve yeni modelleri takip edip, kendilerine gelen iş birliği taleplerini ülke bazında hazırlayıp bu bilgileri müşterileri ile paylaşmaya da devam edeceklerini söyleyen Topcu, sözü şirketin Satış ve Pazarlama Müdürü Sinem İskipci’ye bıraktı.

Konuşmasında, Schott’un seramik cam üretiminde sahip olduğu yüzde 70’lik pay ile dünyada Pazar lideri olduğunu vurgulayan İskipci,  Robax markasıyla üretilen bu camın 30 yıldır şömine ve soba gibi ev tipi ısıtma cihazlarında güvenilir seyir camı olarak kullanıldığını dile getirdi. Ürünün sahip olduğu 700°C gibi yüksek ısılara dayanıklılık, ani ısı değişimlerinden etkilenmeme ve bakıra yakın ısıyı iletme özelliklerine dikkat çeken İskipci,  Robax‘ın ısıtma cihazlarında uygulanmasıyla, elde edilen enerji tasarrufunun yanında, alev ve kıvılcımların ortama sıçrama tehlikesinin de önlenmiş olacağını belirterek, katılımcılara tasarımlarında Robax’ı kullanarak, birçok farklı ürün seçeneği yaratıp, istenilen ortamlara güvenli bir sıcaklıkla, görsel bir estetik de kazandırabileceklerinden söz etti.

Toplantıya Almanya’dan gelen Schott Robax Satış Müdürü Matthias Gries’in sunumunda yer verdiği, dünyada şu an kabul gören trend malzemeler ve tasarımlarla ilgili görseller, hem ithalatçı hem de üretici firmalara yeni fikirler sunarken, katılımcılar sempozyum sonrası verilen kokteylde, farklı şekillerde üretilen, kaplamalı, baskılı ve dekoratif yeni Robax ürünleri görme ve ürünlerle ilgili yerinde bilgi edinme şansına sahip oldular.