Genel Kültür değil 'Gelenkültür' Sergisi
“Kapitalizm artı değerle yani sömürü ile insan isyanla yaşar” sloganıyla, kendi deyişleriyle ‘kentin ötekileri’ ressam Yavuz Tanyeli’nin liderliğinde ‘toplanarak’ Karaköy’deki eski Sümerbank binasında büyük bir sergi açtı. “İstanbul bienalinde 22 yıldır sergilenen Türk sanatçı sayısı çok az, son bienalde dokuz. En az üç.” diyerek meydana gelen
“Kapitalizm artı değerle yani sömürü ile insan
isyanla yaşar” sloganıyla, kendi deyişleriyle ‘kentin ötekileri’ ressam
Yavuz Tanyeli’nin liderliğinde ‘toplanarak’ Karaköy’deki
eski Sümerbank binasında büyük bir sergi açtı. “İstanbul
bienalinde 22 yıldır sergilenen Türk sanatçı sayısı çok az, son bienalde dokuz.
En az üç.” diyerek meydana gelen serginin kalabalık bir kadrosu var. Uzun
zamandır görmediğimiz isimlerden hiç kesişmediklerimize, daha yakından tanımak
isteyeceğimiz sanatçılardan yeni kurulmuş bağımsız gruplara pek çok farklı isim
bu sergide bir arada... Eski Hafriyat üyesi Caner Karavit’in
sabun köpüğü makinesi, Ömer Güney’in light Cemal Tollu
uyarlaması, Liberallerin Kaymakamlığı resmiyle hurda ve insan kemiğiyle yaptığı
assemblage’ı, Erkman Senan’ın her anlamda son derece sivri
resimleri serginin, genç sanatçı olamayacak orta yaşlı da sayılmayacak muhalif
kuşağının en iyi örnekleri. Orta kuşaktan sayılabilecek Biles
Öcal’ın Böcklinvari sembolist pentürü, serginin en gizemli
resimlerinden. |