Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretlerine...
Köprü ve Otoyol Geçiş Ücretlerine...
Avrasya Tüneli için Araç Başı...
Çanakkale Köprüsü'nün 8 Aylık...
Garanti Ödemeleri Katlanıyor
Galata Köprüsü Ulaşıma Kapatılıyor
Garantili Projelere Döviz Etkisi
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde...
Müteahitler Kamu İnşaatlarından Kaçıyor
Yolcu Garantisinde Yüzde 96’lık Sapma
Garanti Tutarı Zafer Havalimanı'nın...
Çanakkale Köprüsü için 4 Milyarlık...
1.3 Milyon Yolcu Garantisi...
2 Yılda 3 Köprü 1 Avrasya...
Garantili Projelere 500 milyar...
Bakan Karaismailoğlu, 'Geçiş...
“Geçiş Garantili Köprüler, Kamuyu 4.9 Milyar Dolar Zarara Uğrattı”
İBB Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökce geçiş garantili projelerin kamuyu 4.9 milyar dolarlık zarara uğrattığını belirterek, “4.9 milyar dolar maliyetle Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli’ni yeniden yapmak mümkündür.” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökce, ulaşımda kamu özel işbirliği (KÖİ) projeleriyle kamunun ne kadar zarara uğratıldığını açıkladı. Sosyal medya hesabından açıklama yapan Gökce, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli ve Çanakkale Köprüsü üzerinden kamunun uğradığı zararın yaklaşık 4.9 milyar dolar olduğunu açıkladı. Cumhuriyet’te yer alan habere göre; Gökce, “Dört örnek projede; araç geçiş garantisi: 105 milyon 102 bin araç. Geçen yıl ortalama araç sayısı: 35 milyon 570 bindir. Köprülerden geçen araçlara katkı bedeli ödenmekte, geçmeyenlerin de tüm ücretleri kamu bütçesinden karşılanmaktadır. Altı çizilmesi gereken iki önemli nokta olduğu görülüyor. Ülkemizde son dönemde Kamu Özel İşbirliği ile yapılan projeler kamuya büyük maliyete neden olmuştur. 4.9 milyar dolar maliyetle Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli’ni yeniden yapmak mümkündür. Araç geçiş garantilerinde yapılan hesaplamalarda önemli bir fark vardır. Bu köprü ve yolları kullanan araç sayısının yaklaşık 3 katı fazla taahhüt verilmiştir. Bu durum da planlama boyutu bakımından eksikliğe ve verimsiz kaynak kullanımına işaret etmektedir.” dedi. "Öncelik altyapı olmalı" |