Garantili Projelere Döviz Etkisi
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde...
“Geçiş Garantili Köprüler,...
2 Yılda 3 Köprü 1 Avrasya...
Karayolları’na Ayrılan Ödenekte...
Samsun-Sivas-Kalın Demiryolunda...
Garantili Projelere 500 milyar...
Garantili Projelerde Günlük...
2021’de İmzalanan Garantili...
Garanti Ödemelerini Aksatmayan...
Garanti Ödemesi Şimdiden Maliyeti...
Karayolları’ndan Garanti Ödemelerine...
45 Bin Araç Geçiş Garantisi...
Çanakkale Köprüsü’nün Geçiş...
Niğde-Ankara Otoyolu Geçiş...
Açılmayan Yol için Geçiş Garantisi...
Bakan Karaismailoğlu, 'Geçiş Garantili Zararın' Miktarını Açıklayamadı
Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Niğde- Ankara otoyolunun devlete ve vatandaşın sırtına yüklediği maliyeti, soru önergesiyle Meclis gündemine taşıdı; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Her şey mevzuata uygun” açıklaması yapmakla yetindi.
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, yap-işlet-devret modeli ile yapılan ve ‘yolcu geçiş garantisi’ kapsamında ulaşıma açılan Ankara-Niğde otoyolunda, garanti edilen taşıt sayısına ulaşılamaması nedeniyle, ilgili firmaya ödenen ücretin açıklanması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na yazılı soru önergesi verdi. BirGün’de yer alan habere göre; Gürer, önergesinde, Niğde-Ankara arası yapımı gerçekleşen yap-işlet-devret modeli ile ihale edilip ulaşıma açılan otoyolun uygulama sözleşmesinin ilgili hükümleri gereğince bir işletme yılında görevi şirketin kusuru dışında herhangi bir nedenle bir işletme yılında söz konusu kesim veya kesimler için garanti edilen toplam taşıt sayısına ulaşılmaması durumunda meydana gelen gelir kaybının, ekonomik ve mali amaçlı transfer adlı bütçe tertibinden görevli şirkete ödendiğinin bilindiğini açıkladı. CHP Milletvekili Gürer, Trafik Garanti sayısı Ankara-Acıkuyuarası 34 bin otomobil, Acıkuyu - Alayhan arası 23 bin otomobil ve Alayhan Gölcük arası 18 bin otomobil olarak kamuoyuna açıklandığını da hatırlatarak şu soruların yanıtlanmasını istedi: “Yolun hizmete açılması ile beklenen araç geçişi bugüne kadar sağlanmış mıdır? Belirtilen geçişlerin sağlanmamış olma nedeni ile şirkete yapılan toplam ödeme ne kadardır? Geçiş ücreti en yüksek yollardan olan bu yolda geçiş ücreti düşürülerek yolun kullanımın artırılması için bir düzenleme sağlanacak mıdır?” Gürer’in önergesine yanıt veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Yap-işlet-devret projelerinde tüm iş ve işlemler; mevzuatına uygun olarak, uygulama sözleşmelerinde yer alan hükümler çerçevesinde yürütülmektedir.” şeklinde bir açıklama yapmakla yetindi. "Trilyonlar yola dökülüyor" Gürer, "AKP iktidarının övündüğü yolların yapılış yöntemi devletten müteahhite aktarılan trilyonların hikâyesidir. Artan nüfus ve araç sayısı ile ihtiyaç olan yollar iktidarda kim olsa yapmak zorundaydı. Ancak bu kadar hesapsız kitapsız devleti zarar ettirip kaynakları çarçur etmek ancak AKP zihniyeti gibi bir anlayışa nasip olurdu. Halkın kıt kanaat yaşadığı yerde geçilmeyen yola köprüye para ödeyip, vatandaşın vergileri ile sağlanan kaynaklar harcanmakta ve yol yapan yolunu bulurken vatandaş daha da yoksullaşmaktadır. Bu yol, köprü ve tüneller yine yapılırdı ancak devlet geçilmeyen yola para ödemez ve kaynaklar böylesi eritilmezdi. Bakanlar da utandığından olacak verileri dahi paylaşamıyor." ifadelerine yer verdi. (Fotoğraf:AA) |