ayrimenkul sektöründe artan rekabet, her geçen gün daha da bilinçlenen
müşteriler ve yaşanan teknolojik, çevresel ve politik gelişmeler,
Garanti Koza Gayrimenkul'de Gayrimenkul Koordinatörü olarak
çalışan Gürler Ünlü'yü 'eski köye yeni adetler
getirme' üzerine düşündürmüş. Eski yöntemlerin ve iş yapma biçimlerinin
sorgulanması ve bazı alışkanlıkların bırakılması gerekliliğinden yola çıkan
Gürler Ünlü, 25 maddelik bir 'değişim listesi' olan
'Gayrimenkul Pazarlama / Eski Köye Yeni Adet' başlıklı bir
e-book hazırlamış.
Sektörün geliştiğine ve ülke ekonomisinde önemli bir konuma geldiğine dikkat
çekerek, bazılarının değişime ihtiyaç olmadığını savunabileceklerine dikkat
çeken Ünlü, "Ancak pazar günleri verilen gazete ilanları artık birbirinin aynısı
olarak görülüyorsa, geniş kitlelerin sektöre olan güveni ortanın üzerinde
değilse ve müşterilerin ana karşılaştırma kriteri sadece fiyat olmuşsa, artık
bazı şeylerin değişmesinin zamanı gelmiş demektir" diyor. Ünlü, yaptığı
çalışmanın 'konut geliştirme' özelinde olduğunu, ancak diğer gayrimenkul
geliştirme alanlarına da uygulanabileceğine işaret ediyor.
Hazırladığı listenin elbette uzatılabileceğine dikkat çeken Ünlü, "Herkesin
aklında daha pek çok 'değiştirilmesi gereken' madde vardır. Umarım zorunlu hale
gelmeden, bu değişimi gerçekleştirebiliriz. Daha iyi ve güvenilir bir gayrimekul
sektörü, sektördeki tüm firma ve çalışanlar için gereklidir. Öyleyse, nasıl bir
gayrimenkul sektörü ve gelecek istiyorsak, uygulamasına ilk olarak kendimizden
başlayalım" diyor.
Gürler Ünlü'nün dikkat çektiği ve değişmesini istediği 25
başlık şöyle:
* Kriz var satılmıyor, * Satış, satış görevlilerinin işidir, * Tek bir
başarı kriterim vardır, o da satış adedi, * Önce proje hazırlanır, sonra
müşteri bulunur, * Tüm müşterilerimize 'eşit' davranıyoruz, * Bizim
şirketimize güveniyor musunuz? * Satış ofisimize sırf kuru kalabalık
geliyor, * Nerede o eski günler... * Biz işimize bakarız, rakiplerle vakit
harcamayız, * Biz ev satıyoruz, * Bu proje ile herkese hitap
ediyoruz, * Dört duvar ev satıyoruz, neyini farklı yapayım? * Ürün karması
mı? * Nereye reklam versem bilemedim, * Marka olmak için tv reklamı
olmazsa olmaz, * En iyisini ajans ve medya satın alma bilir, * Projemin
tanıtımı için çok para harcamam lazım, * Türk halkı internet kullanmaz, *
O kadar reklam yaptık, yine de satamadık, * Lütfen bizi haber yapın, * En
iyi satış ekibi bizde, * satış görevlilerinin motivasyon kaynağı
primdir, * Fiyatları düşürür satarım, * Esnek ödeme planı
kurtuluşumuz, * Daireyi sattığımız an işimiz biter.
Gürler Ünlü
Gürler Ünlü, 2008 yılından beri Garanti Koza Gayrimenkul'de, Gayrimenkul
Koordinatörü olarak çalışma hayatına devam ediyor. Daha öncesinde 1999-2004
yılları arasında Walsh Construction Company of Illinois'de (Chicago, ABD) büyük
çaplı projelerde, Proje Yönetimi konularında faaliyetlerde bulundu ve 2004-2008
yılları arasında da turizm ve otelcilik alanında çeşitli pozisyonlarda üst düzey
yöneticilik yaptı. 1997 yılında, İTÜ İnşaat Mühendisliği'nden mezun olan Gürler
Ünlü'nün, Northwestern University'den (Chicago, ABD) Proje Yönetimi yüksek
lisans (MPM - 1999) ve University of Chicago Booth School of Business'den de
İşletme yüksek lisans dereceleri (MBA - 2004) bulunuyor.
'Gayrimenkul Pazarlama / Eski Köye Yeni Adet'i indirmek için tıklayınız
|